Op 23 januari 2021 17:27:31 schreef plankgas:
Dus als ik het goed begrijp: Alles doet het normaal, als je niet vergeet om de boiler regelknop op tijd een zetje te geven ?
Inderdaad, maar de ketel werd vroeger nooit warmer dan de temperatuur ingesteld voor de radiatoren. Eigenlijk werkt alles goed, als ik er aan denk op tijd de ketel te resetten (nadat deze in veiligheid is gevallen door de temperatuur van 110°) of als er niet te veel warm water ineens wordt verbruikt, waardoor de boiler terug op 60° is, voordat de ketel 110° haalt.
Op 23 januari 2021 18:05:13 schreef CrossFireX:
Die foto openen zeker met juiste app. Geen probleem hier. Irfanview opent ALLES.
Beste wazige foto voor een iPhone 7...
That said, wij hadden hier soortgelijk probleem, klep werd vervangen en alles weer ok.
Inderdaad, lens was vuil voor die eerste foto...
Welke klep heeft u het over? Ik heb juist het idee dat de insteling van de themrostaat voor de radiatoren wordt "overruled" door die van de boiler, terwijl dat vroeger niet zo was...
Op 23 januari 2021 18:13:04 schreef mvdk:
Misschien scheelt het de temperatuur op die warmwaterboiler wat lager in te stellen. Ik heb nog even teruggekeken, kan die instelling hier niet vinden.
Waar staat die thermostaat op ingesteld?
De thermostaat van de boiler heeft altijd op zo'n 60° gestaan (ter voorkoming van bacteriën) de thermostaat van de ketel op zo'n 70-80°. De brander viel dan altijd uit bij 80 à 90°, terwijl die nu blijft doorgan tot hij uitvalt wegens te heet.