philips 53PFL9606, 9000 serie, geen geluid

Hallo,heb een nieuwe tv maar het probleem is dat dit geen geluid heeft niet analoog niet digitaal,de mute is niet geactiveerd.Iemand tips en hoe kan ik van deze tv de operating uren nakijken.Deze staat bij een kameraad heb zelf nog niet gekeken maar hij belde me juist dat hij dit probleem heeft.Hij had deze gisteren gekocht bij de mediamarkt met een flinke korting.

[Bericht gewijzigd door JimA op vrijdag 6 januari 2012 18:01:07 (11%)

maartenbakker

Golden Member

De uren gaat bij Philips altijd wel met 062596i (service mode) of met de customer service mode die per generatie toestel wat kan verschillen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo,is dit toestel een degelijk toestel,het probleem van het geluid is opgelost.Mijn kameraad moet het toestel niet hebben is te groot zegt hij,ik ga hem overnemen daarmee wil ik weten of dit een goed toestel is.Ik kan hem kopen voor 1300 euro.Is dit een goede prijs.Of heb ik voor dit bedrag intersanter dingen.

deze tv http://www.philips.nl/c/televisie/9000-series-132-cm-52-inch-full-hd-3… die het toch moet zijn kost nieuw 2700 euro . dat is een 52pfl9606h , 53 is geen normaal beeldformaat..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ja je hebt gelijk type fout van mij.
Hij had die namelijk bij mediamarkt gekocht en om 1 of andere redenen kreeg hij een flinke korting.En het is geen demonstratie toestel denk ik morgen ga ik zijn operating uren nakijken.

Ik heb het toestel gekocht heeft 32 uren gespeeld dit voor 1333 euro.

maartenbakker

Golden Member

Zeer netjes. En ook apart dat ze met zo weinig speeluren een flinke korting geven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Evarist

Golden Member

En wat is of was nu het probleem?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Het probleem met het geluid was dat hij het toestel had opgehangen,maar de speakers zitten in de voet van de tv.Dat was het probleem.

maartenbakker

Golden Member

Haha, dat zijn de mooie problemen :)

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Bekende inmiddels. Via die voet kan je de TV ook aan de muur hangen ALLEEN zit je dan aan de voet vast welke philips kan leveren en niet iedereen vind de oplossing elegant.
Ik heb inmiddels van een aantal het zeer korte draadje aan de voet moeten verlengen waarna de voet elders geplaatst kan worden.
Vind het wel weer ypisch iets voor philips, grappig gewoon
Heel goede toestellen trouwens en nog een echte, de laatste serie waarschijnlijk uit Europa

Ja is wel een goed toestel mooi en zuiver beeld heb wel een digcorder erop aangesloten en een antenneversterker bijgeplaast.

Hallo heb opeens problemen met dit toestel
er komt op willekeurige tijdstippen ruis int beeld digtale ruis
wa vrij hinderlijk is,heb al een antenneversterker geplaast een half jaar geleden toen heeft die altijd goed gespeeld.Maar nu niet meer moet ik mischien eens een software update doen of gebeurt dit automatisch?Of wat kan deze problemen geven slechte ontvangst of zoiets.

kan ook oversturing zijn , als de versterker te veel versterkt. een voedingsspanning die wat gras heeft kan ook een reden zijn, is het als de tv warm is niet beter?

nee koud of warm maakt geen verschil,en tis echt hinderlijk
beeld blijft zo hangen.Ja oversturing maar hij heeft een half jaar zo perfect gespeeld.

kan toch wel zijn dat er beter signaal binnenkomt bij je , door een update van de EV . als je de versterker ertussenuit gooit , is het ruisprobleem dan weg ? of maakt het niks uit ? het kan de versterker zelf ook nog zijn , de voeding is miss verlopen of de fijninstelling voor de demping. wat heb je met een hdmi bron op de tv ?

Gras op een voedingspanning kan nie denk ik toestel is vrij nieuw
ik ga morgen die AV er is tussen uit gooien.Op hdmi heb ik dus dat probleem van ruis.

heb je in het menu beeldverbeteringen aangezet ? contrast plus of mpeg verbetering oid ?

Nu dat je het zegt in heb in het menu wel wat aanpassingen gedaan vorige week.Dat ga ik morgen eens nakijken.Ik heb met contrast instellingen gespeeld voor nog zuiverder beeld te hebben.

Analoog kijken op dit toestel is alleen dan goed mogelijk met de digitale functies uit. In principe is het toestel niet meer geschikt om een normaal pal signaal goed weer te geven.
Je hebt een enorm scherm , analoog altijd ruis en al helemaal met antenne versterkers waar de elco,s rot van worden.
Advies neem een abo op een digitaal HD pakket en geniet echt van deze pracht TV.
Heb een 9604 en ook deze geeft via cai een gewoon rot beeld. HD zenders en HD via DL computer en je weet niet wat je ziet. alle details

Ik ben gisteren met mijn tv 42PFL4307H12 aan het stoeien geweest omdat het antennesignaal te zwak was. Het digitale signaal was van dermate slechte kwaliteit dat de CI+ kaart (een aanrader)veel zenders er uit gooide. Na veel gestoei met kwalitatief goede kabels en splitters bleek het toch het netsnoer te zijn. Signaal kwaliteit wordt aangegeven in Ber:nogwat. Als ik de antenne kabel(dubbel afgeschermd) direct naast het netsnoer had liggen liep de Ber terug van 94 naar 25 na omleiden van het netsnoer poef weer naar 94 Ber en blijft ook zo. De kans is aanwezig dat het netsnoer instraalt op de HDMI of scartkabel, het netsnoer moet je dus buiten alle kabels houden. Wat betreft antenne versterkers kan ik kort zijn, bij een aansluiting via een kabelaar veroorzaken ze meer ellende dan ze verbeteren.

Hallo,ik heb de instellingen gereset probleem opgelost.
Hey Arnold D wat bedoel je met DL computer?

oke testman bedankt voor de toelichting.

[Bericht gewijzigd door JimA op zaterdag 9 juni 2012 13:57:24 (81%)