Zelfgemaakte FET

Lucky Luke

Golden Member

Beste medeCO-ers,

Ik kwam dit filmpje tegen van ons aller heldin Jeri Ellsworth:

www.youtube.com/watch?v=w_znRopGtbE

In dit filmpje laat ze zien hoe je zelf een NMOS kunt maken. Ontzettend gaaf natuurlijk, al zie ik het mezelf nog niet gauw doen, misschien een van jullie?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Wow voortaan dit maar bakken in de plaats van een cake, en het is zelfs een vrouw ook nog dat komt al helemaal niet vaak voor :-)

Don't build anything you can't take apart

nog niet maar zat wel te loeren en zit in een homecmos irc kanaal
project van een jongen die volgens mij geinspireerd is geraakt door deze mevrouw.

http://code.google.com/p/homecmos/

hij heeft iig een process waarbij iig HF geen must is.
maar blijft een leuke chemische boel

dingen die je nodig gaat hebben zijn
goede set optics microscopie hij gebruikt geloof ik 10X verklein obectief voor 22um resolutie wil naar 40x toe.

mask print ie met 600 dpi laser printer.

opdamp klok of vacuum klok samen met goede vacuummotor.
en dan was et idee dat met filament evaperation je metaal opdampt

andere stappen vrijwel het zelfde aleen die chemicals zien te krijgen voor je film is pittig.
in usa wel zie dat maar eens geexporteerd te krijgen.

zat wel keer te denk om eens te testen met
http://www.megauk.com/pcb_chemicals.php

zoals velen een todo list hebben staat dit er wel bij mocht er ooit buget vrij komen er voor chemie is wel erg leuk ook

zat dus wel me ogen vast open te houden maar vind hier maar een rust remover of iets met HF en dat soort ongein .(als je daar al mee wil werken tis 3% "maar").

dit is wel nadeel als je dit soort DIY uit USA wil doen

fred101

Golden Member

Die Jeri heeft ook transistors zelf gemaakt en ik dacht ook een IC maar dat kan ik niet meer vinden. Ze heeft thuis een electronen microscoop staan. Ze is blijkbaar bekend geworden van een uit de hand gelopen "grapje". Ze had een C64 in een joystick gebouwd en dat bleek een enorm verkoop succes. Leuke filmpjes. ( ze schijnt ook autos te tunen ( of was dat een andere dame) en jukeboxen op te knappen)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs