aansluiten?? :s

Dag iedereen,

Ik heb een Magnat Subwoofer aangeschaft van 300W en 2 kleine luidsprekers van elk 250W en versterker en heb pioneer radio met cd-speler. Moet ik alleen de subwoofer alleen op versterker aansluiten? of die andere 2 kleine luidsprekers ook? Er staat op op versterker 2 + ingangen en 2 - ingangen hoe moet ik dat flikken?? kan er iemand beetje meer uitleg geven a.u.b??

op voorhand bedankt en met vriendelijke groeten
Aeroxken

Anoniem

Hmm 2+ en 2- INGANGEN?? dat zou betekenen dat je dus ook 4+ en 4- (Front en Rear uitgangen) uitgangen heb, als dat zo is betekend dat dat je 4 speakers erop aan kan sluiten.

en in jou geval zou ik dan gewoon 2 speakers op een uitgang (front ofzo) zetten en dan je Sub op de Rear uitgangen gebrugt (als dat kan) dus dan zit er 1 draad op de + van de Rear-Left speaker en 1 draar op de - van de Rear-Right speaker, maar dan zou ik ook van je radio de tulp (dat stekkertje :P) rear uitgang gebruiken en dan bij je versterker die kabel splitten zodat de ingangen hetzelfde signaal krijgen, wel ff van uit gaant dat je radio 2 stereo uitgangen heeft (Rear en Front).

Hoop dat dit je geholpen heeft

Op 26 april 2004 21:27:38 schreef Scartie:
dus dan zit er 1 draad op de + van de Rear-Left speaker en 1 draar op de - van de Rear-Right speaker

Als je een brug bouwt, moet je de speaker wel aansluiten op de PLUS van zowel de linker als de rechter. Niet de plus van de linker en de min van de rechter, want dan heb je gewoon je linker kanaal aangesloten. Massa is overal hetzelfde namelijk.

Anoniem

Hmm dan moet ik toch eens kijken of ik het bij mijnes goed heb aangesloten :D

antoine daar durf ik sterk aan twijfelen die van mij doet het dan niet echt goed hoor bij mij is het echt +left en - right
het kan natuurlijk verschillen van versterker tot versterker :-)

aan de hand van een voorbeeld kun je de oplosing zelf gemakkelijker vinden