hallo
ik heb een eindtrap uit mijn kapotte pioneer versterker gehaald omdat deze stuk is (kortsluiting tussen de torren) het gaat om een pioneer sx-636 ik heb al naar een handleiding gezocht maar kon er geen vinden.
http://www.ditbestand.nl/eindtrap.jpg (kan voor een grotere afbeelding zorgen)
hier staat een foto van de eindtrap er zitten 4 torren in namelijk een:
2n3055 dat is een npn tor
mj2955 dat is dezelfde alleen dan een pnp
2sd371 dat is een npn tor
2sb531 dat is een pnp tor
de onderste 2 heb ik op een andere site gevonden als de eerste 2 ze zijn ook van een ander merk.
nou wil ik deze eindtrap weer repareren en in brug schakelen (het is een stereo eindtrap) alleen nu komt het probleem. is / kan er nog meer kapot zijn op de eindtrap ik heb al gezocht op het forum maar kon er weinig over vinden. ik zie wel een aantal zwartgeblakerde weerstanden maar die zijn volgens mij nog wel goed. ik weet ook niet op welke plek welke tor hoort en de ene kant van de print is anders als de andere (verschillende transitoren)
dus nu mijn vragen:
1. bij korstluiting tussen de torren kan er dan meer stuk zijn op de eindtrap zojah wat ?
2. er is gebruik gemaakt van verschillende soorten torren ik zou liever gebruik maken van dezelfde aangezien in de versterker in brug wil zetten
3. omdat er gebruik gemaakt is van verschillende torren zitten er ook andere kleine transitoren op de eindtrap namelijk aan de ene kant zit een:
c556 en aan de andere kant een a763
weet iemand zo welke bij welke torren hoort ?
ik hoop dat iemand zit/tijd heeft om mijn vragen te beantwoorden bvd jorrit