Shock Media

Navigatie

[IA] Rigol Oscilloscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > [IA] Rigol Oscilloscoop << Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Volgende >>
Naam Bericht
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Waarom jammer?

En tja, pech dat jij tot die 0,375% hoort die een factuur heeft gekregen van de douane bij Niels' pakketjes, en een beetje vreemd dat ze 50% willen zien, maar officieel gezien heeft dus gewoon 99,625% geluk en gaat het bij jou gewoon zoals het hoort (op die 50% na dan, maar daar zitten misschien nog vaste kosten bij ofzo, geen idee hoe dat is opgebouwd).
alex278

quote:
Op 2 juni 2007 21:47:45 schreef Mathieuke:
Trouwens, ik bestel nix niemeer uit china, de vorige keer een bestelling van 500 euro gedaan. En ik heb een fake rekening naar de douane gestuurd van rond de 200 euro en ik heb nog 100 euro extra mogen opleggen.

Je kunt natuurlijk *ook* gewoon de BTW incalculeren als je iets besteld. En als je een overduidelijk fake rekening indient, tsja, dan gaat de douane zelf de waarde bepalen...
[Bericht gewijzigd door alex278 op 2 juni 2007 22:01:14]
WilToyo
Golden Member

Is de prijs zoals die bij de SK word vermeld inclusief btw?
Maak me niet gek, ik ben al gek.
christiaan-elektro

altijd
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
xantus

Bij niels standaard niet. Bij de douane moet je daar nog 19% + invoer en inklaringskosten over betalen (als het pakket gecontroleerd word, wat hier bijna zeker het geval is). Ik denk dus deze keer ook niet.
[Bericht gewijzigd door xantus op 2 juni 2007 22:37:29]
http://www.greenbird.info
Mitchell S
Golden Member

wat wordt dat de uiteindelijke prijs dat ik moet betalen?
Nico.c

quote:

O, ik dacht dat LEDSEE zelf iets ging produceren vanwege het ingieten. Apparatuur met een ingegoten print zou ik nooit kopen. Als er buiten de garantie iets aan defect raakt zegt de fabrikant doodleuk: 'Niet herstelbaar, koop maar een nieuwe'.
Mathieuke

quote:
Op 2 juni 2007 22:00:25 schreef alex278:
[...]

Je kunt natuurlijk *ook* gewoon de BTW incalculeren als je iets besteld. En als je een overduidelijk fake rekening indient, tsja, dan gaat de douane zelf de waarde bepalen...

Het was een profesionele 'fake' rekening door niels zelf aangemaakt. Dus zo overduidelijk 'fake' was het wel niet hoor.

@ Paul, jammer omdat ik nog met mijn vakatiejob moet starten en ik dus nog niets kan uitgeven voor een scoop
Paul Nieuwkamp
Golden Member

quote:
Op 3 juni 2007 09:20:11 schreef Nico.c:
Als er buiten de garantie iets aan defect raakt zegt de fabrikant doodleuk: 'Niet herstelbaar, koop maar een nieuwe'.
Wij repareren op het werk (o.a.) wasmachines. Bij een hoop Samsungs gaat de STK621-015 stuk, of een bepaalde weerstand. Dat wordt gewoon uitgebikt en vervangen hoor

Nu is dat wel allemaal through-hole en tevens wat minder kritisch dan een 400MS/s / 100MHz scope, maar het kan wel

Als ze echter die VS5000 ingieten, dan is de kans behoorlijk groot dat de DS1000 dat ook is?
xbake

nou, ik ben alvast ook geïnteresseerd in zo'n DS1042DC. Is wat aan de dure kant voor een student, maar ie is zo mooi, en zo functioneel. Momenteel heb ik zo'n oude hameg 30MHz, prima scoopje, maar je moet niet meten aan digitale schakelingen, en een LA kost TE veel geld.

Bij deze dus mijn deelname aan de SK actie bevestigd

grtzz..b
Meten is weten!
Mitchell S
Golden Member

Ik ben zeer geinteresseerd in de scoop (vandaar ook dat ik het topic starte) en ik zie dat er al 6 besteld zijn. Alleen wil ik graag weten wat het nu uiteindelijk gaat kosten.

Ik zie op sk dat de DS1042CD 645 euro kost. Is dat inclusief/exclusief btw?

hoe zit het met de kosten bij de douane en wat zijn de verzendkosten (dat eerder gelezen te hebben rond de 35 euro).

Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 3 juni 2007 18:07:07 schreef Mitchell S:
Ik ben zeer geinteresseerd in de scoop (vandaar ook dat ik het topic starte) en ik zie dat er al 6 besteld zijn. Alleen wil ik graag weten wat het nu uiteindelijk gaat kosten.

hoe zit het met de kosten bij de douane en wat zijn de verzendkosten (dat eerder gelezen te hebben rond de 35 euro).

645 is ex btw (767.55 incl btw)
60 euro verzendkosten
en dan nog iets van 10% invoerrecht ofzo (! WEET NIET ZEKER !)

dus pak hem beet 900 euro!

"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
shiptronic
Golden Member

quote:
Op 3 juni 2007 18:07:07 schreef Mitchell S:

Ben het met je eens , ik ben zeker geintreseerd, maar wil wel graag van tevoren weten waar het uiteindelijk op uit komt.zeker nu ik net ook al een ander soort scope heb gekocht, en het geld hier nu ook niet echt aande boom goeit

daarom wacht ik nog even met definitief JA te zeggen, als de prijs zeker is, of het aantal moet nog iets uitmaken , als het helpt om me in teschrijven , maar ik er dan niet definief aan vast zit wil ik me wel melden als zeker geintreseerd
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
shiptronic
Golden Member

quote:
Op 3 juni 2007 18:10:12 schreef Jeroen Boere:
[...]

60 euro verzendkosten

kijk dan zakt mijn intresse toch, alhoewel het toch zekker een nette prijs is voor een zeer goede/mooie scoop
Jeroen Boere
Moderator

Voo de geinteresseerde:

mail mij als je interesse hebt in een dezelfde scoop via een nederlands importeur.

ik heb twee prijzen: 1 voor afname van 5 stuks
en 1 voor afname van 10 stuks

Degene van elquip die ik aan de lijn heb gehad heeft mij verzocht of ik de prijzen niet online wilde zetten, en dat doe ik dan ook niet!

Deze prijzen zijn ook ex btw, verzendkosten lijken me niet nodig. ik ga ze wel ophalen. maar er komen dan nog wel verzendkosten bij om het spul bij jou zelf te krijgen. Dus houd ook nog rekening met 19% BTW!!!!!

Vermeld bij je mailtje ook even je nickname op CO, zodat ik weet wie het vraagt.

en ja, de prijs in nederland is een stuk hoger(!)
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Mitchell S
Golden Member

quote:
[...]

60 euro verzendkosten

ik vind 900 toch wel redelijk prijzig als student zijnde..ik slaap er toch nog wel een nachtje over
alex278

quote:
[...]

60 euro verzendkosten

Invoerrecht is minder, maar BTW gaat ook over de verzendkosten heen.
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 3 juni 2007 18:31:27 schreef alex278:
[...]

Invoerrecht is minder, maar BTW gaat ook over de verzendkosten heen.

hoeveel is die dan? die crappy website van de douane word je ook niet veel wijzer van. de vorige versie was al onoverzichtelijk, deze is nog onoverzichtelijker(!)
ZX6RR

Ik ben bang dat de prijs van een eurootje of 900 toch iets boven mijn budget ligt, helaas...
alex278

quote:
Op 3 juni 2007 18:34:40 schreef Jeroen Boere:
[...]

hoeveel is die dan? die crappy website van de douane word je ook niet veel wijzer van. de vorige versie was al onoverzichtelijk, deze is nog onoverzichtelijker(!)

Toen ik een jaar geleden een hi-pot tester importeerde uit de US (voor een vergelijkbaar bedrag als deze scoop), kwam er 30 euro invoerrecht bij, en 15 euro inklaringskosten. 900 euro is een prima schatting; het kan nu wat minder zijn omdat de dollar nu lager staat.

Overigens heb je kans dat als je alles in een keer invoert, dat je dan met 15 euro inklaringskosten voor 'alles' klaar bent. Voor vervoer heb je ook zoiets: 5x een pakje van 10 kg vs 1x een pakket van 50 kg kan ook uitmaken. Maar de grootste 'extra post' is BTW.
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Ik zit nog te twijfelen.

Weet ik gewoon niet wat ik mis of ben ik dan gewoon niet genoeg met elektronica bezig als ik momenteel vind dat ik het met een DMM nog af kan?

Ik heb een paar keer wel gedacht dat het wel makkelijk zou zijn maar daar dus omheen gewerkt omdat ik er geen heb

Ben voornamelijk met µC's bezig.
Mitchell S
Golden Member

Om me stage gebruik ik nu constant de scoop (ben ik met de PIC microcontroller bezig). Een multimeter gebruik ik haast niet meer. enkel om de weerstand te meten ( of er ergens sluiting is).

Dus een scoop is voor mij een prima vervolg om mezelf te ontwikkelen.

Alleen vind ik de prijs van 900 best veel. Vooral omdat ik nog geen baan heb, en nog drie jaar verder ga studeren...
Sine
Moderator

quote:
Op 3 juni 2007 19:17:46 schreef Paul Nieuwkamp:
Ik zit nog te twijfelen.

Weet ik gewoon niet wat ik mis of ben ik dan gewoon niet genoeg met elektronica bezig als ik momenteel vind dat ik het met een DMM nog af kan?

Ligt er helemaal aan waar je mee bezig bent, analoog zijn die dingen bijna onmisbaar, maar of je meteen met een digitaal monster moet beginnen ? voor een tiende van de prijs heb je een mooi 2ehands analoog aparaat waar je al heel veel mee kunt uitvoeren.

No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
shiptronic
Golden Member

@jeroen jehebt mail van me , ik ben ook zeker in jouw aanbeiding geintreseerd.

nederland en gezien service/garantie lijkt me ook een voordeel.
big bang

Nu nog eens iets, ik lees wel digitale scoop, maar heeft dat ding een single shot triggering ook? Want dat kan ik niet direct vonden in de specs.

- - big bang - -
De zon is het grootste object in ons zonnestelsel en bevat 99,86% van de massa van ons volledige zonnestelsel
Zoeken in topic << Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Volgende >>