Magnetron kunststof beschermonderdeel kapot

Hey,

Een vriend van mij heeft bij een net nieuwe magnetron het kunstof bescherm "zender/electrode??" onderdeel kapot gemaakt. Het gaat om het volgende onderdeel, zie foto.
http://i270.photobucket.com/albums/jj119/yodar/kunstof.jpg
En het onderdeel hoort thuis op de volgende plek in de magnetron.
http://i270.photobucket.com/albums/jj119/yodar/binnenkant.jpg
Bij de electronica zaak willen ze hem wel terug sturen, maar wij vrezen veel gedoe met wachtijd etc.

Wij vragen ons nu sterk af:
Waar is dit onderdeel voor?

Hij kan het terug plaatsen? (wel gescheurd) , Is dit verantwoord? (als het alleen dient tegen vet spatten?)

Wat voor soort matriaal is dit? Is dit maybe ergens te kopen zodoende wij zelf deze vorm uitkunnen knippen en terug kunnen plaatsen.

[offtopic] Dit topic is niet echt electronica gerelateerd, behalve dan dat het over een elektronische apparaat gaat. Maar omdat ik weet dat hier nog al wat leden met magnetron kennis rondlopen hoop ik dat dit topic wordt toegestaan.[/offtopic]

Bedankt voor de reacties en het meedenken.

Henry S.

Moderator

Iemand is nieuwsgierig geweest?

Kijk eens bij de Handyman.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Nee, hij nam verwijder al de los zittende onderdelen iets te serieus:P

Maar handyman moet dit dus hebben? Thx dan ga ik morgen ff langs.

Henry S.

Moderator

moest dit verwijderd worden? RTFM :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Stukje mica om zooi in de golfpijp te voorkomen.

Het ding zal geen death ray worden zonder, maar toch maar een vervangend plaatje voor zoeken ;)

volgens mij draait onze moagnetorn al jaren zonder dat plaatje, die kwam er ook een keer uit zetten. (het display v/d magnetron is ook kapot maar we kunnen blind bedienen:))

-

Haha

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 6 december 2007 23:56:32 (97%)

DE OLDE

Overleden

Ga anders naar een (hout)kachelboer, die hebben vaak wel mica in voorraad, of een oude dorpssmid. Kun je hem op maat knippen.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Kan je gewoon halen bij de handy-man ze hebben vaak meerder op vooraad, gaan vaker stuk bij magnetrons, vooral doordat vuil aanslag erop verbrand.