Ik kan nergens op internet vinden over PCI aansluitkontaktjes in je pc
wie kan mij helpen
Golden Member
[Bericht gewijzigd door shiptronic op 13 maart 2009 16:17:46 (13%)]
Op 13 maart 2009 18:27:44 schreef free_electron:
PCI is ene heel lastig ding. zowel op hardware kant ( 4 lagen print , routing van de kritische signalen ) logica niveau ( het is een complex gebeuren. de controller is vrij complex ) en op software niveau. de drivers zijn ook inet van de poes.
het debuggen van PCI is een regelrechte ramp. het probleem is dat , wanneer er iets niet correct gebeurt op hardware / logica niveau , de pci controller op het moederbord in panic gaat (bus panic noemt dat letterlijk) de controller trekt dan doodleuk aan de rest lijn van de processor. je krijgt dus geneens een blue screen of death ...
Er zijn oplossingen hoor. PLG 8050 bijvoorbeeld. dat is ene pci to idsa bridge. als je daar het experimental window opent (300 tot 31F) kan je dat.
Op 13 maart 2009 20:05:26 schreef Nico.c:
Je kunt met discrete logica (74LVxx chips) een simpele PCI kaart maken die gebruik maakt van het lezen/schrijven van de configuratie registers (De IDSEL pin van de PCI bus werkt dan als chipselect).
Op 13 maart 2009 20:05:26 schreef Nico.c:
[...]
Nu ben je wel heel erg dramatisch. Een 2 laags print kan prima.
Je kunt met discrete logica (74LVxx chips) een simpele PCI kaart maken die gebruik maakt van het lezen/schrijven van de configuratie registers
Golden Member
Op 13 maart 2009 20:17:23 schreef henri62:
[...]
Helaas, aan de pinnen van de PCI bus mag je maar een fan-in/out hangen. De spec is zeer kritisch kwa fan-in loading line lengte (stubs) en capaciteit.
Met discrete logic moet je aan een aantal pinnen minimaal twee IC's hangen om de juiste logica te realiseren (dan haal je de loading niet) of ALLES bufferen (en dan haal je de timing niet).
Dus een worse-case "correct" design is niet fatsoenlijk zonder ASIC of PLD te maken.
Golden Member
Golden Member
Op 13 maart 2009 21:44:43 schreef shiptronic:
Eens beginnen met de paralele poort ?
zie : http://www.circuitsonline.net/circuits/view/34
Golden Member
Golden Member
Op 13 maart 2009 21:47:12 schreef Marcoss:
dat pci gedoe laat ik dan maar zitten want anders kost het me een computer
en dat ISA is dat wel te doen??
Op 13 maart 2009 21:46:49 schreef Nico.c:
[...]
De TS vraagt immers om een simpele manier om een PCI kaartje te maken. Niet om een ontwerp voor massaproductie. Als je nu een insteekkaart voor massaproductie gaat maken, dan moet je PCI express toepassen.
Op 14 maart 2009 00:48:53 schreef free_electron:
[...]
ja en hoe denk je dat te doen met ttl chips ? PCI-express is differential signalling (LVDS en 3 gigabit per seconde ... dat haal je niet meer met ttl ictjes hoor ...
Dat wordt een Arria of een Virtex met de juiste bus transceivers. en voor de PCI-X core mag je een flink bedrag ophoesten ...