k8055 aansturen via het web

Wel een late reactie maar mij is het gelukt :)

Werkt enkel als server online is : link

Ook bijna een appl. klaar met winsock (in vb)

mvg
Luc

heey dit is wel heel gaaf;-) waarvoor gebruik je het eigenlijk?:-p

Check me site http://wouter771991.googlepages.com/ met extra info over me modeltreinbaan! Problemen met de K8055 van velleman? Check me site voor voorbeelden!

misschien kun je verder praten in je 1e post ipv een dubbeltopic te maken

Als het niet kan zoals het moet , dan moet het maar zoals het kan

Op 17 januari 2007 00:10:07 schreef Tumbler:
Wel een late reactie maar mij is het gelukt :)

http://tumbler.no-ip.org: 9300 (als ik online ben, en spatie weghalen voor de 9300!!)

Ook bijna een appl. klaar met winsock (in vb)

mvg
Luc

Nice, alleen doet die link het niet.
Ik heb op dit moment iets werkend dat via ASP de printerpoort kan bedienen, zowel permanent omschakelen als druktoetsen bedienen voor een klik aan klik uit. Dit wel hoofdzakelijk dankzij de hulp van een mede circuitsonline gebruiker moet ik wel zeggen. Ik ben zeer benieuwd naar een mogelijkheid om ook de USB interface van velleman aan de praat te krijgen. Hoe heb je dit gedaan Tumbler?

Ik zal het projectje morgen nog eens online zetten.
hier alvast de link

Bovenaan vind je een controle panel, uitgangen aan en uitzetten. (analoog & digitaal)
Daaronder zie je de status van het kaartje, met alle in en uitgangen.

Ik zal de webcam er op richten, dan kunnen je (of jullie) zien wat je doet. (let er wel op dat deze om de 3 sec gerefresht wordt)

Luc

Ik ben benieuwd. Ik had de link goed maar ik vermoed dat je jouw webserver op een werkstation draait en dat net uit stond toen ik het zaakje probeerde te bereiken. Is het project zelf trouwens ook in PHP geschreven? Nogmaals, ben benieuwd welke manier je gebruikt om de DLL aan te spreken.

Het is enkel html & javascript. Geen php.
En ik gebruik helemaal geen dll, k8055.dll zul je op deze laptop helemaal niet vinden :)

Gebruik wel deze link

@ Special Agent: Ik weet niet of je bent komen testen, alhoewel ik vele bezoekers gehad heb. Helaas moet ik sebiet gaan werken. Wil je alsnog testen, voeg me dan toe indien je msn hebt. (adres in m'n profiel)

Heey het werkt! vet man:D

Check me site http://wouter771991.googlepages.com/ met extra info over me modeltreinbaan! Problemen met de K8055 van velleman? Check me site voor voorbeelden!

Ik heb t getest!

Ik moet zeggen dat t er gelikt uitziet en goed werkt. Een hele mooie basis. Is dit nu op basis van TWusb? Of heb je het helemaal zelf geschreven?

En waar we natuurlijk heel nieuwsgierig naar zijn is, is het open source? :)

TWusb gebruikt ook die bewuste dll :), ik gebruik deze niet.
Zoals je zegt is dit zelf (met hulp dan) geschreven. en helaas geen opensource :p (voorlopig toch niet)

Ben op t moment bezig met een logfunctie in te bouwen. zoiets als: telkens er een verandering van de in- of outputs veranderd, alle kaartgegevens wegschrijven naar een bestand.
Momenteel heb ik er eentje die elke 5 sec de kaartgegevens wegschrijft, maar dit is niet wat ik wil (groot logbestand)

Jammer van dat Open Source... Is toch leuk als jouw code straks op een hele berg computers gebruikt gaat worden?

Ik heb net TWusb eens geinstalleerd. Werkt goed moet ik zeggen. Is ook gemakkelijk te vertalen naar het nederlands door de tekstfiles aan te passen. Alleen valt me 1 ding op hier. Als je eerst een digitale uitgang insteld en hierna de PMW uitgang dan worden de digitale uitgangen weer gereset (allemaal naar 0). Hoe zit dat bij jouw variant?

Test het eens he! :) (ik vermoed dat je een dll gebruikt hebt met een bug)
Kheb trouwens een temperatuur logfunctie toegevoegd.
Een leeg grafisch scherm betekend dat er op dat moment niet gemeten werd. (een voorbeeld van een aantal uren gemeten temperaturen vind je op de gisteren gemeten waarde (08-07-2007) vanaf 11h

Moet wel nog aan gewerkt worden

[Bericht gewijzigd door Tumbler op maandag 9 juli 2007 10:52:09 (89%)

Ik heb dll versie 2.0.0.1 (tiny bugfix) gebruikt. 2.0.0.0 is niet meer te downloaden.

Dit is dus niet normaal...? Ik weet dat toen ik zelf wat aan het prutsen was met een CLI progje in Delphi ik hetzelfde probleem had: telkens als je een waarde naar de kaart stuurde moest je een OpenDevice sturen. Maar door een OpenDevice werd de kaart ook gereset en gingen de oude waarden verloren. Dit is geloof ik op te vangen in een array maar zover ben ik nooit gekomen.

Ik moet zeggen dat het leuk speelgoed is waar je mee aan het stoeien bent. Maar waarom perse termperatuur en geen universele waarde om te loggen?

Ik kan er allerhande sensors mee loggen. Ik vond het leuk om de binnen en buiten temperatuur mee te loggen.

Alle in en outputs worden gelogd. alleen kun je deze nog niet opvragen :)
Het programma logt elke 5 seconden de in en outputs. (dus ik kan er toch al wat mee he)

Om terug te komen op je probleem: OpenDevice reset je kaart ook dacht ik. Dus normaal dat hij je outputs terug naar 0 brengt.
Intussen zitten ze aan versie 3

Is Tomcat misschien een tip voor je? Daarop kan je namelijk servlets draaien. Ik heb sinds dit jaar wat ervaring met Tomcat/Cocoon. Je kan met Cocoon (draait als servlet op Tomcat) makkelijk Java draaien met commando's uit html.

Tomcat en Cocoon zijn trouwens beide open source uit de apache stal.

[Bericht gewijzigd door kluyze op maandag 9 juli 2007 18:36:38 (14%)

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b

TWusb draait onder Tomcat. Maar als ik het goed begrijp dan draait het truukje van Tumbler onder elke webserver die HTML en javascript ondersteund.

Dat maakt het ook wel iets leuks voor scholen, op een hele eenvoudige manier zijn proefjes door de leerlingen thuis te volgen / beinvloeden.

En als de site GPL word, dan zullen er vast ook wel andere mensen zijn die een howto willen schrijven.

Ik ben zelf nog even met TWusb aan de slag gegaan.

TWusb.dll = v 24
TWusb = v 2.4
K8055.dll = 2.0.0.1 of 3.0.0.0
JDK =6u2
JRE =1.6
Apache Tomcat = 6.0.13

Toch werkt TWusb niet lekker. Als je op de controllepagina de uitgangen aan zet, zegt twusb dat ze aan staan. Stel je daarna een waarde in op de PMW uitgangen dan gaan de LEDs van de digitale uitgangen uit, maar TWusb blijft wel aangeven dat ze aan staan. Dit zowel met V2 als V3 van de K8055.dll

Ik denk (nog niet getest) dat deze onder elke webserver draait, op voorwaarde dat je exe's kan draaien die in de cgi/bin map staan.

Het is wel geschreven voor een windowsbak :p

Intussen kun je bij mij 2 K8055 kaartjes besturen :)
Klikkerdeklik
Opgelet, indien je een webcam snapshot ziet, deze is enkel gericht op Kaart 1, klik dan ook op het menu link 'control card 1'!

Wordt een aardig projectje zo... Ik denk wel dan de meesten onder ons slechts 1 kaartje hebben. Anders wordt het niet alleen te duur, maar wat ga je allemaal niet besturen met die berg uitgangen?!?

Heb je de oude versie nog? (voor beta testing b.v. ;) )

Wel Paul,

We zitten op ons werk met een electrisch probleem. Ik wil met deze printjes (2*2 analoge ingangen) een probleem ivm 3 fazen oplossen.

Ik kan met deze nl de spanning (in dit geval 3fase net) loggen, en kan dit online bekijken/loggen

Kheb je bericht ivm scholen ook gelezen, leek me ook interessant indien ze interesse hebben hiervoor. Maar ik weet niet of dit zo wel is. Maar ze kunnen me hiervoor altijd contacteren (profiel)

Kzou het wel leuk vinden moest ik iemand hebben die dit projectje zou willen testen op een IIS webserver. (nog niet getest nl)

PS: als jullie alle uitgangen 'hoog' zetten, zou ik het aardig vinden deze ook terug 'laag' zetten ,hehe!

Ik denk dat ik je maar eens een mailtje ga sturen. Omdat ik zelf nog volop Open Source serversoftware aan het uitproberen ben (van mailservers tot proxy's etc etc) wil ik dit projectje ook wel eens testen. Gaat iets mis dan zet ik gewoon een disk clone terug.

Maar even buiten dat. Ik weet niet of het gemakkelijk te realiseren is, maar ik heb een idee voor een variant van jouw project:

I.p.v. de 8 uitgangen aan/uit zetten de uitgangen met setjes van 2 bij activatie een puls van 1 sec laten geven.
Bijvoorbeeld apparaat 1 t/m 4. Voor elk apparaat een aan en een uit knop. Druk je van a(apparaat)1 op knop'AAN' dan gaat uitgang 1 1sec hoog. Druk je op knop'UIT'dan gaat uitgang 2 1sec hoog. Druk je van apparaat 2 op knop'AAN' dan gaat uitgang 3 1sec hoog. Druk je op knop'UIT'dan gaat uitgang 4 1sec hoog. Met de open collector uitgangen van de K8055 kun je bijna alle toestelen bedienen die druktoetsen hebben. Een voorbeeld is de klik aan klik uit waarbij je met een druktoetsafstandsbediening afzonderlijke 230 V schakelunits kan bedienen. Deze schakelunits kun je dan via internet bedienen. Je zou ook 8 universele 'drukknoppen' kunnen programmeren. OF met een vinkje kiezen tussen schakelen of drukken. :)

P.S. gaan die LEDjes jouw energierekening omhoogschroeven als ze aan staan? :P

@ Special Agent: Nu was ik toch wel benieuwd of die test was gelukt? Heb je alle files kunnen krijgen? (vooral die laatste gebruiken he!!!)

grtz

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het geheel getest heb. Conclusie is dat het op Apache onder Windows prima werkt. Ook als service laat jouw programma zich prima draaien. Onder IIS werkt het vooralsnog niet. Hier is een workaround voor: ASP2EXE gebruiken en de basis HTML pagina aan passen, dit is echter mider safe en snel dan het zaakje gewoon onder Apache draaien.

Voor Linux is er http://misterhouse.sourceforge.net Deze lijkt mij echter niet zo eenvoudig en snel aan de praat te krijgen als het idee van Tumbler. Als ik binnenkort tijd heb ga ik dit concept ook eens testen.