Leerpakket / Starterpakket?

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom.

Ik denk dat je naar je les materiaal moet kijken, en daar je componenten op moet bestellen. Er zijn misschien wel pakketten, maar dat komt waarschijnlijk toch niet over een met je lessen.

En ik denk dat je beter een eenvoudige regelbare voeding kan kopen ipv battetijen te gebruiken. En niet te vergeten een breadboard natuurlijk.

Heb vroeger zelf ook cursussen gedaan via de PBNA, maar daar zat alles bij wat er behandeld werd, en werdt iedere keer aangevuld.

Dus ik denk dat je het best kan bestellen op wat er behandeld wordt, en de prijs zal best meevallen denk. En zo'n breadboard gebruik je toch veel, ik tenminste wel. Iedere nieuwe schakeling bouw ik eerst op.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hallo Lambiek,

Bedankt voor je snelle reactie.
De reden dat ik batterijen wou gebruiken is alleen qua prijs, maar ik heb hier ook nog wel een led voeding liggen die je op verschillende voltage ingesteld kan worden. Deze kan ik denk ik ook wel zolang gebruiken, zodat het qua kosten nog niet echt uit de hand loopt. Maar heb je misschien een voorbeeld van een regelbare voeding? Moet ik denken aan bijvoorbeeld deze: http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_ses…
Ik wil het overigens niet specifiek alleen gaan gebruiken voor de cursus maar ook om schakelingen te maken die hier op de site staan vermeld. Met breadboard bedoel je denk ik zo'n steekprintplaat? Deze ben ik zeker nodig en ik zag bij conrad dat ze ook een set hebben met allemaal verschillend steekdraden. Zijn er verder nog dingen die je zowieso nodig bent?

Ik zou gewoon een breadboard aanschaffen voor de digitale electronica.
De analoge zou ik gewoon solderen.

Voor de rest een handje vol transistoren condensatoren weerstanden spoeltjes ect.
Je kan natuurlijk ook veel apparaten uit elkaar halen en de componenten recyclen.
Het is natuurlijk makkelijk om de hele E12 serie te hebben liggen maar dit kost nogal wat, zeker als je ook een set condensatoren en spoelen wilt hebben.

Een goede voeding is echt een MUST.

PE2BAS

Hallo Fred101,

Bedankt voor je reactie.
De starters pakket bij kent-electronics ziet er inderdaad goed uit. Het enige wat ik dan nog nodig ben is een goede voeding en breadboard. De voeding kan bijvoorbeeld die zijn die Murmeltier en Lambiek aangaven. En zo'n breadboard hebben ze bij de Conrad wel. Verder ben ik zelf deze set nog tegen gekomen bij de conrad:

182300-8B - LED assortiment 300 delig - € 20,55
Een set met verschillende ledjes en weerstanden die je ermee kan gebruiken.

Zijn er verder nog suggresties of dingen die ik nodig ben?