Shock Media

Navigatie

Starten met programmeren

Forum > Software & Interfacing > Starten met programmeren << Vorige | 1 | 2
Naam Bericht
Watermelon

Sorry dat was een foutje van mij! Het is al weer een tijdje geleden dat ik met MPlab geprogd heb, en ik heb het programma er niet meer opstaan. Je opent inderdaad een .asm file'tje en geen .hex! Sorry!

Je hebt nu de pic uitgelezen. Je kunt nu naar View (naast Project) en dan Program memory (of iets in die trand)aanklikken, en dan zou moeten zien wat er in het geheugen van de PIC zit. Als de PIC leeg lijkt te zijn (FF'jes), scroll dan voor de lol eens helemaal naar beneden. Er is bij eens voorgekomen dan m'n programma helemaal aan het einde van het geheugen stond.
Nieko

Ik heb het zo gedaan,
View -> Program memory
Dan staat het programma inderdaad in het PIC. Althans voor zo ver ik het er uit kan halen (er staat meer dan alleen FF'jes dus dan is t goed)
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P -->I like CMOS 4000 series<--
Nieko

Hehe, zo zie je maar weer, vertrouw nooit een breadboard... Ik heb het goedje nu aangesloten via krokodillenklemmetjes en het werkt gewoon!! Ik ben blij dat hij het nu eindelijk doet (wel met MCLRE_ON I.P.V. MCLRE_OFF, ik kan kijke of hij ook werkt met MCLRE_OFF) .
Nieko

Nu nog even over de software,
Ik ben bezig in Proton IDE lite met de PIC basic cursus (best makkelijk te begrijpen, vooral als je PHP al deels beheerst). Alleen nou wil ik wel eens weten met wat voor taal Proton IDE werkt. Hoe heet die taal? Zijn er ook andere programma's beschikbaar met deze programmeer taal (basic stamp heb ik ergenst geleze, eens gedownload maar ik kan er niet veel uit halen, krijg niet van die leuke kleurtjes etc. als ik een code open).
Henry S.
Moderator

quote:
Op 4 juli 2008 15:21:16 schreef Nieko:
Ik ben bezig in Proton IDE lite met de PIC basic cursus

Er bestaan meer soorten 'PIC basic' die elkaar niet verstaan: Proton+, MikroBasic, Swordfish, PIC Basic Pro, Oshon Basic.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 4 juli 2008 16:34:02]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
VanDee

quote:
Op 4 juli 2008 15:21:16 schreef Nieko:
krijg niet van die leuke kleurtjes etc. als ik een code open).

Dat ligt aan je IDE/Editor die je gebruikt (als je een überhaupt gebruikt).
Bij de meeste zo niet alle, kan je de kleuren instellen voor een bepaalde programmeer taal.
[Bericht gewijzigd door VanDee op 4 juli 2008 16:51:07]
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Henry S.
Moderator

quote:
Op 4 juli 2008 16:45:11 schreef VanDee:
[...]

Dat ligt aan je IDE/Editor die je gebruikt (als je een überhaupt gebruikt).

Goedenavond, lekker geslapen?
De TS gebruikt Proton+
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
Nieko

Ik zou graag of en andere compiler voor Proton+ willen hebben (gratis, wat ik vind 100 dollar wat veel) of misschien een andere programmeer taal gaan doen. Misschien is C of C++ een optie? Ik zie daar veel herkenbare onderdelen van PHP in, en PHP beheers ik al aardig. Tenminste er zijn denk ik wel voldoende compilers te vinden waar in je C of C++ programmeren (gratis). Assambler zijn zowizo genoeg compilers over te vinden, maar dat vind ik er zelf te lastig uit zien.
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2