Problemen bass/treble toonregeling.

Ik heb dus een 10W versterker van deze site gebouwd (werkt perfect) En daarvoor de bass/treble toonregeling van deze site. Maar kheb hem al 2 keer gemaakt en geeft alleen maar problemen. Hij hapert om de 1sec en rare piepjes en gedoe. Ik wou graag weten of iemand anders deze schakeling gemaakt heeft en of die werkt??? Misschien weet iemand of er wat verkeerd zit die het probleem ook heeft gehad.

Tja......

Ik heb hem zelf nog nooit gebouwd, en het nareken van zo'n filter (om te kijken of deze juist is) doe ik ook niet zo even. Dus ik neem maar aan dat deze goed is.

Maar met wat voor spanning voed je hem ?
De vermelde 9 volt is eigenlijk wat te laag voor een 741.
12 Volt moet voldoende zijn.

Wat voor spanning meet je op de inverterende ingang, als je de ingang van de schakeling kortsluit (naar aarde) ?
Deze behoort dan de helft van de voedingsspanning te zijn.
En wat is dan de uitgangsspanning van de opamp ?
Deze behoort dan ook de helft van de voedingsspanning te zijn.

Ik voed de schakeling met 12 volt
De inverterende ingang is toch gewoon de pennen op de aarde en de ingang van de schakeling zettten= 0 (is toch gewoon de spanning uit mijn walkman)
De uitgangs spanning van de opamp heb ik gemeten tussen aarde en pen 6= 5.8-6.4V dus de helft.

Voor de duidelijkheid hij stop een fractie van een sec om de 1.5 sec. aan een stuk door!!

Tja......
Hugo Welther

Moderator

Ik vermoed dat de hele schakeling zwaar wordt overstuurd door de walkman.
Dat steeds even 'stoppen' lijkt op vastlopen van de opamp.

Heb je volume regelaar aan de ingang van de bass/treble schakeling?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Neej die heb ik er niet voor zitten maar het volume kan toch bij de walkman geregeld worden? hoe hard of zacht ik hem instel hij blijft raar doen !!

Tja......
Hugo Welther

Moderator

C2 en C8 heb je er in zitten en goed om?
Meet eens de AC spanning op pen 6, terwijl je een signaal instuurt.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Hmm als ik die potmeters er tussenuit haal en sluit de in en uitgang van de potmeter kort dus loper niks mee doen. Dan hapert hij niet meer. Maar wel een heel naar geluidje.
En de ac spanning is 0V

Tja......