schema gevraagd van een 100 watt versterker

heeft iemand een schema van een 100 watt rms versterker
het moet gebouwd zijn met transistoren..
alvast dank.

Een relatief eenvoudig ontwerp is Project3A van Rod Elliot. Bij de aanbevolen voedingsspanning van + en - 35V geeft dit ontwerp ca. 60 Watt in 8 Ohm en ca. 100 Watt in 4 Ohm.

Bedenk dat je voor een goede versterker ook een goede voeding nodig hebt.

Voor zelfbouwers van audio-schakelingen is de website van Rod Elliot sowieso een goed startpunt, mits je de Engelse taal beheerst.

[Bericht gewijzigd door CornelisJ op 30 april 2004 17:47:22

Een klassieker: The Leach Amp.
Deze versterker levert met de voorgeschreven voeding ca 120 Watt in 8 Ohm. Het ontwerp is wel ingewikkelder dan de hierboven genoemde Project3A.

High met Henk

Special Member

en ietsies beter qua kwaliteit

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nog een kandidaat is de "IGBT power-amp". Het ontwerp staat in de Elektuur van juni 1995. In het juli/augustus nummer van 2002 staat nog een DC beveiliging, plus enkele modificaties om het ontwerp te verbeteren. Vermogen is 90W in 8 Ohm en 160W in 4 Ohm (zoals altijd afhankelijk van de gebruikte voeding).

Een beschrijving van de IGBT amp vind je ook op deze website.

offtopic]

cornelisj was jij bezig met de igbt amp? en had je mij daarover een mailtje gestuurd indertyd??

offtopic]

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Op 1 mei 2004 22:23:05 schreef alrik:
cornelisj was jij bezig met de igbt amp? en had je mij daarover een mailtje gestuurd indertyd??

Ehh nee, ik heb de IGBT amp niet gebouwd. Mailtje zou evt kunnen, maar kan ik me niet herinneren.