'piep' in autoradio

Mijn autoradio/CD wordt met enige regelmaat onderbroken met een harde 'piep'. Het geluid valt dan 1 sec. weg, daarna komt het geluid weer terug. Kan deze onderbreking iets met de carkit te maken hebben? Heeft iemand een idee hoe ik van die irritante 'piep' af kan komen??

Het kan een contact zijn wat even losraakt van je carkit. Heb je het alleen tijdens het rijden? Of ook als de motor uit staat?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Met en zonder motor aan het maakt niets uit. Bovendien kun je de klok er bij wijze van spreken op gelijk zetten. Een los contact lijkt mij daarom uitgesloten.

wat staat er in het boekje ,en als dat er niet meer is zoek dan op het internet naar een pdf file

Nachtdienst is het mooiste wat er is:s'nachts niet slapen ,overdag niet werken!

is het niet een radio met een codeslot??? :P

wat is het merk+ type?

ik weet toevallig dat de Renault radio's vannaf de fabriek ingebouwd een codeprotectie hebben miss is je accuspanning weggevallen en dan moet de code weer opnieuw ingevoerd worden.

[Bericht gewijzigd door Miezjel op dinsdag 4 mei 2004 21:36:40

Si vis pacem para bellum.

Wil ook wel eens een slecht contact zijn tussen afneembaar frontje en connector op front radio (contactdruk te laag of oxidatie). Beetje bijbuigen resp. schoonmaken van contacten lost probleem op. Heb dit al een paar keer gezien bij Pioneer radio's, dus misschien de moeite van het bekijken waard.

Je biertje wordt niet jaloers als je een andere pakt, je vrouw wel ...

is dit op een nieuw type van auto?
met multiplexbedrading of met een "BSI"// nl.citroen heeft op zijn wagens dit systeem en als men een autoradio/cd/nav. etc.bijplaatst moet deze "aangeleerd" worden op de wagen en eventueel in de radio/cd/nav.zodat de wagen weet dat de hier iets bijgeplaatst is ,hetzelfde moet men doen als het apparaat weggenomen word---(ter beveiliging van diefstal)----omwisselen van apparaten onderling in wagens moet ook ingegeven worden---wel een omweg mogelijk,vaste draden van de batterij naar de radio voor zover dat in het apparaat zelf geen chassisnr. ingegeven moet worden..........Marcel

nooit te oud om bij te leren

Het betreft een philips DC905; geen nieuwe. Inmiddels heb ik de handleiding kunnen achterhalen en daar lees ik iets over een 'TA-functie'. Deze functie geeft verkeersinfo door. Als de functie aanstaat en ik rij in een gebied waar geen verkeersinfo volgens het RDS-systeen uitgezonden wordt, volgt herhaaldelijke een pieptoon, aldus de handleiding. Ik zal hem dus uitzetten en de proef op de som nemen! Resultaat volgt!!

Dank voor het meedenken.

Yes! Yes!

De oorzaak schuilde in de 'TA-functie'. Door deze uit te schakelen is er geen irritante 'piep' meer en kan ik weer genieten van de caraudio. Soms zijn het de kleine dingen die het doen!

Allemaal dank.