| Naam |
Bericht |
big bang
|
Spelregels
* We beginnen met een vraag. Het is de bedoeling dat je een foto post die eraan voldoet en zelf een nieuwe opdracht opgeeft.
Hierop kan dan weer een nieuwe gebruiker reageren met een foto en een opdracht. Je mag zo dikwijls meedoen als je wil.
* Je vraag post je in het vet
* Ik had toestemming van de mods, onder strikte voorwaarde dat het elektronica gerelateerd was, en denk eraan dat ze een oogje in het zeil houden, je post kunnen editten of deleten als ze het nodig achten.
* Zowel zelfgemaakte foto's als van het net zijn welkom, kwestie van mensen zonder fototoestel niet uit te sluiten, maar let wel op de grootte. Gebruik als max. richtwaarde 600pixels breedte en geen honderden kB. Je kan echt te grote foto's ook resizen met bvb. easyresize(Google) of andere, je kan ook een link posten om de fotos in volle grootte te kunnen bewonderen. Lees bij twijfel ook de FAQ van de forum.
* Geef goede opdrachten, haalbaar, en waar je mooie, ludieke, nostalgische, speciale of heel grappige foto's kan op verwachten.
* En a.u.b. geen bergen tussenliggend geleuter, daar zit niemand op te wachten, het deed al afbreuk aan een vorig foto opdrachten topic.
* Als er per ongeluk meerdere gebruikers posten op dezelfde opdracht, heb dan begrip en laat alleen de eerst gepostte foto tellen a.u.b. De volgende gebruikers worden verzocht hun post te editten (leeg te maken en er bvb enkel nog een punt . in te typen ofzo) Anders wordt het een knoeiboel.
* Wordt er na 24H nog niet gereageerd, bvb. door een te moeilijke opdracht, dan post iemand anders een opdracht. Hij mag dan wel niet op zijn eigen opdracht reageren met een foto.
Nu is het aan jullie, amusement !!
eerste opdracht:
Post een schakeling waarin zeer veel verschillende kleuren van LEDs voorkomen.
Een voordeel van dementie is dat je je eigen paaseieren kan verstoppen... ;-)
|
Ledlover
|
de led bonsai:

komt van http://www.emanator.demon.co.uk/bigclive/bonsai.htm
post een zelfgebouwd apparaat waar bijzonder veel transistors in zitten (een IC of µC telt als een enkele transistor)
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
|
Sine
Moderator
|
Zelfgebouwd, en iets van 50 transistors  ( veel mpsa42, paar bc547's )
post een zelfbouw audio apparaat, hoe exentrieker hoe beter uiteraard
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
klein is fijn
Moderator
|
Daarvoor trek ik m'n versterkerbuis even van stal:
Post een printplaat die alleen maar bezet is door IC's (geen weerstanden, condensatoren, LED's of dergelijke).
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
WilToyo
Golden Member
|
offtopic: Dat kon niet missen uiteraard
|
Erik
|
Dit lijkt er wel aardig op dacht ik. Doe maar een zelfbouwproject met kleurenlcd.
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Henry S.
Moderator
|
Maar er is niks grappigs/speciaals aan... wel even bij de les blijven aub!
Kif's opdracht blijft staan.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Zoefje
|
Volgens mij komt dit eerder in de buurt:
http://www.jrok.com/xfer/timep_hss.jpg
Druk- en typfouten voorbehouden.
|
klein is fijn
Moderator
|
Google google google, is er dan niemand even creatief met een zelfbouwprint in aanbouw?
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
Erik
|
quote:
Ik wil niet lullig doen maar waar zie jij staan dat het grappig/speciaal moet zijn? Het was sowieso al een wazige opdracht en ik had gewoon voldaan aan wat er gevraagd werd. Dus volgens mij ben ik niet degene die fout zit. Maargoed ik houd me voortaan wel stil als het zo beantwoord word.
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
|
Benadski
Golden Member
|
Is dit goed?
Wat het doet weet niemand hier:
Wat ik graag wil zien is een PCB waarvan de IC's alleen wit keramisch met goud mogen zijn (minimaal 6 stuks), wat er verder op zit maakt niet uit...
dekatron nodig voor je nixie klok? Check vraag en aanbod - overig
|
big bang
|
Het topic komt goed op gang!
De opdracht liefst in het vet zetten a.u.b.
- - big bang - -
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Titel, startpost...
Andreesie heeft het ook niet begrepen...
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
en toen was het topic dood.  ben benieuwd of het bestaat, google leverde op de eerste 20 pages niets op
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
Danny
|
ik zou ook wel mee willen doen.. en heb ook gegoogled maar ik denk dat benadski beter wat anders kan bedenken... wat voor de (beginnende) hobbyist ook nog haalbaar is
Wat is het vermogen van een oorstokje? 2 Watt?? Altijd al willen weten wat je echt bent? klik hier!
|
Henry S.
Moderator
|
Ik had, dacht ik, wat gevonden, helaas ook met zwarte IC's
|
Ledlover
|
een voorstel: als er binnen 24 uur niet gereageerd wordt, mag iemand een nieuwe opdracht plaatsen.
is dit een goed idee?
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
|
Henry S.
Moderator
|
Is een goed idee.
Nog 31 min.
|
Red-E
|
nieuwe opdracht:
plaats een project met zoveelmogelijk LCD-schermen (minmaal 3) het maakt niet uit hoegroot ze zijn, het moeten echten niet van die TV's/computerbeeldschermen zijn!
denk dat dit wel haalbaar moet zijn
Gr. Red-E... PIC'jes hier PIC'jes daar... overal, je bent gauw klaar!
|
big bang
|
quote:
Das een goed voorstel, ik zal het zo meteen bij opnemen in de spelregels. Binnen 24H geen reaktie, dan kiest iemand een nieuwe opdracht maar hij mag dan wel niet een foto posten op zijn eigen opgave.
@Mods, is het mogelijk de topictitel aan te passen naar
"Het mooie foto opdrachten Topic"? Want anders geeft grappig een verkeerde indruk. Het is de bedoeling mooie, speciale, ludieke, nostalgische, grappige ...foto's te posten. En het moet haalbaar zijn hé.
Merci! En nu verder met het amusement!
- - big bang - -
|
greenghost
|
voila
goh wat zou ik graag zien ????
een elecktronica project dat te maken heeft met etenswaren
indien te moeilijk een laser die de afbeelding showt van een knack worstje
onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"
|
Stynus
|
http://www.elektronicastynus.be ||| http://www.schematheek.net ||| Goedkope kwaliteits webhosting
|
Sine
Moderator
|
van mijn Z568M klok heb ik geen foto's zie ik ....
dan maar van de B7971 van het zelfde formaat
post je "spannendste" *eigenbouw* meet apparaat
|
Sine
Moderator
|
anyone ?
|
EdwinNadorp
Golden Member
|
Gezien de tijd verlopen is neem ik mijn kans waar:
toon een vol werkend breadboard
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar .......
|