Schema buitenlamp

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo iedereen,

ik heb hier vanmiddag even geknutseld aan een systeem voor een buitenlamp, met een schemerschakelaar en een digitale tijdschakelklok en nog een klein testschakelaartje, volgens mij klopt alles wel maar ik wilde eigenlijk nog even vragen of alles klopt volgens jullie, voor de zekerheid.

Schema: http://i266.photobucket.com/albums/ii276/lj_thijs/scheme.jpg

Bedankt :)

ik begrijp eigenlijk niet waarom die eerste schakelaar dient,er moet al beweging zijn en de klok moet aanstaan en dan ook nog een schakelaar,wat ik ook niet zeker weet is hebben die klok en die bewegingsschakelaar geen voeding nodig, zomaar een contact dat schakelt vind ik maar raar

De zon is de mooiste krachtbron die er is lb

De KAKU dient ervoor om alles spanningsloos te zetten als dat nodig is maar staat normaal altijd ingeschakeld. De schemerschakelaar (met de 'lichtpijltjes') dient er uiteraard voor om te schakelen bij schemer en de digitale tijdschakelklok voor uitschakeling om 3.00. Je zou denken, waarom zet je tijdschakelklok niet gelijk achter de KAKU; dat heb ik niet gedaan omdat ik de schemerschakelaar continu onder spanning wil laten (als na afwezigheid van spanning, weer spanning op de schemerschakelaar wordt gezet schakelt deze gelijk aan als een soort 'reset'; en dat korte schakelen is niet echt bevorderlijk voor een natriumlamp :) )
Ter verduidelijking; de schemerschakelaar is zo'n exemplaar (230V) en de tijdschakelklok ziet er zo uit (230V).

Ik denk dat de schakeling doet wat jij wil. De lamp aanschakelen als het donker wordt, en uitschakelen als het 03.00 uur is. Ik neem tenminste aan dat de klok op batterij verder loopt als er geen net voeding is.