Shock Media

Navigatie

[IA] Rigol Oscilloscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > [IA] Rigol Oscilloscoop << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>
Naam Bericht
Mitchell S
Golden Member

dan heb je het pakje zeker 3 weken laten liggen op het postkantoor???
alex278

quote:
Op 31 mei 2007 14:21:49 schreef Mitchell S:
dan heb je het pakje zeker 3 weken laten liggen op het postkantoor???

Je kunt ook mensen hun woord geloven

Attempted Delivery Abroad, May 29, 2007, 5:35 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, May 29, 2007, 7:42 am, NETHERLANDS
Attempted Delivery Abroad, May 26, 2007, 7:08 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, May 26, 2007, 12:20 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, May 25, 2007, 3:11 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, May 18, 2007, 4:39 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, May 18, 2007, 4:39 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, May 16, 2007, 9:22 pm, KENNEDY AMC
Enroute, May 16, 2007, 9:19 pm, JAMAICA, NY 11499
Enroute, May 15, 2007, 5:44 pm, RALEIGH, NC 27623
Acceptance, May 15, 2007, 4:00 pm, RALEIGH, NC 27623
Mitchell S
Golden Member

ik geloof je heus wel. ik weet alleen dat ze een pakje terug sturen als het of 3 weken op het postkantoor heeft gelegen, of is geweigert. Misschien hebben ze het bij de verkeerde mensen aangeboden, en hebben die gezegt, nee ken ik niet. Misschien daarom terug gestuurd.

xantus

Verzender kan aangeven wat er met een pakket gebeurd als je niet thuis bent. Misschien heeft hij/zij aangegeven dat het dan direct terug moet komen. Is niet ongebruikelijk, vooral bij dure items omdat kans op verlies/diefstal/beschadiging groter is als het 3 weken ergens in een hoekje ligt.
http://www.greenbird.info
alex278

Ah, da's een niet-zo handige verzendoptie. Ik heb al contact opgenomen met de verzender, en ik geloof dat --als daar niets uitkomt-- ik over een paar dagen maar een paypal-refund danwel een creditcardtransactie moet gaan terugdraaien.
Mitchell S
Golden Member

quote:
Op 31 mei 2007 14:41:14 schreef alex278:
Ah, da's een niet-zo handige verzendoptie. Ik heb al contact opgenomen met de verzender, en ik geloof dat --als daar niets uitkomt-- ik over een paar dagen maar een paypal-refund danwel een creditcardtransactie moet gaan terugdraaien.

dat zou ik idd zeker doen. Helemaal omdat het nieteens is aangeboden bij je..
madwizard
Golden Member

Weet iemand of die paypal kopersbescherming nog enigsinds bescherming biedt? Er staat dat er 500 euro terug te krijgen is als je het product niet ontvangt of als het sterk afwijkt van de aanbieding. Maar ik weet niet of dit in de praktijk ook goed werkt of dat je onmogelijke procedures moet doorlopen om je geld terug te krijgen (net zoals een schadevergoeding van de TPG TNT )

Want op zich heeft die ebay winkel wel de beste prijzen, je kan dan een 60MHz voor hetzelfde geld kopen als een 40Mhz bij elquip. Die winkels moeten dan wel flink omlaag gaan wil dat nog lager worden.
www.madwizard.org
alex278

Moeilijk. Ik hoor daar hele wisselende verhalen over; zowel van verkopers als kopers dat 't wel of niet werkt.

(verkopers die zeggen dat sommige kopers na ontvangst doen alsof ze een 'significantly different' item ontvangen hebben, en de transactie storneren; verkopers die zeggen dat paypal hun account blokkeert omdat iemand een klacht heeft ingediend; kopers die aangeven dat een claim indienen weinig zin heeft omdat het geld al uitbetaald is, en er dus niets terug te halen is).

Iets waar je wel rekening mee moet houden: als je van kopersbescherming gebruik maakt, dan geef je volgens paypal ook je creditcardbescherming op. De laatste is vaak uitgebreider dan de paypal koperbescherming (grotere limiet, etc.). Natuurlijk kun je daar maling aan hebben, en als paypal te lang blijft teuten, alsnog de boel terugdraaien mbv je creditcard, maar de consequenties zijn dan wel dat je dan paypal achter je aan krijgt (inclusief incassobureau's, of een 'bad standing' bij paypal)

Zolang 't werkt, werkt 't prima. Ik heb 't idee dat de enige lachende derde bij klachten paypal zelf is, omdat ze van twee kanten kunnen vangen...
Mitchell S
Golden Member

quote:
Want op zich heeft die ebay winkel wel de beste prijzen, je kan dan een 60MHz voor hetzelfde geld kopen als een 40Mhz bij elquip. Die winkels moeten dan wel flink omlaag gaan wil dat nog lager worden.

dat denk ik idd ook. De 40MHz (DS1042CD) is "maar 699", terwijl bijvorbeeld beeld rato (oscilloscoop.be) is die 969. Dus ALS rato een aanbieding doet, komt het nooit onder de 699...
madwizard
Golden Member

quote:
Op 31 mei 2007 15:52:00 schreef alex278:
Moeilijk. Ik hoor daar hele wisselende verhalen over; zowel van verkopers als kopers dat 't wel of niet werkt. [...]

Hmm ook niet heel veel zekerheid dus. Bank transfer zou ook eigenlijk makkelijker zijn, prijs zit wel redelijk dicht bij m'n creditcard limiet.
www.madwizard.org
Mitchell S
Golden Member

Mijn limiet is maar 1000 dacht ik. Tja, studentenrekening
madwizard
Golden Member

Bij mij ook inderdaad, kan op zich nog wel dus. Bank overschrijving is misschien weer lastig als er iets mis gaat.

Volgens die ebay winkel is verzenden met UPS of Fedex trouwens 80 GBP. Die standaard 30 GBP is TNT, dat is ook express service. Alleen zal je dan waarschijnlijk de BTW contant aan de deur moeten betalen ipv op factuur/machtiging.
www.madwizard.org
free_electron

Als je die dingen bestelt doe dan dan met Fedex of UPS.
en geef een TELEFOON nummer op bij de shipper.
als er een probleem is met de levering : verkeerd adres / postnummer /whatever dan bellen die bedrijven je op.
Als je niet thuis bent krijg je ene mooi papiertje en dan ga je het pakket gewoon s'avonds ophalen. ( de paketten zijn meestal vanaf 8 uur savonds dan beschikbaar in de terminal , en die is open tot een gat in de nacht. ( allez, hier toch .. hopelijk in europa ook )

TNT is miserie zoeken...
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
alex278

Nadeeltje van FedEx, UPS en zo: distributiecentra zitten voor mij 40 kilometer verderop, op een industrieterrein, en ik heb geen rijbewijs.

Afgezien daarvan zijn ze wel een stuk sneller.
williewortel

quote:
Op 30 mei 2007 12:13:45 schreef Jochem_S:
Nou, dan zit je al aan 5 bijna?
Ik zie dat iedereen zo'n beetje die analyzer-optie erbij wil. Ik neem aan dat men dan ook de 40 MHz versie wil? WilToyo, madwizard, Mitchell S, Jeroen Boere, what about it? Of zouden jullie genoegen nemen met de DS-1022CD (20 MHz)? Ik vind dat voor die laatste euro's eigenlijk zonde. Beetje investeren in een paar MHz voor de toekomst kan geen kwaad lijkt me persoonlijk.

Ik zie pas eigenlijk dat ik ook niet het lijstje sta.
Ben voor de 40MHz versie, LA niet van belang (mag, hoeft niet).
Mits natuurlijk de garantie goed is geregeld.
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Jammer dat de softwaredemo van de 1000-serie offline is op rigolna.com.

Voor de 5000 is er nu wel, maar ik weet niet in hoeverre die overeen komen met elkaar, vooral ook omdat de 1000 ook via RS232 kan (115kbit vs 480mbit zeg maar )
shiptronic
Golden Member

@Paul,ik was daar ook nieusgierig naar, maar heb de "gewone" software (van de 1000-serie)geistaleeerd en die werkt wel.

dan krijg je een kleine indruk hoe het e.e.a. eruit ziet.
je krijgt hier en daar wel de melding USB-divice niet gevonden
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
Jeroen Boere
Moderator

nnou, ik heb nog steeds geen reactie van elquip gehad. morgen weer een dag

anders maar eens bellen naar die lui.
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Shiptronic: je kunt een paar lege venstertjes openen, verder niets De hele handleiding noemt de PC verder ook nietm hij weet nog net te melden dat je een paar baud-rates in kunt stellen...
Mitchell S
Golden Member

quote:
Op 31 mei 2007 17:55:52 schreef alex278:
Nadeeltje van FedEx, UPS en zo: distributiecentra zitten voor mij 40 kilometer verderop, op een industrieterrein, en ik heb geen rijbewijs.

Afgezien daarvan zijn ze wel een stuk sneller.

het eventueel ophalen is geen probleem. kan wel aan een auto komen. Alleen kan ik niet meer dan 1000 betalen met een creditcard, wat wellicht voor de nodige problemen zorgt..

edit: ik heb zojuist een reactie gekregen van oscilloscoop.be (rato).

quote:

Geachte Heer,

Hartelijk dank voor uw interesse in de Rigol DS1000 oscilloscopen.
Hebt u al een demonstratie gehad van dit toestel ?
Ik neem aan dat het de bedoeling is om de toestellen te gebruiken in een labo voor studenten ?

Vriendelijke Groeten,

Chris Cuypers

ik weet niet hoe ze erbij komen dat het voor een labo is voor studenten. En ik denk ook niet dat ze een demo komen geven als ze horen dat ik in Noord Holland woon...
[Bericht gewijzigd door Mitchell S op 31 mei 2007 19:09:56]
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem

Als ze een demo willen komen geven proef ik in ieder geval een BERG marge.

Misschien een direct approach: wijs ze op de prijzen op ebay voor 1 exemplaar (die zullen ze vast zelf ook weleens gezien hebben), en confronteer ze met het feit dat als je 5 tot 10 exemplaren bij ze bestelt, er toch in ieder geval richting dat zelfde bedrag gedacht moet kunnen worden.
Xenobinol

quote:
Op 31 mei 2007 18:21:57 schreef Jeroen Boere:
nnou, ik heb nog steeds geen reactie van elquip gehad. morgen weer een dag

anders maar eens bellen naar die lui.

Met Elquip heb ik zelf niet zulke hele goede ervaring, heb er ooit eens iets besteld.
Dat kwam defect (transportschade) aan, natuurlijk hebben ze het wel vervangen maar het zat gewoon on-professioneel verpakt (oude doos die was dichtgeplakt en niet voldoende gebufferd).
Transporteurs zijn gewoon beesten, die laten alles stuiteren, lopen overal overheen en hebben maar respect voor 1 symbool (pas op glaswerk!).
Zelfe geld overigens ook voor Conrad, dat is soms ook zo'n zooitje met verpakking en administratie.

[Bericht gewijzigd door Xenobinol op 31 mei 2007 23:58:29]
Engineering seems to boil down to: Cheap. Fast. Good. Choose two.
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem

Ik had eens even een mailtje de deur uit gedaan naar die ebay-verkoper, voor de prijs bij afname van 5+ stuks. Zijn reply (na eerst een prijs van 1258 euro/stuk te hebben genoemd):

quote:

Hi Jochem

sorry, wrong caculation last time. it is 650 Euro each (DS1042CD) when you order 5 pcs. and 200Euro for shipping 5pcs to Netherland via TNT. Free shipping back and Free replacement will be provided by us when a faulty developed during the first year.

Regards
Laurence
Laatste zin was n.a.v. mijn vraag over garantie-afhandeling. Maar komt dus op 690/stuk inclusief verzending, die gedachte houden we even vast Ik ben wel benieuwd wat er dan nog bij de douane bij komt. Sowieso BTW begrijp ik? En wat zouden de andere inklarings-/administratie-/invoerkosten nog behelzen? Welk gedeelte daarvan viel weg voor meetapparatuur?

Dan nog als laatste: Niels heb ik ook gemaild, die is bij de fabriek aan het informeren naar de prijs.
Jeroen Boere
Moderator

Ik heb net contact gehad met Elquip,

er komt zsm een offerte naar mij toe (ik denk maandag)

Dus, als ik nieuws heb, dan laat ik het jullie weten!

@ Jochem_s: en wat precies met BTW en invoerrecht, dat is wel erg belangrijk. wellicht de bd bellen!?
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 1 juni 2007 11:38:16]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
xantus

Als ik even ruw reken 700*5*0,19=€665 aan BTW. Is het dan niet een idee op het op te halen? Dan bespaar je waarschijnlijk €665 + €200. Ticket met easyjet kost tegenwoordig ook haast niets.
http://www.greenbird.info
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>