Schema tekenen met gekleurde lijnen

Hallo allemaal,

Ik heb in mijn huis een deurvideoinstallatie gemaakt met een heleboel toeters en bellen er aan :-)
Ik wil de installatie helemaal uittekenen zodat ik ook nog eens kan kijken wat de functie van een bepaalde draad is bij eventuele veranderingen/storingen.
Is er een programma waarmee ik op een simpele manier gekleurde draden kan tekenen. Ik bedoel dan niet een rode of blauwe draad, maar bijvoorbeeld een witte draad die rood gestipeld is of een roze met groene streepjes.

Hoi
Ik weet niet dat je hier iets aan hebt maar ik weet dat je in Autocad zelf je eigen lijnen bib kunt samenstellen vb. een samengestelde lijn groen/geel.
Dit prog is wel niet speciaal ontworpen om schema´s te tekenen maar het gaat er wel mee, ik tekende er de hele bekabeling mee van een geluids studio.
William

Ik werk veel met autocad, maar hoe kan ik gekleurde lijnen aanmaken?

Op zo 12-05-2002 14:03:43 schreef Jaco van der Linden:
Ik werk veel met autocad, maar hoe kan ik gekleurde lijnen aanmaken?

Je kunt je lijntypes/kleuren instellen via Pulldown menu <Format Layers> maar als je lijnen wil die acad niet heeft moet je ze zelf aanmaken.
Dit doe je ook via Pulldown menu <Format Multiline style> en dan Load-Standaart, nu krijg je 2 lijnen, kies nu je kleuren per lijn of maak nog een 3de of 4de lijn bij, maakt niet uit, kies de onderlinge afstand tussen die lijnen, vb 0.1 mm. kies eventueel je lijntypes.
Geef dit "maaksel" een naam en "save"
William

[Bericht gewijzigd door William op maandag 13 mei 2002 08:12:37

klinkt raar maar het kan toch ook gewoon in paint of nie?????? of is dit een dom antwoord??????

Op vr 17-05-2002 09:37:04 schreef bart II:
klinkt raar maar het kan toch ook gewoon in paint of nie?????? of is dit een dom antwoord??????

Kan ja.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer