Shock Media

Navigatie

[IA] Rigol Oscilloscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > [IA] Rigol Oscilloscoop << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>
Naam Bericht
LEDSEE

Als er genoeg interesse is wil ik wel een SK houden met Rigol producten. het zal dan wel een actie zijn die dan b.v. 1 maand duurt en aan het end of gedurende de actie kan er betaald worden. en pas als iedereen betaald heeft die mee doet word alles verzonden, zodat ik alles in 1 keer kan kopen zodat ik de beste prijs kan krijgen

de PC scope en PC multimeter kan ik dan niet toevoegen dit omdat die nog niet klaar zijn. dat heeft nog een 1 a 2 maand nodig. (zijn nog druk met anti kopie maatregelingen print ingieten met een materiaal dat het voor komt dat andere fabrieken kunnen uitvinden welke onderdelen zijn gebruikt)

de DS1042CD kost ongeveer een 645 euro kan misschien nog iets lager. is wat afhankelijk van het aantal
(dit is bij 5 stuks deze prijs)
www.ledsee.com
Jeroen Boere
Moderator

en wat zijn de verzendkosten? en inklaringskosten? en hoe zit het met de garantie... (moet schriftelijk...)
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 2 juni 2007 11:00:46]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
madwizard
Golden Member

quote:
Op 2 juni 2007 10:51:07 schreef LEDSEE:
en pas als iedereen betaald heeft die mee doet word alles verzonden, zodat ik alles in 1 keer kan kopen zodat ik de beste prijs kan krijgen

Lijkt me wel handig dan een duidelijke deadline voor betaling te stellen want er zijn altijd mensen die niet betalen en daar kan je dan zo weken op zitten wachten.

quote:
de DS1042CD kost ongeveer een 645 euro kan misschien nog iets lager. is wat afhankelijk van het aantal

Dat is een mooie prijs, net als Jeroen zou ik ook graag nog de verzendkosten willen weten, voor UPS en voor Fedex.
www.madwizard.org
Paul Nieuwkamp
Golden Member

In de normale acties (waar het dus een paar weken onderweg is en tot dusver alleen een enkele Belg invoerrechten en BTW heeft moeten betalen) is het 28 euro verzendkosten tot 3 kilo.
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem

@Mitchell S: die van ebay komt dus uit china, maar zal via ebay.co.uk ingeschreven staan.

Ja, das ongever dezelfde prijs als als die chinees van 650, maar altijd handig om een nederlands contactpersoon te hebben, dus liever via Niels/ledsee natuurlijk!

Ik kreeg ook nog apart een mail van Niels (omdat dit mijn vraag aan hem was geweest) dat het bonnetje wat bij het pakket zit natuurlijk niet persé die volle 650 hoeft te vermelden.

...

quote:
Op 2 juni 2007 11:22:48 schreef Paul Nieuwkamp:
In de normale acties (waar het dus een paar weken onderweg is en tot dusver alleen een enkele Belg invoerrechten en BTW heeft moeten betalen) is het 28 euro verzendkosten tot 3 kilo.

Ja, een enkele belg ja. Maar die bestelden dan een pakketje ledjes ofzo, gaat wel even om andere bedragen. Reken er maar op dat er invoerkosten bij komen + BTW etc.
[Bericht gewijzigd door Jochem op 2 juni 2007 11:25:07]
madwizard
Golden Member

quote:
Op 2 juni 2007 11:22:48 schreef Paul Nieuwkamp:

Dat is DHL ja en volgens mij maar tot 500gr. Maar ik heb ook liever UPS of Fedex. edit: Oh wacht paar weken onderweg zei je, dat is gewone post dan. Dat riskeer ik sowieso niet met zoiets. Voor je het weet ligt het twee maanden bij de douane.
[Bericht gewijzigd door madwizard op 2 juni 2007 11:32:53]
www.madwizard.org
Paul Nieuwkamp
Golden Member

quote:
Op 2 juni 2007 11:23:36 schreef Jochem_S:
Ja, een enkele belg ja. Maar die bestelden dan een pakketje ledjes ofzo, gaat wel even om andere bedragen. Reken er maar op dat er invoerkosten bij komen + BTW etc.

Dat valt nog tegen hoor. Er zitten er genoeg bij met honderden euro's aan spullen, die qua gewicht en formaat niet veel afwijken van zo'n scope.

Maar dat was dus inderdaad puur om aan te geven wat _die_ verzendmethode zou kosten en hoe groot de kans op controle zou zijn.

UPS gaat volgens mij altijd langs de douane, al heb ik daar alleen nog maar van Digikey ontvangen. Ook dan _kan_ het wel meevallen: afgelopen week een pakketje van 125 euro binnengehad waarbij UPS slechts 8,55 aan BTW/invoerrechten/inklaringskosten hoefde te hebben 6,8 %

Edit: Ik kom smileys tekort hier
madwizard
Golden Member

Ja UPS en Fedex gaan altijd langs de douane, daarom kunnen ze het ook binnen 3 dagen leveren. Het gaat me er ook niet om BTW te ontlopen, meer dat het snel en veilig verzonden wordt. Ook moet je bij gewone post meestal BTW/etc. aan de deur betalen, dat is erg onhandig en bovendien weet je het exacte bedrag niet.
www.madwizard.org
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Digikey/UPS is anders ook Cash on delivery?
madwizard
Golden Member

Er zit wel zo'n oranje sticker met C.O.D. op inderdaad, maar cash betalen heb ik nog nooit gehad. Gaat altijd via machtiging. Fedex noemt niet eens een bedrag bij levering en stuurt achteraf een factuur (vrij laat, een keer 5 weken later gehad).
www.madwizard.org
droid
Golden Member

quote:
Als er genoeg interesse is wil ik wel een SK houden met Rigol producten.

Droid meldt even dat hij ook interesse heeft
Do Androids Dream of Electric Sheep?
LEDSEE

voor de verzend kosten,

lucht post is het goedkoopste natuurlijk.
Via DHL, UPS of Fedex is wat afhankelijk van het formaat van de doos. want ik denk dat het formaat over de gewicht clase valt. weet het formaat nog niet van de verpakking want dat zal ik nodig hebben om de express post fee uit te kunnen rekenen.

voor de garantie. gewoon op de zelfde manier ook terug sturen ik betaal de 32 euro dan wel voor het terug sturen en sturen we het terug per lucht post.
je moet wel een formulier invullen die bij de scoop zit en die moet naar de fabriek verzonden worden voor de garantie.
wat misschien hier voor de beste oplossing kan zijn is dat ik ze er uit haal en naar de fabriek stuur. omdat ik niet exact weet hoe de garantie afhandeling is voor de scoop als het op deze manier gaat. dit omdat deze scoops voor de Chinese markt bedoelt zijn.
(mocht je zelf de scoop slopen door b.v. een te hoge spanning direct op de ingang te zetten of door een aard loep een sluiting maakt. dan zul je achter af wel zelf de verzend kosten en de reparatie kosten moeten betalen maar dat lijkt me normaal )

met de express post heb je de meeste kans op invoer belasting. maar ik zal er een rekening bij doen met b.v. 250-350 euro zodat het nog niet ongeloof waardig lijkt maar ook niet te hoog is.

voor de betaling. daar moeten we dan inderdaad een goede dead line voor stellen. zo dat niet iedereen moet wachten.

wat hebben jullie liever een sk? of gewoon hier afhandelen?

[Bericht gewijzigd door LEDSEE op 2 juni 2007 15:02:24]
www.ledsee.com
LEDSEE

nog iets qua info voor de invoer rechten en dergelijk.

voor SK heb ik naar schating een 800 zending gedaan waar van zo ver ik weet allen 3 belgen die invoer hebben moeten betalen. (dit is met lucht post)

met express is de kans denk ik ongveer 1 op 2 a 1 op 4 (express is wel weer better met handeling van de zending en gaat sneller)

www.ledsee.com
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Zelf zou ik het op SK doen, daar is een heel systeem dat er specifiek voor bedoeld is. Mogelijk trek je dan nog meer deelnemers ook Maar dat zal niet zo veel zijn, het blijft wel 650 euro voor een impulsaankoop (want dat is het op SK toch meestal )
madwizard
Golden Member

SK is misschien het handigst ja, ook voor het overzicht van de deelnemers zelf omdat de prijs toch af zal hangen van het aantal deelnemers en je zo de betalingen van iedereen kunt volgen.

Klinkt in ieder geval allemaal heel goed, ik kan in ieder geval niet wachten
www.madwizard.org
LEDSEE

prima ik zal op SK een nieuwe actie toevoegen hier voor.

(denk dat ik het better buiten de huidige actie kan laten)

omdat deze actie anders zal lopen dan de huidige actie en minder lang zal lopen. voor de mensen die wel andere dingen er bij willen bestellen kun dan altijd nog bij beide wat bestellen

de prijs van 650 geld ook bij 5 stuks dus moeten inderdaad wel wat deelnemmers hebben anders moet ik er vast een hoop moeite voor doen om de prijs nog gelijk te houden
www.ledsee.com
LEDSEE

ik heb een actie aan gemaakt op SK en voor goed keuring ingediend

ik weet niet of de link al werkt en of hij later zal werken om dat de actie nog niet is goed gekeurd.
maar hier is hij in elkgeval al:
http://www.samenkopen.net/action_products/837479

www.ledsee.com
Nico.c

quote:
de PC scope en PC multimeter kan ik dan niet toevoegen dit omdat die nog niet klaar zijn. dat heeft nog een 1 a 2 maand nodig. (zijn nog druk met anti kopie maatregelingen print ingieten met een materiaal dat het voor komt dat andere fabrieken kunnen uitvinden welke onderdelen zijn gebruikt)

Offtopic: specs? Het moet wel iets speciaals zijn wil het in de huidige markt interessant zijn om het te ontwikkelen.
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 2 juni 2007 16:37:31 schreef LEDSEE:

ik weet niet of de link al werkt en of hij later zal werken om dat de actie nog niet is goed gekeurd.

die kenne we niet zien
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Paul Nieuwkamp
Golden Member

quote:
http://rigolna.com/products_virtual_vs5000.aspx De 40 MHz (1st) lijkt 220 euro goedkoper te zijn (Bron). Ik heb toch al een PC in mijn dev-hoek staan dus dat is het probleem niet. Of de scope op tijd klaar is en of ze dan geen klanten bij elkaar weg gaan snoepen wel. Ik zit nog te overwegen of het prijsverschil de PC-afhankelijkheid waard is
quote:

quote:
Nog niet goedgekeurd dus

[Bericht gewijzigd door Paul Nieuwkamp op 2 juni 2007 18:30:06]
Mitchell S
Golden Member

quote:

idd. nog een error. Ik kan niet wachten totdat het erop staat!

Wie gaat wat kopen bij samenkopen.net?

ik neem aan dat iedereen dus via de samenkoop site bestelt?
WilToyo
Golden Member

Uiteraard, als iedereen die interesse getoond heeft ook meedoet zitten we op elf man.
Maak me niet gek, ik ben al gek.
madwizard
Golden Member

Hij staat erop Ik zie dat bij 5 scopes besteld & betaald al eerder geleverd wordt, maar scheelt dat nog in prijs? Want ik neem aan dat ze bij grotere aantallen goedkoper te krijgen zijn?
www.madwizard.org
WilToyo
Golden Member

Besteld
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Mathieuke

Jammer dat deze actie nu al loopt

Trouwens, ik bestel nix niemeer uit china, de vorige keer een bestelling van 500 euro gedaan. En ik heb een fake rekening naar de douane gestuurd van rond de 200 euro en ik heb nog 100 euro extra mogen opleggen.

Voor de nederlanders is het allemaal veel gemakkelijk, daar kijkt de douane nog zo nauw niet. Maar hier in belgië, Oh my god hoor
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>