Vraag over NE555 Knipperlicht (van de site)

misschien is het handig om zo'n boordje te kopen,met deze erbij. scheelt veel solderen, als je het dan werkend hebt kun je het overzetten op print.

Welk soldeerbout gebruik je? misschien kun je er een met een wat dunnere punt gebruiken. zoiets is prima voor je denk ik, gelijk met een soldeer zuiger.

Aan de foto's te zien heeft de topicstarter al een breadboard. Alleen heeft hij nog niet het benodigde geduld. ;-)

@Eduard:

Ga er maar vanuit dat het bij de meeste mensen hier op het forum in het begin ook niet meteen goed ging met het bouwen van schakelingen.

Jouw 555 zit toch in een ouderwetse DIL behuizing toch zekers? Daar zitten de pennen ENORM ver uit elkaar. Als je kunt solderen moet dat een eitje zijn. Als je niet kunt solderen, moet je het eerst leren voordat je gaat stressen op de schakeling.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ohvandaar, laat ik maar een soldeerbout met PUNT kopen ipv met schroevendraaier vorm, ik zal het daarna weer proberen! Waarschijnlijk ga ik de Zylar Conrad startset kopen ;)

Bedankt ik laat meer weten als het werkt!

EDIT:

Maar eerst nog even w8en op de bout :P

EDIT 2:

Zo ik heb de set; eerst maar aan de slag :D

Eduard :D

17jaar en een beginner

En ga er gewoon vanuit dat dingen fout kunnen gaan...

Het leuke van zo'n schakeling is dat het aan onderdelen weinig kost en dat dat dus geen ramp is.

En daar leer je dus van.