Chrome detecteert malware

Dit topic is gesloten

free_electron

Silicon Member

Op 22 december 2011 23:14:56 schreef testman:
dat kost me 1,5 uur en dan ben ik er ook vanaf en evt programma's die al langer niet helemaal goed meer liepen zijn dan ook weer weg...

je bent knetter ! een machine imagen duurt geen 10 minuten...
gewoon een tweede harddisk of een usb disk aanhangen en windows Backup een system image laten maken. De recovery in windows 7 is een droom. Je kan zelfs een bootable USB stick maken die de recovery lanceert. Boot stickie erin , usb drive eraan en 10 minuten later is het geklonken.

Al mijn computers zijn zo opgezet. Ik heb disk images en een recovery cd/stick liggen.

Recovery disk cd erin , usb drive eraan , booten vanop CD . restore aanklikken en na 10 minuten rammelen op de disk staat alles exact terug zoals na de install.

Ik heb altijd 2 drives in een computer zitten ( geen partities maar fysieke schijven. drives kosten niks ) C disk is software only. ik verplaats de home directory naar drive D. Bij een restore ben ik dus ook nooit data kwijt. De bootdrive is altijd vrijwel leeg (mijn bootdrives zijn altijd 'klein' 320 of 500 gig omdat daar toch alleen het OS + software op landt ). Ik trek na installatie van software altijd direct een nieuwe master image die dan op de NAS landt en op een USB drive. Ik heb een 500Gb USb drivetje met daarop de system images van al mijn computers. De NAS is de backup daarvan.

Een viceversa job ( ViceVersa is een replication programma gemaakt door TRGMN ) synchroniseert de homefolder op drive D naar een NAS array automatisch. Je merkt daar niks van. Je saved op de local disk en VV gaat achter je rug de trage sync doen naar de nas.

Ik gebruik LG NAS machienes met 2 harddisks erin die elkaar spiegelen. ( Geen raid maar een software spiegeling.. Raid spiegeling is gevaarlijk... als een drive corrupte files heeft durft de raid controller de corrupte data ook naar de tweede duwen ... ).

Ik heb 3 van die NAS dozen. Heel belangrijke data (foto's , video, sourcecode , boeken etc ) staat ook nog eens gespiegeld tussen NAS boxes. DUs als een van de NS dozen ooit fysiek defect gaat ... no problemo.

Belangrijke data is dus altijd ergens aanwezig. Ditto voor system images. Ik heb op het werk ook altijd een drive liggen met daarop ook nog eens een kopie van mijn belangrijke dingen. Als de boel ooit in de fik mocht vliegen heb ik zo een off-site backup.

Harddisk zijn goedkoop en klein. Zo extreem hoef je niet te gaan zoals ik doe ( ik werk al lang genoeg in de hdd industrie om te weten dat die dingen er vroeg of laat uitklappen. Drives zijn betrouwbaar maar ooit krijg je ene error en dan is het game over. Optishce media zijn veel onbetrouwbaarder , zeker de zelf geschreven dingen. die lagen gaan kapot onder invloed van licht. Of je moet de ouderwetse gouden schijfjes gebruiken maar die zijn duur en kunnen alleen op 4x geschreven worden. Flash is ook niet te vertrouwen. zeker de goedkope wan-wan dinges. Een harddisk kan je altijd nog recoveren.. een flash chip niet... )

Zorg gewoon dat je een USB harddiskje hebt en trek daar system images naar toe. Berg dat diskje op samen met een boot USB stick of boot CD.
Als je wat extra wilt spenderen : tweede drive per computer , datafolder verplaatsen naar tweede drive.
als je nog iets extra wilt doen : data repliceren tussen twee computers of nog beter een NAs aanschaffen. Een Nas hoeft niet duur te zijn.

Een WD nasbook kost 130$ voor een 2 terabyte... inpluggen op het netwerk en klaar... Ik koop de LG's ( diskless ) omdat ik nu eenmaal makkelijk aan harddisks geraak :p )

dus met een USB diskje van 500 gig ( 70 a 80 $ ) en een basis NAs van 130 dollar kan je alle machienes bij je thuis repliceren en je data dupliceren + system recovery volumes aanmaken...

ik ga geen 2 uur lopen vloeken om een machine te herinstalleren of een hoop data kwijt te zijn... toch niet voor 200 a 250 $ ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
GJ_

Moderator

Een machine installeren duurt geen twee uur maar 10 minuten.
Back up's gaan hier op twee externe HD's die dan in de brandkast gaan, en er gaan er twee automatisch in de cloud (op verschillende plekken uiteraard).

Zo,en nu jullie dat weten kan er een slotje op lijkt me.

Dit topic is gesloten