| Naam |
Bericht |
williewortel
|
quote:
Maakt ook geen ... uit. Is alleen nog leuker indien er in de vakantie al geleverd wordt.
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Als het budget groot genoeg is ok...
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
shiptronic
Golden Member
|
quote:
budget kun je maken, dan verkoop je toch gewoon de BMW
ship gaat nu in dekking onder de tafel zitten
ziet net dat op 1 na iedereen de scoop bij samenkopen gecanceld heeft ! [Bericht gewijzigd door shiptronic op 4 juni 2007 19:45:00]
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
|
Mitchell S
Golden Member
|
Mitchell gaat maar eens een stevig woordje praten met zijn vriendin
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
* Henry S. pakt schrootbuks en stapt in de BMW...
Ik moet gewoon even afwachten of en hoelang ik nog aan het werk ben, is nogal onzeker... [Bericht gewijzigd door Henry S. op 4 juni 2007 19:47:41]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
shiptronic
Golden Member
|
quote: Op 29 mei 2007 21:37:29 schreef free_electron:
Onlangs was ik bezig met een USB naar FPGA connectie door middel van een C340 processor. om te kijken of de handshake correct werkte : 8 bit data , de RD Wr en CLk en 4 adress lijnen. de data display laat je als HEX weergeven op het scherm. je ziet direct je paketten voorbijvliegen.
das ongelofelijk handig.
dit bedoelde ik eigenlijk , Free kan het iets beter uitleggen.
Kan deze scoop dat, word me uit de spec's niet helemaal duidelijk
{offtopic] ship moet ander dekking zoeken ipv tafel
|
williewortel
|
quote: Op 4 juni 2007 19:49:26 schreef shiptronic:
[...]
dit bedoelde ik eigenlijk , Free kan het iets beter uitleggen.
Kan deze scoop dat, word me uit de spec's niet helemaal duidelijk
{offtopic] ship moet ander dekking zoeken ipv tafel 
anders verkoop je toch de boot? shiptronic-ship=tronic
blijft dus echte electronica over. Dus verkopen die hap!
|
shiptronic
Golden Member
|
als je intresse hebt mail me maar glastron 140 PK mercruiser inboord
en nu weer ONTOPIC !
[Bericht gewijzigd door shiptronic op 4 juni 2007 19:56:25]
|
Jochem
AKA Jochem_S - Golden Mem
|
quote:
* Jochem_S komt met versterking in z'n 3er Reihe...
Nee, de BMW verkopen is ook hier geen optie en hoewel ik vrij zeker ben van m'n baan, zit ik er nog maar net een maand of 8 en was ik daarvoor student. Het is dus ook voor mij een heel bedrag, maar we hebben tot zondag
|
xbake
|
hé, ik zie zonet pas dat er een FFT optie bijzit, dat was me even ontgaan. Das wel zot handig, alleen moet je goed weten WAT je meet  ..
Meten is weten!
|
alex278
|
quote:
Ik zou me van de FFT niet al teveel voorstellen hoor. Op mijn instek zit ook een FFT-mogelijkheid, maar die komt niet veel lager dan 40dB ofzo. Dan wordt 't net interessant.
|
xbake
|
dat is waarschijnlijk wel waar. maar het blijft altijd een goede indicatie, vervorming of storing, je kan altijd even vlug nagaan welke frequenties... (neem nu brom in een audioversterker..), of THD..
Meten is weten!
|
droid
Golden Member
|
Okee, ik doe ook mee. (mail naar Jeroen is verstuurd)
Heeft iemand al iets van een manual gevonden die gaat over het LA-deel?
Do Androids Dream of Electric Sheep?
|
big bang
|
THD, op -40dB, das een spanningsfactor 100, ofterwel 1%.
Als je op -40dB gelimiteerd zit dan ga je geen kleinere vervormingen kunnen meten dan 1%.
Ik denk dat Alex vandaar aanhaalde: daarna wordt het pas interessant.
- - big bang - -
De zon is het grootste object in ons zonnestelsel en bevat 99,86% van de massa van ons volledige zonnestelsel
|
xbake
|
in de manual op de website van rigol staat een heel klein stukje over het meten met de LA, pagina 1-10
http://www.rigolna.com/files/DS1000%20User's%20Manual.pdf
Meten is weten!
|
droid
Golden Member
|
Ah ik zie nu dat er toch het een en ander over de LA in staat geschreven, ik had eigenlijk een apart hoofdstuk verwacht.
Do Androids Dream of Electric Sheep?
|
Jeroen Boere
Moderator
|
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
madwizard
Golden Member
|
quote:
Ik vraag me bij zulke levertijden altijd wel af wat ze precies doen in die tijd, gaan ze ze per roeiboot uit China halen ofzo? Ik neem aan dat ze ook uit China halen en dat ze er daar nog wel op voorraad hebben dan kunnen ze die toch ook wel snel binnen hebben. En als ze in Nederland op voorraad zijn moet het helemaal snel gaan.
www.madwizard.org
|
shiptronic
Golden Member
|
waneer ben je blijer:
levertijd 6 weken, en na 2a3 weken staat de postbode op de stoep, verassing !!
levertijd 2 weken, en na 3 weken nog niets , bellen zeuren 4 weken, 5 weken , ja de postbode
|
madwizard
Golden Member
|
Ach ja ik kan ook nog wel even wachten hoor
www.madwizard.org
|
alex278
|
quote: Op 4 juni 2007 20:43:29 schreef big bang:
Als je op -40dB gelimiteerd zit dan ga je geen kleinere vervormingen kunnen meten dan 1%.
- - big bang - -
Precies. Ga maar na: de gevoeligheid van een scoop is best-case 1 tot 5 mV. Als je dan begint met het signaal uit een CD-speler, van zeg 0.5 V, dan houdt 't al heel snel op. Ja, je kunt 't wat rekken met een groter ingangssignaal, en averagen, maar vervormingsgetallen in de buurt van de promilles en daaronder ga je echt niet meten.
Overigens valt het me nu wel in of het doenlijk is om aan de 'hoogspanningskant' van een buizenversterker te meten, voor het signaal de trafo's ingaat. 't blijft natuurlijk nog behelpen tov een goed geluidskaartje, maar als proof-of-concept misschien wel leuk om eens te doen..
|
free_electron
|
quote: Op 4 juni 2007 19:37:18 schreef shiptronic:
wat maakt die 6 weken nu uit ? zoiets koop ik voor het leven !
die soft ware (of het apparaat zelf) is die ook zo inteligent dat als je er een standaard signaal aanhangt dat hij deze herkent?
veel standaard signalen herkent de scoop inderdaad zelf. als je op autoset duwt dan staat dan in 123 voor je neus.
de scoop kan wel niet zien of iets i2c is of niet.
je kan het wel opgeven in de menu's en dan gaat ie mooi decoderen ( toch bij de agilent uitvoering. van de rigol herinner ik mij niet meer of deze functie in de software zit ..
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
jojo
|
quote: Op 4 juni 2007 20:43:29 schreef big bang:
Hij heeft geloof ik ook maar een 8 bit A/D converter. Dus plus en min 128 stapjes voor een sinus. Daarom zie je ook die rafelige curves. Beetje jammer, maar meer bits zal hem wel snel duurder maken. Geen idee of die duurdere merken hoger gaan. Voor fijne details moet je misschien toch een analoge scope hebben.
|
alex278
|
Je ziet wel steeds meer snelle 12-bits dacs, dus je kunt d'r bijna op wachten tot die dingen ook in semi-budget-scoopjes verschijnen..
|
shiptronic
Golden Member
|
ik zit net de hanleiding te lezen en word steeds enthousiaster , kan niet wachten om met die knopjes en fucties te spelen, wat een mogenlijkheden !
|