| Naam |
Bericht |
klein is fijn
Moderator
|
quote:
Als ik dat doe, dan zie je alleen nog maar een cent op de foto..

Het is OAP#527, een deel van een FM radio.
OAP = OnAfgemaakt Project
quote:
Voor jou dan, volgende opdracht:
het grootste onderdeel dat je ooit gebruikt heb.
LET OP! Bufferelco's en transformatoren tellen niet mee!
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
riktw
|

groot genoeg 
op school werkend gehad, ik ben nog aan het wachten op de op maat gemaakte trafo voor de gloei(1,9V 18A dacht ik)
ding geeft mooi licht zeg 
zonde dat ik geen foto's heb gemaakt, als de trafo binnen is komen ze wel.
als ie wordt goedgekeurd:
de grootste zelfbouw voeding kwa vermogen(hoeft niet regelbaar) [Bericht gewijzigd door riktw op 30 mei 2008 18:52:59]
alles kan en dat moet kunnen!
|
Henry S.
Moderator
|
quote:
Layout nr. 880130 - Jan 1989 (De RGB leds staan verkeerd om op de componentenopstelling). Deze Elektuur heb ik zelf niet, mijn versie komt uit een boek: "Meten in de elektronica, 2e druk."
quote:
En wat ik me afvraag: wat kan je nog met zo'n testbeeldgenerator doen op zo'n moderne LCD televisie?
Tuner, Scart, kleuren, sync.
Convergentie is geen issue meer.
Maar ook gebruikt bij het ontwerp van de videoversterker in een sat-tuner en andere breedband ontwerpjes.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
bvbart
|
Op kleine maar fijne dingetjes is KIF natuurlijk niet te verslaan.
Mijn nieuwe site:http://bvbart.webs.com/index.htmDaar kan je rustig enkele projectjes bekijken en in het gasten boek iets schrijven.
|
Lucky luke
|
quote:
Zie ik dat nu goed?
Een ronde FM radio? voor in een buis?
mijn homepage.
|
smsmonster
|
quote: Op 30 mei 2008 18:51:39 schreef riktw:
[ afbeelding]
groot genoeg 
op school werkend gehad, ik ben nog aan het wachten op de op maat gemaakte trafo voor de gloei(1,9V 18A dacht ik)
ding geeft mooi licht zeg 
zonde dat ik geen foto's heb gemaakt, als de trafo binnen is komen ze wel.
als ie wordt goedgekeurd:
de grootste zelfbouw voeding kwa vermogen(hoeft niet regelbaar)
Yeahhhh

12V fixed, 1.5A max
|
Sine
Moderator
|
Mijn zwaarste zelfbouwer is minder fotogeniek, dat is een switcher van 28V 10A
Maar wat mijn grootste voeding had kunnen worden is nooit afgeraakt :
hier had 2x 0-40V 0-10A uit moeten komen een goede 800W [Bericht gewijzigd door Sine op 30 mei 2008 19:44:18]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
Henry S.
Moderator
|
Yeez, dat kan groter  20V- 10A 100% regelbaar.
@Sine: Waarom nog niet af? [Bericht gewijzigd door Henry S. op 30 mei 2008 19:48:44]
|
Sine
Moderator
|
[offtopic]
project afgeblazen wegens TE lomp ...
om de 10A te halen moest er eigenlijk nog wat trafo bij, en de kloeltunnel heeft toch niet zoveel koel capaciteit als je zou verwachten.
Dus om te voorkomen dat het uiteindelijke ontwerp door de vloer zakt heb ik voor het zwaardere werk die bovenstande switcher in elkaar gestampt ( een wat aangepaste delta elektronica rackmount psu ) en voor het dubbele werk ben ik nog altijd aan die drie dubbele psu bezig
Zoals je ziet heb ik daar de kast in gerecycled
HmH heeft de (elektuur) regel printjes meegenomen van de Rosmalen stand, dus misschien komt er toch nog ooit leven in
[/offtopic]
Oja ... ik denk dat jij de volgende opdracht mag geven Henry [Bericht gewijzigd door Sine op 30 mei 2008 19:57:03]
|
Henry S.
Moderator
|
Jij was eerder én lomper
|
Sine
Moderator
|
maar niet werkend,
maar ok, volgende opgave ehmmm ....
Een project waar je onderdelen duidelijk niet op de manier gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn. [Bericht gewijzigd door Sine op 30 mei 2008 20:30:06]
|
big bang
|

Wel niet homebrew, maar wel op zijn plaats:
72 versterkers, 36 accu's van 16V, 9 15inch subwoofers en 130 000 Watt audio power...
Kan echt niet gezond zijn...
Volledige artikel hier
- - big bang - -
De zon is het grootste object in ons zonnestelsel en bevat 99,86% van de massa van ons volledige zonnestelsel
|
Twabi2
|
Zoiets?
The Space Shuttle Simulator
|
pros
|
quote:
Tja, als jij om de haverklap met die mooie (maar nooit afgewerkte) voeding op de proppen komt, zal ik ook maar eens een ouwertje opduikelen...
LED's die als drukknop gebruikt worden:
Meer info is hier te vinden.
Ter leering ende vermaeck zou ik greeg iets zien waarbij optiek een belangrijke rol speelt. En dan doel ik niet op LED's, LCD of andere display's, laserpointers of ander kant-en-klaar spul. [Bericht gewijzigd door pros op 30 mei 2008 21:43:12]
Een stijgtijd van 1V/nS komt overeen met 3600000000000V/h. Pros Robaer (1995)
|
WilToyo
Golden Member
|
quote:
Wel makkelijk, je hebt geen benzine meer nodig. Je stuiterd zo wel over de weg heen. [Bericht gewijzigd door WilToyo op 30 mei 2008 21:44:42]
Maak me niet gek, ik ben al gek.
|
Twabi2
|
quote: Op 30 mei 2008 21:42:30 schreef pros:
Ter leering ende vermaeck zou ik greeg iets zien waarbij optiek een belangrijke rol speelt. En dan doel ik niet op LED's, LCD of andere display's, laserpointers of ander kant-en-klaar spul.
(In aanbouw zijnde) computer sturing van mijn dobson telescoop.
Heb de motoren er voor gezet, naast de stuurprint en de laptop die het geheel van data voorziet.
Steppermotoren zijn nauwkeurig genoeg aangezien ik een overbrenging heb van (uit het hoofd) 1400:1. Aan 200 steps per ronde, en 256 microsteps, hebben we dus 200*256*1400 71680000 stappen voor 1 rondje van de telescoop. Dat is een resolutie waar de professionele monteringen een puntje aan kunnen zuigen
Als dit goed genoeg is voor pros, dan is de volgende opdracht:
een zelfbouw project die het dagelijks leven van iemand anders vergemakkelijkt heeft (dus geen 5V voedingen die iedereen hier gebruikt voor zijn projectjes, maar eerder iets als die insuline display die hier onlangs verscheen)
-Toine
Edit: foto toevoegen natuurlijk [Bericht gewijzigd door Twabi2 op 30 mei 2008 22:11:58]
|
big bang
|
quote:
Maar goed ook, die Van weegt 5ton.
Maar met zo'n kleine 180dB zijn trillingen tot veel in staat.
- - big bang - -
De zon is het grootste object in ons zonnestelsel en bevat 99,86% van de massa van ons volledige zonnestelsel
|
High met Henk
Honourable Member
|
@twabi2: overbrenging OK, maar ooit al eens aan de speling op die overbrengingen gedacht: die is waarschijnlijk inmiddels groter dan de speling van uw stappenmotoren na de vertragingen.
wel een mooi project natuurlijk, maar om het nu te vergelijken met profi spul op deze manier: uw resolutie is idd niet beperkt door de hoeveelheid stappen, maar door de hoeveelheid speling.
nogmaals: wel een mooi project! en ook een leuke nieuwe opdracht trouwens.
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Twabi2
|
De speling is nihil, en wat er van speling is, zit voor de overbrenging (ok, die heeft zelf ook wel enkele nm speling, maar dat maakt het verschil niet).
Voor het tracken en een GOTO is het meer dan genoeg.
Fotografie gaat sowieso toch niet zonder field derotator [Bericht gewijzigd door Henry S. op 1 juni 2008 01:07:18]
|
niels v.v
Special Member
|
De 24 uur is voorbij en ik zou ook wel een requestje willen doen.
Je aller duurste hobbyproject.
Let op! het moet wel een hobbyproject zijn, dus niet van het werk.
http://elektronicaniels.webs.com
|
pcnerd
Golden Member
|
CanSat is voor mij ook hobbie:

zo'n 500 euro excl. Reiskosten.
Volgende vraagje:
Domotica project voor een kamer of groter (heel huis)
compleet geautomatiseerd huisdeel heb ik het hier dus over... [Bericht gewijzigd door pcnerd op 1 juni 2008 16:17:41]
Take a parachute, and jump! -- Tomzooi R&D<== nieuwsschrijvers gezocht
|
niels v.v
Special Member
|
http://elektronicaniels.webs.com
|
gitaarstudentje
|
Remote Stekkerblok ? (bedienen van uit de zetel met het bakje van tv)
Voor alles wat erin zit te bedienen... kan van scheermachine tot tv zelf gaan.
Indien het goedgekeurd is als domotica/luiheidsproject
Foutste project ooit maakt niet uit hoe je't interpreteert letterlijk fout of gewoonweg fout [Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op 1 juni 2008 16:48:16]
www.schematheek.net finally back online! || www.zatar-electronics.be
|
riktw
|
als ik een gewoon weg fout iets maak gaat het gewoon in de prullenbak.
eigenlijk wel jammer want ik heb een hoop fout spul gemaakt waarvan ik het niet op CO durfde te zetten voor uitleg waarom het niet werkte
alles kan en dat moet kunnen!
|
Technojunk
Member
|
Gitaartstudent, Makkelijk! heb je er toevallig een schema van die je door zou willen mailen? (met een philips afstandsbediening)
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Technojunk.nl
|