vraagie over luidsprekers met tl-lampen in de buurt

Ik heb een vraag,
Nou hebben wij, vlak bij onze luidsprekers tl-buizen/andere lampen hangen. En elke keer als je die aan doet hoor je gekraak in de luidsprekers. Dat duurt maar even en dan is het weer weg.
Is hier ook een filter of zo iets voor te krijgen. ZO ja heeft iemand hier dan een schema van......

Alvast bedankt.

VG
Gerard

ik weet niet wat te filteren ik weet alleen dat het een elektromagnetisch veld kan zijn of andere factoren kweet ni zoveel over straling
elektromagnetisch veld stoppen door kooi van farday te bouwen :)

heb ik ook. is volgens mij niet schadelijk als je je versterker niet te hard zet.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 15 april 2004 20:55:29 schreef Gerard N:
Is hier ook een filter of zo iets voor te krijgen.

Je zult dit er niet uit kunnen filteren omdat deze storing zich in het frequentie gebied van hoorbaar geluid bevind. Wanneer je deze frequenties gaat weg-filteren verdwijnt niet alleen de storing, maar ook een deel van je muziek.

High met Henk

Special Member

hmm, Remko, dit hangt ervan af of het storing via het lichtnet, of storing via EM velden zijn.

Via het lichtnet kan het natuurlijkw el, als het via EM-velden gaat: Alles goed afschermen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

dit zal wel van het veld rond de start blok zijn.
Misschien zilverpapier rond de startblok doen en aan de massa van de radio leggen zal helpen