Ik zei ook 'vaak', niet altijd.
En ongelijk inderdaad als één zo goed als nieuwe en één helemaal weg. Je hoort het snel genoeg als je aan de trommel draait. Luid tikken van de motor is meestal einde verhaal.
Ik zei ook 'vaak', niet altijd.
En ongelijk inderdaad als één zo goed als nieuwe en één helemaal weg. Je hoort het snel genoeg als je aan de trommel draait. Luid tikken van de motor is meestal einde verhaal.
Ben weer terug, zie dat er nog wat reacties zijn binnengekomen.
Had dat koolborstel frame iets verbogen zodat de koolborstels er iets verder uit kunnen komen. Zou m.i. als test voor de werking van de koolborstels moeten kunnen werken. Als ik aan de trommel draai zonder dat de koolborstels zijn gemonteerd hoor je niets. Met koolborstels het bekende 'zoemende' geluid, ik begreep dat dit op juiste werking van de koolborstels duidt?
Ik ben er eigenlijk klaar mee, word me te ingewikkeld en gaat me ook te lang duren. Nieuwe wasmachine is zuiniger (water en energie) en kan veel meer. Deze is ~20 jaar en schokdempers moeten ook vervangen worden. Nieuwe wordt weer een AEG, deze M. heeft nooit lekker gedraaid, dwz gecentrifugeerd omdat die op een houten vloer staat. Dat lees je echter pas in de gebruikershandleiding na aanschaf..
.
Mocht iemand hier belangstelling hebben dan mag deze machine gratis in Utrecht opgehaald worden. Anders gaat hij met de bezorger van de nieuwe mee
Dank zover voor jullie tips!
Op de website van AEG staat dat deze ook op een betonnen vloer moet.. Daar ontkom je eigenlijk niet aan.
Jammer dat het niet gelukt is.
Yup, zeker jammer.. maar 20 Jaar gaat de AEG zowizo niet halen!
De aeg zal eveneens niet lekker draaien op een houten vloer.
Vorige AEG deed dat op dezelfde vloer om een of andere reden wel. En ja Miele gaat lang mee, MAAR ook ongev. 2x zo duur en na 10 jaar is de techniek zoveel veranderd/verbeterd, dus ik weet niet (ja weet t dus wel) of je echt een machine moet willen die 20j meegaat.
Als deze 20j is dan gaat de vorige nog veeeeel ouder zijn. Toen waren de kilo's minder, de toerentallen veel lager en de gebruikte materialen robuuster. Toen zal het ook nog een aeg (zanker?) Geweest zijn. Met een zware hamer geen deuk in te slagen. Nu id aeg een onderdeel van electrolux. Italiaanse meuk. Wel leuke toestellen maar 8-10j de te beogen eindleeftijd. Gezien de prijs niet mis. Sommige modellen hebben 5j waarborg. Kijk daar eens naar.
Mijn indruk, maar heb er geen bewijs voor is dat het met het hoge gewicht van de Miele te maken heeft. Op een volstrekt stabiele vloer, lees beton, is dat natuurlijk prima, maar op iets minder stabiele vloer onstaat er eerder/makkelijker een eigentrilling door het hoge gewicht, of die eigentrilling werkt meer door in de vloer door het hoge gewicht. Niet elk huis heeft ook betonnen vloeren, helaas.
We gaan het zien miss hebben jullie gelijk met levensduur en trillen. Het was een AEG Lavamat, voorlader met 1200 toeren, was voor toen veel. AEG bovenladers waren destijds echt onverwoestbaar, maar natuurlijk ook degelijker principe door trommel op as.
AEG onderdeel Electrolux wist ik niet, was in de veronderstelling dat t nog steeds duits was.
Echt populair zijn die Mieles uit de W3500 series op dit moment ook weer niet, zelfs voor werkende exemplaren wordt maar rond de 40 € geboden.
Miele gaat rond de 12000(14000) werkuren mee. Op 20j zijn de meeste daar gearriveerd. 40€ is dan nog wat aan de hoge kant.
De hoofdzetel. Sinds ze zanussi overgenomen hebben (jaren 80?) en hun binnenwerk zanussi design is heb ik nooit een andere sticker dan made in italy gezien. Mss tegenwoordig ook oostblok?
De meeste AEG/ Zanussi etc komen niet meer uit Germany helaasss