| Naam |
Bericht |
Turbokeu
Golden Member
|
Guido, de 'gast' van wie ik mijn pixie (voor 10 Euro) gekocht heb heeft er nog een tweede liggen.
Ik ken wel het exacte type van de pixie nog niet (pakje gaat a.s. maandag op de post).
Stuur me een mailtje voor zijn gegevens indien je geïnteresseerd bent.
Ik dacht dat je het over de pixies had...
CD
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
|
Sine
Moderator
|
Hee CD, nee ... pixies heb ik er precies zes van.
cd47's vijf
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Benadski
Golden Member
|
Dan maak je toch een klok met vier CD47's? Da's zelfs nog beter, want dan heb je er één voor mij over!
En met zes pixies kun je mooi 6 klokken maken! Zie youtube! Mooi dat LED-licht door het transparante centrum.
Hier staat niets.
|
Turbokeu
Golden Member
|
@benadski: Aan 't bieden op wat IV-25's?
Deze buisjes zijn redelijk zeldzaam, er is eveneens een grotere variant in omloop waarvan de 7 dots niet apart aangestuurd kunnen worden (2-3-2). Ik spreek van ondervinding...
Ik heb ook 10x IVLM1-1/7 liggen, deze zijn identiek aan de IV-25.
Ben nog een toepassing hiervoor aan het zoeken (dag-van-de-week aanduiding?, 10-bands spectrumanalyzer?).
CD
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
|
MAH
Golden Member
|
Die buisjes zag ik een tijdje geleden nog liggen op t NAT. Ik vond ze wel leuk maar die kerel vroeg er (voor mij) teveel voor. Dus ik heb ze toen laten liggen. Blijkbaar weer niet zo handig van mij, zo duur waren ze nu ook weer niet...
There's no problem. Only learning opportunities. Zoekt iemand die pcb's wil frezen
|
Benadski
Golden Member
|
quote:
Ja, alleen niet gewonnen... Maar er komt vast nog wel een keer een tweede kans om van die buisjes te bemachtigen. Ik heb er maar een stuk of twee nodig voor de verzameling, maar net als met veel russische buizen vind je ze alleen per veel. En mijn geld is behoorlijk aan het opraken op die manier... En mijn verlanglijst groeit nog steeds door.
Nixies:
- ZM 1200/1202/1204/1206 (14/12/10/8 digits)
- Z568M / Z5680M
- GA-21 Cerberus
- ZM11, ZM13U, ZM14 (Tungsram)
- GN-1
- GI-21
- CD-47 / GR411 / GR414
Pandicons:
- ZM 1350
- SP-151
Pixies:
- HB-105
- 11TU7
VFD's:
- DG 10L / DG 12B / DG 10BIN <-binnenkort binnen
- DDR-VFD
- 8843 / 8894 (Sylvania)
- ILZ1-1/7
- IVLM1-1/7
- H 1544 (Hitachi)
Numitrons:
- IV-13
- IV-19
- IW-20
Dekatrons:
- DZ 10
- GR 10 A
- N3 / N4
- Z562S (transparant)
- ZM1060 / ZM1070
Overige indicatoren:
- 4662
- 6E5-D
- MS-1
- 6E5-P / 6M-E4
- 6M-E10
- 6G-E12
- 6G-E12A
Het meeste is niet te vinden en/of onbetaalbaar, maar ik hoop er toch nog eens wat van te vinden.
EDIT: Ik heb trouwens mijn doos NOS E1T's weer gevonden! Heb er nu 12 van liggen. [Bericht gewijzigd door Benadski op 20 juni 2007 12:28:16]
Hier staat niets.
|
Turbokeu
Golden Member
|
Heb het gezien...
Een (defecte) Z568M heb ik reeds (van Sine gekocht), evenals een mooie B-7037 (Amerikaans Burroughs equivalent).
GA-21, GI-21 heb ik ook, evenals een mooie Cerberus GR10G.
Twee dekatrons: EZ10B en Z504S, allebei NOS.
Numitrons: IV-16's en DA-1300's.
VFD's en andere nixies: teveel om op te noemen....
ZM120x en CD47 ben ik ook op zoek (zal zijn voor als ik veel geld op mijn rekening heb...  )
Vandaag mijn eerste Pixie binnen: een NOS Z550M voor 10 Euro.
BTW, er zijn actueel 4 stuks Sylvania 8843 flurotrons te koop op ebay, alleen accepteert de verkoper geen Paypal  , anders had ik geboden.
CD
|
Sine
Moderator
|
Slik ... da1300, die liggen in doosje nog steeds op mijn bureau geloof ik ...
CD47's komen er nog een paar van langs denk ik ( zes om precies te zijn )
furotjes zijn heel mooi, tjah, en zonder paypal verlies je een aardig stuk markt, en dat zie je aan de prijs.
|
Benadski
Golden Member
|
Ik zie in die dingen wel grijze segmenten, ik heb geen idee of het door de foto komt, maar het kan natuurlijk ook "slijtage" zijn...
En idd, als de verkoper nou paypal had geaccepteerd had ik ook wel voorzichtig geboden.
Er staat ook een mooie klok op Ebay met dat soort buisjes, 't is dat ik het geld niet heb...
EDIT: Jammer dat dit edgelit display al weer zo hoog staat, zo kom ik er natuurlijk nooit aan.
En deze is ook aan mijn neus voorbij gegaan helaas, heeft een van jullie 'm gekocht? [Bericht gewijzigd door Benadski op 20 juni 2007 20:13:45]
Hier staat niets.
|
Sine
Moderator
|
Die klok is van ome dieter ... heeft meer van dat soort freubels gemaakt. ( www.tube-tester.com )
Dat edgelit display is onmiskenbaar uit een NLS ( CUBIC ) voltmeter, de eerste digitale voltmeter ooit !
Heiligschennis om dat ding te slopen voor het display !
Ik heb er ook eentje uit een mechanisch EN electonisch defecte NLS ( voor hele 25 euro ... dat ding zag er zo gammel uit dat geen ebayer het wilde hebben  )
Ik moet er nog een keer een plaatje voor maken met een mooie dubbele punt op, en nog een leuk doosje eromheen natuurlijk.
Die omnirays staan nog op mijn verlanglijstje ... maar zijn ERG zeldzaam.
|
Monster_Henry
Golden Member
|
Is misschien een repost maar hier dan nog eens...
http://uk.gizmodo.com/2006/06/27/alltube_digital_clock.html
Ahum, iemand een buisje op overschot?
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
|
Sine
Moderator
|
quote: no silicon at all. Amazing
Helaash is dat niet waar, de decoder zit vol met silicium diodes ...
dit ding is ook niet al te slim van opzet, het kan echt zonder halfgeleiders en met veeeeel minder buizen.
|
Benadski
Golden Member
|
Op Ebay staan weer wat mooie numitron buizen! Zie hier! Ik heb de verkoper gevraagd of ie naar Nederland verstuurt en wat de verzendkosten zijn. Zodra ik het weet wil ik er voor de belangstellenden wel wat inkopen, dan delen we de (waarschijnlijk hoge) verzendkosten wel. Is er animo? Zo ja, voor hoeveel losse buisjes kan ik je noteren (om even een inschatting te verkrijgen)?
Dit zijn ze: DTF104B
EDIT: De verkoper wil me graag de buizen toesturen!
De verzendkosten zijn: Tot 2 sets $27.30, tot 10 sets $46.20 [Bericht gewijzigd door Benadski op 27 juni 2007 17:39:27]
Hier staat niets.
|
Sine
Moderator
|
Weer een nixie IA van Benadski !
Count me in !
|
Benadski
Golden Member
|
Ok Sine, maar hoeveel zou je er willen hebben (ongeveer)? Ze kosten 5 dollar per stuk, excl. BTW en verzendkosten. Of de BTW erbij komt weet ik pas als ik ze binnen heb, dat ligt er aan hoe oplettend de douane is (meestal slapen ze). [Bericht gewijzigd door Benadski op 27 juni 2007 17:41:58]
Hier staat niets.
|
Sine
Moderator
|
minimaal zeven ..
maar ik denk aan 14
|
Manta79
|
ik wil er ook wel 7 !! wouw...
|
Benadski
Golden Member
|
Ok, prima, staat genoteerd! Over een week denk ik te gaan bestellen. Ik bestel dan voor iedereen die serieuze interesse heeft mee, mocht je er vanaf willen zien, geen probleem, ik raak ze wel weer kwijt!
Hier staat niets.
|
Dennis
|
Ik doe mee voor zes stuks  Numitrons heb ik nog niet zo veel...
Friendly reminder: Don't run with armed hampster - There are 10 kinds of people in the world, one who finds the binary joke funny and 9 who are tired of it - Mijn collectie nixies
|
Benadski
Golden Member
|
Mooi! Zo gaat ie lekker!
Trouwens, even wat anders, wie heeft er al buizen gekleurd? Ik zit te denken wat VFD's kobaltblauw te maken door ze in (licht verdunde) glasverf te dopen. Gaat dit lukken denk je? Of moet dat op een andere manier?
Hier staat niets.
|
Manta79
|
Ik kleur ze met glaslak verdunt met terpetine met de airbrush, dippen heb ik nooit eerder gedaan, maar moet kunnen, ik neem aan dat ze zo ook in de fabriek gedaan werden.
Talens glaslak van kwast.nl
|
Benadski
Golden Member
|
Ik heb 5x10 numitrons besteld, ik moet nog de exacte verzendkosten horen. Daarna bereken ik de kosten per buis. Het versturen binnen Nederland gaat 6,20 kosten, naar België (priority) is het 4,10 of 5,70 dat ligt aan het aantal buisjes. Héél vreemd dat dat goedkoper is. [Bericht gewijzigd door Benadski op 7 juli 2007 19:52:25]
Hier staat niets.
|
Manta79
|
Kijk dat is mooi, op naar de volgende klok.
Deze is zo goed als af:
10 mm Plexiglas, niks gelijmt, gezaagd op mijn nieuwe Proxxon FKS/E, aluminium ook.
Altera EPM1270T144C5
DCF77 datum, tijd
Wekker
Secondewijzer IN-13 nixie
etc.etc.
[Bericht gewijzigd door Manta79 op 7 juli 2007 23:39:37]
|
Sine
Moderator
|
Heel netjes manta ...
Ik zit al een tijdje te denken aan een simpel circelzaag bankje voor plexiglas ed ...
Wat voor zaagblad gebruik je voor plexi ?
|
Manta79
|
Ik heb de FKS/E van Proxxon (28070) gekocht, via Ebay in Duitsland, scheelt 100 euro en misschien nog meer als je geduld hebt met bieden.
Een los blad erbij 28731 voor plexiglas, maar zijn blad 28734 wat meegeleverd word, voldoet perfect met wat ik zei voor 10mm plexi(afwasmiddel als smeermiddel gebruiken) en idem aluminium (terpetine als smeermiddel gebruiken), brilletje is wel aan te raden voor de warme scherpe snippertjes.
Met het standaard blad heb ik ook de sleufjes gemaakt, het blad is heel ondiep af te stellen, zo heb ik 3mm brede sleufjes gemaakt voor de 3mm plexiglazen voor en achterkant.Deze zitten als je goed kijkt geklemt tussen de boven en onderkant.
Zo lijkt het me ook heel mooi om zwart plexiglas te gebruiken...
Zijn goedkopere broertje KS220 niet doen... te zwak. Leuk tot 3mm vurenhout.
groetjes
[Bericht gewijzigd door Manta79 op 8 juli 2007 16:11:48]
|