| Naam |
Bericht |
Uranium
|
Ik kwam tijdens het surfen deze website tegen:
http://electrosmog.paraimservices.com
(iemand had de vraag of het mogelijk was om de usb stick te voeden via een batterij voor gebruik onderweg)
Ik vraag me af wat hier in zit? (ledje, weerstand en usb connector?)
Allesinds wel winstgevend voor 79eu en normaal zelfs 99euro [Bericht gewijzigd door Uranium op 3 juli 2008 21:48:05]
|
Dominic
|
Ik zou er zo al een kopen om hem open te slopen en te kijken wat er werkelijk in zit. Om daarna Kassa of de Consumenten bond in te schakelen die hem dan bij TNO kunnen laten onderzoeken
Niks is onherstelbaar het is maar hoeveel je eraan uit wil geven
|
pa3gws
|
Oplichterij?
Dat is in mijn ogen nog wel heel voorzichtig uitgedrukt.
Dit is puur misbruik maken van de angst van sommige mensen.
Welke in iedere antenne en draad boven hun hoofd een gevaar zien.
Ik weet niet hoe ik zou moeten uitdrukken, maar dit is volstrekt ontoelaatbaar in mijn ogen.
gr Albert
Edit
Volgens mij een gewone USB memory stick, met nada nakkes niks erop of erin. [Bericht gewijzigd door pa3gws op 3 juli 2008 21:48:02]
Het radio virus is ongeneesbaar het steekt steeds weer de kop op
|
Frederick E. Terman
|
Het probleem voor ons is:
Om te bewijzen dat zoiets niet werkt, moet je aantonen dat mensen 1) ziek worden van hun GSM, 2) ondanks dat ze zo'n geval in gebruik hebben.
Aangezien 1) onmogelijk is, kun je dus nooit bewijzen dat het niet werkt...
- Waarom loop je met een gele pantoffel op je hoofd?
- Om te voorkomen dat Venus uit haar baan stort en op de Aarde valt.
- Oh, maar dat gebeurt evengoed niet hoor..
- Durf jij het risico te nemen?
|
Boeip
|
Electrosmog  mwahaha
die staat niet in de dikke vandale hoor
Et Toto - "Allesomvattend" - Boeip.nl - Voorderingen RF modules
|
pa3gws
|
Waarom een gele pantoffel?
gr Albert
|
stefsky
|
ik geloof niet onmiddelijk dat zo'n toestel werkt,
om de zelfde reden als Frederick E. Terman
nu wil ik hiermee echter niet zeggen dat elektromagnetische stralen gezond zijn.
waarom krijg je anders een vergoeding als er zo'n mast in je tuin staat?
If everyone thinks alike, no one thinks very much
|
pa3gws
|
Of elektromagnetische stralen wel of niet gezond zijn is inderdaad nog niet bewezen.
Daarom is het des te kwalijker om angstige mensen iets dergelijks aan te smeren.
gr Albert
|
Frederick E. Terman
|
quote:
Jawel hoor, mèt vertaling:
Die vergoeding is omdat iedereen vindt dat je eigendom minder waard is geworden, zodat dat daarmee ook zo is.
|
hans1990
|
Als vers afgestuurde HAVO student met natuurkunde in het pakket kan ik wel duidelijk zeggen dat het best veel oplichterij is. Vanuit niet-technisch standpunt al; de website is 3 jaar geleden update, en nog steeds de 20 euro korting geven op de USB stick.. right.
Op andere manier ; elektromagnetische straling kan rontgen straling zijn, het licht waar mee we dingen kunnen zien, of UMTS signalen waar mee we kunnen internetten en dergelijke. Rontgenstraling heeft onzettend veel energie, licht al veel minder, en UMTS is in vergelijking met rontgen bijna niets. Licht is nog energie-rijker dan UMTS-straling; ofwel.. van licht zou je eerder ziek moeten worden van UMTS. Dus hoe kan je daar nou ziek van worden, afgezien van het feit dat er een fenomeen 'bijgeloof' tussen de oren zit?
Maar goed, wat Frederick zegt is inderdaad waar; hoewel de wetenschap er op neerslaat dat het onzin is (omdat je niet ziek kan worden van stralingen op deze energie-niveau's) kan je ook niet bewijzen dat het apparaat niet zal werken als iemand het zal worden.
(Overigens gaf het woord Elektrosmog mij op wikipedia 1 resultaat in het artikel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektroallergie - "Vooralsnog ziet de medische wetenschap elektroallergie, evenals MCS, als een psychosomatische aandoening. ") [Bericht gewijzigd door hans1990 op 3 juli 2008 22:48:08]
|
Boeip
|
 dan is mijn papieren van dale out of date
Et Toto - "Allesomvattend" - Boeip.nl - Voorderingen RF modules
|
pros
|
Grotendikken heeft hier al meermaals aangehaald, dat er over het verschijnsel "zure regen" met geen woord meer gerept wordt. En blijkbaar is het nog steeds niet wetenschappelijk vastgesteld dat dioxines kankerverwekkend of dodelijk zijn (maar gezond zijn ze evenmin). En elektromagnetische stralen? Ik zou zeggen: "overdaad schaadt". Da's met WTT net zo, al levert die laatste meer genot...
Wonder en is geen wonder. (S. S.)
|
pe5ocb
|
"
Dood door dioxine
Het gaat slecht met de paling. Heel slecht zelfs, en dat komt niet alleen door overbevissing. De palingen sterven massaal aan dioxine-vergiftiging, denken onderzoekers aan de Universiteit Leiden. En veel dioxine is daar niet eens voor nodig. Palingembryo's zijn al kansloos wanneer hun moeder dioxinewaarden heeft, die tien keer lager zijn dan de consumptienorm voor mensen. En die hoeveelheid gif in het palinglijf is eerder regel dan uitzondering. Dat bleek in het laboratorium van Guido van den Thillaert. In Noorderlicht legt hij uit hoe dioxine de paling om zeep helpt.
***"
http://www.libertarian.nl/vrijbrief/archives/001577.php
Hier nog wat over zure regen. Ik ben het helemaal met ze eens dat regen altijd wel zuur is. 
Ik vind het probleem niet zozeer dat regen wat zuur is, maar de rest van de troep die erin terecht komt.
|
Stefaan Van Slycken
|
Zelfs Elektuur (enfin, "zelfs" is mss overdreven) prijkte ooit met een lucht-ionisator omdat dat "heilzame werking" zou hebben.
Ik heb klanten die koperen ringen onder aan de lattenbodem van hun bed hangen ivm "aardstralen".
Bewijs maar eens het tegendeel...
En wat is "oplichterij", dingen zijn waard wat een gek er voor geeft... waarom kost een originele GSM-lader voor in de auto 20€ en identiek dezelfde schakeling 'merkloos' 5€?
Ik zou dit niet zozeer oplichterij noemen... Ik las ergens: "the lottery is a tax for the mathematically ignorant"... in diezelfde stijl moeten wij dit soort dingen catalogeren...
Terug van weggeweest wegens andere hobby: foto.stefaanvanslycken.be
|
Arco
|
Het effect van diverse soorten straling is altijd moeilijk te bewijzen. Zeker als er veel geld mee gemoeid is zoals bij GSM.
Er is in het verleden in een testlab van ik dacht Nokia bij 7 mensen een hersentumor ontdekt, precies op de plaats waar je normaal de antenne van de telefoon houdt. Met testen bellen ze daar de hele dag.
Toch was er geen verband aan te tonen na onderzoek. Men zei gewoon "Het is niet te bewijzen dat, als men niet zou hebben gebeld, er zich geen tumor zou hebben ontwikkeld". (Tja, zo kun je veel goedpraten)
Van GSM masten (die ook onschuldig heten te zijn) is wel een onderzoek bekend, waarbij men een GSM mast op een gebouw had gezet met 50 bewoners. Willekeurig werd de zender soms aan, en soms uitgezet. (zonder dat de bewoners het wisten)
De bewoners moesten iedere dag een lijst bijwerken waarop ze invulden hoe ze zich voelden. Op de dagen dat de zender aanstond melden de mensen 35% meer klachten zoals hoofdpijn, concentratiestoornissen, slapeloosheid...
Er gebeurt dus wel iets, alleen wat is niet precies bekend.
Arco
|
Jochem_S
Golden Member
|
35% klinkt best significant en zoals jij het onderzoek beschrijft klinkt dat ook nog wel statistisch verantwoord. Maar wat een apen dat ze zo'n onderzoek dan met een 50 man doen, das nooit genoeg om dit soort dingen te kunnen bewijzen!
Maargoed, stralingsklachten of niet, de USB-stick van die site lijkt me de reinste onzin (om nog maar niet over de sticker te spreken)! Zetten de 'schadelijke energie om naar onschadelijke energie'.. yeah right, lekker wetenschappelijk onderbouwd. Als het zo makkelijk was, waarom zit het dan niet in elk stralend apparaat ingebouwd?
|
Frederick E. Terman
|
Als het zou werken, zou je als fabrikant van die stickers een mooie schadeclaim tegemoet kunnen zien. De telefoonproviders zouden immers de gekste dingen moeten uithalen om het netwerk werkend te houden!
/e: Dat onderzoek met die 50 mensen zal wel uit de duim gezogen zijn. Niemand zet zo'n ding neer om hem dan uit- en aan te gaan zetten.
Waar, wanneer, door wie, welke controle? "er is een onderzoek bekend", ja ja.
Er is ook "een onderzoek bekend" waarbij misvormde vogeltjes uit het ei kwamen nadat er telefoons bij gehouden waren. Niemand van die bangmakergoeroes die dat ook eens probeert, nee hoor, gewoon het verhaal nablaten. [Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op 4 juli 2008 08:24:45]
|
SparkyGSX
|
(ik had vannacht al een heel betoog geschreven over onwetenschappelijke, niet-falsificeerbare claims, maar toen ging CO stuk)
@FET: Voor zover ik weet is het niet verboden om grote hoeveelheden elektromagnetische straling te absorberen, toch?
Stel nou dat je naast een zendmast woont die vele kilowatts staat te zenden (FM radio of zo), en je zet een paar mooie antennes neer van precies de juiste lengte en zo om daar energie uit te halen, zou dat strafbaar zijn?
|
Frederick E. Terman
|
Als de producent daar aantoonbaar last van heeft of gaat krijgen, wel. Je zou dan juridisch gesproken een "onrechtmatige daad" plegen; mogelijk is ook diefstal tenlastelegbaar, maar dat ligt lastiger.
In de praktijk redt je het natuurlijk niet het zo bont te maken. De natuurwetten verzetten zich er tegen.
|
riktw
|
alsof een stickertje gaat werken tegen elektrosmog, als het al bestaat.
en daar nog 30 euro voor vragen.
lekker dan
alles kan en dat moet kunnen!
|
SparkyGSX
|
Natuurlijk gaat een stickertje werken tegen "elektrosmog"!
Als dat stickertje van geleidend materiaal is, je de muren, plafond en de vloer er helemaal mee vol plakt, en het aan de aarde hangt, is zeer zeker wetenschappelijk aan te tonen dat het elektromagnetische straling tegen houdt. Dat heeft meneer Faraday al zo'n 150 jaar geleden aangetoont.
|
bvbart
|
Haha
Wat een mop, een usb-stick die slechte straling omzet in goede straling. Waaar halen ze het toch?
DIT: Ik zou zeggen aan de mensen die er bang voor zijn: Begin maar al te behangen met aluminiumpapier. [Bericht gewijzigd door klein is fijn op 4 juli 2008 16:28:02]
SCHOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tijd om de uitdaging voor µC aan te gaan, als er iemand tips heeft, altijd welkom
|
bobo1on1
|
quote: Op 4 juli 2008 10:28:49 schreef SparkyGSX:
@FET: Voor zover ik weet is het niet verboden om grote hoeveelheden elektromagnetische straling te absorberen, toch?
Stel nou dat je naast een zendmast woont die vele kilowatts staat te zenden (FM radio of zo), en je zet een paar mooie antennes neer van precies de juiste lengte en zo om daar energie uit te halen, zou dat strafbaar zijn?
Dat mag niet, dat is diefstal van energie. Sowieso moet je heel dicht bij de antenne zijn om een vermogen van betekenis eruit te halen.
Mooie web 1.0 site trouwens [Bericht gewijzigd door bobo1on1 op 4 juli 2008 15:29:29]
|
Technojunk
Member
|
zullen we gewoon allemaal een euro bij elkaar doen, en zon ding bestellen?  (als ze ze nog leveren)
Printje geetsen hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect
|
Frederick E. Terman
|
OT: heeft iedereen in deze thread nu opeens van die brede tekstvelden, of alleen ik?
Normaal heb je dat alleen als er een nogal breed [ code ] veld is gemaakt, maar dat zie ik er niet tussen zitten.
|