quote:
Niet waar. Van ioniserende straling zoals Rontgen en gammastraling en zelfs zonnestraling wist men al heel gauw onomstotelijk aan te tonen dat het schadelijk was.
Van radiogolven is dit tot op heden niet gebeurd, na immens veel onderzoek en dat moet toch een tamelijk geruststellende gedachte zijn.
Ik kan aanemen dat GSMmattschappijen bang zijn om eventueel klanten te verliezen, maar ze zijn nog veel banger voor enorme schadeclaims.
Ze zouden het zowiezo niet stil kunnen houden.
Ikzelf zou dergelijke zaken nooit verzwijgen, voor geen geld ter wereld, maar er is echt niets te verbergen en ik weet waarover ik het heb..
Er zijn trouwens ook veel onafhankelijke studies gebeurd door universiteiten die niets liever willen dan de Telecombedrijven onderuithalen.
Voor de meestal Communistisch ingestelde studenten en assistenten is Telecom het toppunt van Kapitalisme en decadentie.
Maar ze kunnen zelf geen moment zonder hun zonder GSM.
quote:
Er is in het verleden in een testlab van ik dacht Nokia bij 7 mensen een hersentumor ontdekt, precies op de plaats waar je normaal de antenne van de telefoon houdt. Met testen bellen ze daar de hele dag.
Toch was er geen verband aan te tonen na onderzoek. Men zei gewoon "Het is niet te bewijzen dat, als men niet zou hebben gebeld, er zich geen tumor zou hebben ontwikkeld". (Tja, zo kun je veel goedpraten)
.
Zit jij dan in die research, dat je zo zeker weet wat daar gebeurd is? Of heb je het uit de krant?
Vergeet niet dat het komkommertijd is voor de kranten en dat er elk jaar in die periode wel wat mythes opgeklopt worden..
quote:
Van GSM masten (die ook onschuldig heten te zijn) is wel een onderzoek bekend, waarbij men een GSM mast op een gebouw had gezet met 50 bewoners. Willekeurig werd de zender soms aan, en soms uitgezet. (zonder dat de bewoners het wisten)
De bewoners moesten iedere dag een lijst bijwerken waarop ze invulden hoe ze zich voelden. Op de dagen dat de zender aanstond melden de mensen 35% meer klachten zoals hoofdpijn, concentratiestoornissen, slapeloosheid...
Mogelijk, maar daar staan honderd studies tegenover die het omgekeerde bewijzen.
Ik heb zelf tientallen dergelijke metingen gedaan en telkens bleek het om autosuggestie te gaan.In enkele gevallen stonden de GSMzenders zelfs nog niet in bedrijf.
quote:
Er gebeurt dus wel iets, alleen wat is niet precies bekend.
Dat is een naieve conclusie uit foute publicaties geput.
Ik zeg het nog éénmaal: radiogolven zijn niet-ioniserend en hebben gewoon geen fotonenergie genoeg om rechtstreeks erfelijk materiaal te beschadigen.
Het enige bekende effect is dat ze warmte veroorzaken. Warmte die dieper in het lichaam dringt dan infrarood.
De opwarming van het lichaam of specifieke delen van de hersenen kunnen stress veroorzaken, maar denk je nu echt dat bij een vermogen van 0.5W waarvan slechts een fractie geabsorbeerd wordt, het hoofd significant opwarmt? Zelfs al wordt de straling niet gelijkmatig geabsorbeerd.
En de vermogendichtheid van een GSMmast is op en tiental meters afstand nog een pak lager.
Je kunt dat trouwens prima uitrekenen.
Bovendien straalt een GSM mast nauwelijks recht naar onderen.
Het enige waar ik voor zou ongerust zijn, is als iemand op een dakappartement woont en door onoordeelkundige plaatsing de antenne direct in je gezicht zou blazen.
En dan nog is het puur intuitief.
Het is helemaal niet waarschiijnlijk dat ook dit kwaad kan.
Ik daag hierbij iedere nitwit die beweert extra gevoelig te zijn voor radiogolven, uit om eens de test te doen in een anechoische kamer.
Je zou duidelijk zien dat mensen radiogolven niet kunnen waarnemen, tenzij bij zeer hoge veldsterktes waar echt een voelbare opwarming van de huid plaatsvindt.
[Bericht gewijzigd door grotedikken op 5 juli 2008 23:55:56]