versterker van actieve luidspreker

Dat wit spul is warmte geleidende pasta en kan tijdens testen best gemist worden.
Maar als je hem extreem gaat belasten kunnen de transistors hun warmte beter kwijt aan het koellichaam.
Bij een eindtrap is het heel belangrijk dat je alle onderdelen gemeten hebt voor je er weer spanning opzet anders gaan je nieuwe onderdelen weer gelijk stuk.

Wit spul is vermoedelijk koelpasta... het zorgt dat de warmte van de onderdelen goed wordt afgeleid naar de koeling.

Het is wel belangrijk dat er maar heel weinig koelpasta wordt gebruikt... anders werkt het juist de warmtegeleiding tegen.

ok bedankt maar ik heb dat wit spul niet is dat erg als die gewoon zo op de koelplaat wordt vastgeschroeft en ik heb alle componenten gemeten rondom de eindtrap maar daarna komt er ook een diode dus de stroom kan daar niet meer verder en de diode werkt heb ik ok gemeten ik heb nu alles losgesoldeerd wat los moest en dan moet ik naar de winkel gaan als ik tijd heb misschiens maandag maar ik ga eerst in mijn componenten doos kijken misschiens vind ik daar nog de juiste weerstanden of eindtrap maa ik heb gekeken op internet en daar kosten ze 12 euro per stuk is dat duur of niet alvast bedankt grt

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 31 december 2011 11:54:58 schreef djgovanino:
is het normaal dat de eindtrappen derek warm worden zodra ze je insteekt want toen ik die instak nog met de kapote luidspreker werd de koelplaat meteen warm nu weet ik niet alvast bedankt grt

Zit die kapotte luidspreker nog aangesloten dan?
Dat meen je toch niet zeker?

Je gaat toch zeker eerst de bron van de ellende verwijderen om pas daarna de ellende te herstellen??

neen die luidspreker ligt allang in de vuilbak ik had die opengedaan en de ganse spoel was zwart en lag half der uit hoe dat kwam weet ik ook niet ik heb hem zo gekregen maar ik ga een nieuwe luidspreker kopen nadat mijn versterker in orde is alvast bedankt

welk model is die eindtrap, anders kunnen we eventueel wat regelen, en hier nogmaals het verzoek om een beetje interpunctie te gebruiken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Beste,Het gaat om deze eindtrap de IRFP9240.
Ik heb hem op een internetsite gezien voor 12 euro per stuk is dat duur of niet. Alvast bedankt.grt

da's gewoon een dikke mosfet, die zijn vaak niet al te goedkoop, en aan mosfets heb ik niks liggen. er zijn hier mensen die zonder problemen zeggen welke je dan kan nemen eventueel, maar daar hoor ik jammer genoeg niet bij.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Specs van die irf: http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/I/R/F/P/IRFP9240.shtml kort gezegd: -12A, -200V, 0.500 Ohm, P-Channel Power MOSFET.

Op Farnell staat ie 3€73 het stuk evenals op conrad (3€22)

Waar heb jij die 12€ gezien?

[Bericht gewijzigd door Damic op zondag 1 januari 2012 12:31:07 (46%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

12 Euro is veel te duur, € 2,52@nl.mouser.com , excl btw / verzenden.
Zit er ook de IRFP240 in ?

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 1 januari 2012 12:19:58 schreef Murmeltier:
da's gewoon een dikke mosfet.

Wat is een mosfet.

Op 1 januari 2012 12:26:17 schreef Damic:
Waar heb jij die 12€ gezien?

dat weet ik niet meer precies maar hier is een van 10 euro.
http://www.speurders.nl/overzicht/bouw-en-tuin/diversen-en-overigen/p-…

Op 1 januari 2012 12:32:20 schreef Roland van Leusden:
Zit er ook de IRFP240 in ?

neen denk van niet

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 1 januari 2012 15:57:10 (1%)

Bij mij op farnellstaat dat ie niet meer op voorraad gehouden wordt. Kortom, volgens mij begint ie te verouderen.

Anderzijds, ik kwam op deze pagina terecht door te zeggen dat ik een P-mosfet met minimaal 12A en 200V wilde hebben. Dat was er maar 1.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Lol Rew jij hebt dezelfde als mij maar dan andere fabrikant en die hebben ze niet meer de link dat ik heb gegeven hebben ze nog ±2961 van in stock.

Heb het al gezien: de link van mij is verkeerd ingevuld (+12A en +200V) waardoor ie niet in de lijst voorkomt.

@djgovanino: zou die toch niet op speurders kopen dan nog liever van ebay. Koop hem op Farnell/conrad/mouser

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Maakt het uit of je weerstanden hebt met
een blauwe,groene of bruine kleur.
Ik bedoel niet de ringen maar meer de achtergrond kleur.
Alvast bedankt.
Grt Giovanni.

Nope, kan wel zijn dat het ander materiaal is waaruit de weerstand is gemaakt.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik heb die grotere condensator uitgesoldeerd (kijk foto) en ik wil hem nu vervangen.
Nu heb ik een gevonden met dezelefde uf en volt.
Maar zoals je op de foto ziet is die dunner als die wat ik heb uitgesoldeerd.
Wat wilt dat nu zeggen.
Kan ik die zonder problemen vervangen of moet ik een andere kopen met dezelefde dikte.
Alvast bedankt.
Grt Giovanni.

http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/129508311501120108_145939.jpg

beste, is er nog iemand die mij wilt helpen alvast bedankt

Zelfde capaciteit en spanning gewoon in solderen, waarschijnlijk andere fabrikant.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Let wel op met de polariteit, anders begint hij te spugen.
Dus, let op waar de - zit/zat.

beste,
ok bedankt voor jullie hulp.
woensdag ga ik de onderdelen halen dus ik ben benieuwd.
grt giovanni

beste,allemaal

ik heb alles vervangen en heb hem getest en het werkt.
ik ben jullie heel dankbaar.
Jullie hebben een 14 jarige jongen blij gemaakt.
Mijn dag kan niet meer stuk.
nog eens allemaal wie mij geholpen heeft ik ben jullie zeer dankbaar
bedank.
grt giovanni :)

ik heb twee mosfets vervangen 4 weerstanden en 1 eleco.
grt giovanni