Shock Media

Navigatie

[IA] Rigol Oscilloscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > [IA] Rigol Oscilloscoop << Vorige | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende >>
Naam Bericht
xbake

kwijl ondertussen even mee op volgend fotootje

High RES foto

@ jeroen: ik denk dat je hier ondertussen zeker wel een 10tal gegadigden gevonden hebt voor de scoops
Meten is weten!
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem

Jeroen, ik zou zeggen, kriebel die importeur maar eens met 10 stuks, ben benieuwd wat er mogelijk is
LEDSEE

voor de scope. ik kan het als dit intresanter is voor 610-620 euro doen. met 45 euro verzend kosten (via een express line (dus geen dhl/ups/fedex) met 3 jaar garantie allen dan zijn de verzend kosten als er een garantie geval is wel voor de koper.

www.ledsee.com
alex278

En hoe regel jij de BTW (wat de belangrijkste kostenpost is?)
Mitchell S
Golden Member

quote:
Op 4 juni 2007 13:47:55 schreef alex278:
En hoe regel jij de BTW (wat de belangrijkste kostenpost is?)

dat is idd het vervelenden. Er worden prijzen genoemd, maar zelden de eindprijs (inclusief btw, verzendkosten, douana, inklaringskosten).

ik wil gewoon weten hoeveel het uiteindelijk kost.
WilToyo
Golden Member

Als ik alles meereken, kom ik op zo'n 800 euro.
Als je het gemak van een nederlandse importeur meerekend ben je bij Jeroen nog steeds goedkoper uit.
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Jochem

Ik wil het gemak van een nederlandse importeur echt niet wegstrepen, maar als ik nou reken met die bijgevoegde factuur van, zeg, 300 euro + 45 euro verzending, kom je op 345 voor de douane. Reken 19% BTW en 10% inklaring, is 29% van 345 = 100 euro extra.
Kom je bij een scoop-prijs van 610 euro + 45 verzending + die 100 euro, uit op 755 euro. Scheelt dus nog bijna 100 euro na de streep.

De vraag is dan: wat is de meerwaarde van een Nederlandse importeur?
Voor mij hangt het er om. Als ze (i.v.m. die 10+ stuks) nog wat zakken met de prijs naar, zeg, 800 euro, dan vind ik 't het wel waard om het allemaal in eigen land te houden.
alex278

Joh, ik denk niet dat een importeur op kan en op wil boksen tegen mensen die lopen te frauderen met facturen.
Mitchell S
Golden Member

quote:
Op 4 juni 2007 09:35:59 schreef Jeroen Boere:
BELANGRIJK:
- Actie gaat door als er minimaal 5 stuks besteld worden bij deze leverancier.

even afwachten of er een nieuwe prijs gemaakt kan worden indien er meer dan 10 besteld worden. Want het lijkt erop dat er meer dan 10 forumleden de scoop bij jeroen gaan bestellen..
LEDSEE

de invoer op een scope is 0% dus alleen btw
www.ledsee.com
Jochem

@LEDSEE: Bedankt voor de reactie. Ik heb de site van de belastingdienst/douane meermaals doorgespit maar kan eigenlijk alleen achterhalen dat de taric-code voor deze apparaten 9030 2030 90 of 9030 2091 90 is. Voor beide codes kan ik niet achterhalen dat er voor China een vrijstelling zou gelden van de kosten voor invoer. Kun je het onderbouwen met wat verwijzingen naar artikelen/documenten o.i.d.?

Verder: is er nog een verschil tussen invoerkosten en inklaringskosten?
alex278

Inklaringskosten zijn afhankelijk van de vervoerder. TNT post rekent 15 euro.
Mitchell S
Golden Member

http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/consument/pakketontvan...ngskosten/
Jeroen Boere
Moderator

Een overzichtje van wie er nou een wil hebben via mij:

[knipud]

LET WEL: dit zijn ALLEEN de mensen die via MAIL naar mij hebben gereageerd, ben je ook warm voor deze IA, en wil je mee doen. Stuur mij een mail op jeroenboere [appeding]circuitsonline.net

Voor de duidelijkheid: vooraf, voor ik alles bestel, wil ik 850 euro van je ontvangen omdat ik het ook voor moet schieten. (anders: er word niets besteld door de leverancier voor ik voor het aantal scopes betaald heb!)

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 5 juni 2007 21:43:30]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 4 juni 2007 14:14:13 schreef Jochem_S:
Ik wil het gemak van een nederlandse importeur echt niet wegstrepen, maar als ik nou reken met die bijgevoegde factuur van, zeg, 300 euro + 45 euro verzending, kom je op 345 voor de douane. Reken 19% BTW en 10% inklaring, is 29% van 345 = 100 euro extra.
Kom je bij een scoop-prijs van 610 euro + 45 verzending + die 100 euro, uit op 755 euro. Scheelt dus nog bijna 100 euro na de streep.

klinkt aantrekkelijk, maar ik speel het liever op safe, en ruzie met de vrinden van de bd wil ik niet!

quote:

De vraag is dan: wat is de meerwaarde van een Nederlandse importeur?
Voor mij hangt het er om. Als ze (i.v.m. die 10+ stuks) nog wat zakken met de prijs naar, zeg, 800 euro, dan vind ik 't het wel waard om het allemaal in eigen land te houden.

houd daar maar geen rekening mee. wellicht dat de prijs iets zakt, maar ga er niet van uit. ik heb het daar niet over gehad. vergeet niet dat dit aanbod erg scherp is!

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 4 juni 2007 17:19:44]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
williewortel

quote:
Op 4 juni 2007 17:13:02 schreef Jeroen Boere:

LET WEL: dit zijn ALLEEN de mensen die via MAIL naar mij hebben gereageerd, ben je ook warm voor deze IA, en wil je mee doen. Stuur mij een mail op jeroenboere [appeding]circuitsonline.net

Voor de duidelijkheid: vooraf, voor ik alles bestel, wil ik 850 euro van je ontvangen omdat ik het ook voor moet schieten. (anders: er word niets besteld door de leverancier voor ik voor het aantal scopes betaald heb!)

Ik heb nog geen bericht gehad van je vanwege de mail actie gisteren (mailen voor prijs opgaaf).
Maar reken mij er ook maar gemakshalve erbij.

* williewortel gaat ff financiering regelen.....

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 4 juni 2007 21:05:55]
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 4 juni 2007 17:24:18 schreef williewortel:
[...]

Ik heb nog geen bericht gehad van je vanwege de mail actie gisteren (mailen voor prijs opgaaf).
Maar reken mij er ook maar gemakshalve erbij.

* williewortel gaat ff financiering regelen.....

hmm, niets gehad. stuur alsnog een mail als je wilt
madwizard
Golden Member

Ik had je ook al gemaild, werkt niet echt blijkbaar? edit:ook voor mij poging 2 onderweg
[Bericht gewijzigd door madwizard op 4 juni 2007 17:45:47]
www.madwizard.org
williewortel

poging 2 onderweg...
Jeroen Boere
Moderator

beide zijn nu goed aangekomen

xbake

xbake is inderdaad bert

laat maar iets weten als we moeten overschrijven.

Voor mij moet je wel ook je IBAN en BIC nummer vermelden aangezien ik vanuit belgië het geld overschrijf.

mvg, bert
Meten is weten!
Henry S.
Moderator

Damn, ik volgde het topic niet maar zit nu te kwijlen... even goed naar m'n bankrekening kijken, het is straks ook vakantie...

In de titel aangegeven dat het een IA is.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
alex278

Vakantie, dat is toch de tijd dat je heel veel tijd hebt voor allerlei electronicaprojecten?

Overigens, ik heb gisteren wat zitten prutsen met een TDA1543 die aan een atmega8 geknoopt is, en ik moet zeggen dat je op zo'n moment een scoopje met logic analyzer plus een net 'analoog' gedeelte prima kunt gebruiken.
[Bericht gewijzigd door alex278 op 4 juni 2007 19:26:48]
williewortel

levertijd 6 weken hmm, volgens mij is dan net mijn vakantie voorbij....(hangt er een beetje om)

quote:
Op 4 juni 2007 14:24:25 schreef Mitchell S:
[...]

even afwachten of er een nieuwe prijs gemaakt kan worden indien er meer dan 10 besteld worden. Want het lijkt erop dat er meer dan 10 forumleden de scoop bij jeroen gaan bestellen..

zo best interessant zijn, zitten nu op zeven.
[Bericht gewijzigd door williewortel op 4 juni 2007 19:38:58]
shiptronic
Golden Member

wat maakt die 6 weken nu uit ? zoiets koop ik voor het leven !

maar ben ook zeer ongeduldig, als ik ja zeg wil ik er ook gelijk morgen mee spelen.

heb jee een paar weken om extra te verdienen voor je al je tijd in het spelen met de scoop stopt.

weet iemand het volgende :

die soft ware (of het apparaat zelf) is die ook zo inteligent dat als je er een standaard signaal aanhangt dat hij deze herkent?

ik noem maar wat , hang hem aan de datalijn van I2C kan hij hier wat mee, word dit herkend op een of andere manier?
[Bericht gewijzigd door shiptronic op 4 juni 2007 19:41:22]
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
Zoeken in topic << Vorige | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende >>