Webcam camera gebruiken met microcontroller

Hallo

Ik heb hier nog zo een oude webcam liggen (zo eentje van eBay) en ik vroeg me af of het mogelijk was om dit aan te sluiten op een PIC (18F4550) of AVR (AtMega8515) en hiermee foto's of zelfs videos mee op te slaan in een geheugen chip.

Iemand die weet of dit haalbaar/mogelijk is voor een beginner elektronica/microcontroller en hoe?
Indien ja tips over hoe ik deze foto's/video's kan opslaan en op wat en hoe ik dit gemakkelijk op pc kan bekijken dan?

Groeten
WouterDs

Met zo'n webcam gaat je dat niet lukken. De μC's die je noemt zijn bij lange na niet krachtig genoeg, en de camera te complex.

Als je dan toch met camera's en microcontrollers aan de gang wil, zoek dan naar een voor zelfbouw geschikte cameramodule die lage datasnelheden ondersteunt. Dan moet het mogelijk zijn om met behulp van zo'n chippie je beelden (in BMP-achtig formaat) op te slaan op bijvoorbeeld een SD-kaartje.

Op 7 april 2012 01:32:09 schreef WouterDS:
...Iemand die weet of dit haalbaar/mogelijk is voor een beginner elektronica/microcontroller en hoe?

Nee :) Je kunt het via de USB doen: verdomd lastig - zo niet onmogelijk met een pic18. Als je de camera module zelf wilt aansturen zul je de data op behoorlijke hoge snelheid moeten verwerken, ook niet echt haalbaar met een pic18/atmega denk ik. Als het kan is het in ieder geval alles behalve eenvoudig, zeker als je nog weinig ervaring hebt.

Nav van een ander topic heb ik een camera besteld waarmee het wat eenvoudiger zou moeten zijn.

Misschien een beetje off topic, maar ik kwam laatst dit project tegen: http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion/WebHome

Maakt fotootjes/filmpjes met behulp van een webcam/pc wanneer er beweging is.