Nikko accu.

Hey allemaal,
Ik heb op koninginnedag een Nikko RC Subaru gekocht.
De verkoper zei dat hij 50 km per uur haalt.
Hij werkt best wel goed, het enige probleem is de accu.
Die gaat namelijk behoorlijk snel leeg.
En als ik hem wil opladen gaat het lampje van de lader nooit uit.
Die blijft gewoon aan.
Het is een Ni-Cd Battery, energy pack [9.6v-650mAh].
Mijn vraag is: Is hij kapot, of hoort hij gewoon zo kort te werken?
En hoe lang zou hij dan moeten werken?
En welke accu`s zouden er nog meer in kunnen?
Zo ziet hij eruit. (alleen 620 mAh moet 650 mAh zijn)
http://www.wonderlandmodels.com/media/managed/large/9.6v.jpg

[Bericht gewijzigd door Sem The Man op 1 mei 2012 16:57:30 (11%)]

Hoe lang gaat de accu mee? Wat is de noodzakelijke oplaadtijd? Hoort het lampje uit te gaan?
Je zou kunnen proberen de accu te vervangen door een Lipo-accu. Bijvoorbeeld een met 3 cellen. Dan heb je een hogere spanning en je voertuig wordt lichter en je hebt een langere rijtijd. Als je voertuig dit aankan zou ik er voor gaan. Anders zou je de accu kunnen vervangen voor een NiMH-accu met dezelfde spanning.
En die 50km/h geloof ik niet. Volgens mij gaan die nikko-dingen standaard 25 en met een sneller motortje 35.

Op 1 mei 2012 17:02:28 schreef critiacrof:
Hoe lang gaat de accu mee? Wat is de noodzakelijke oplaadtijd? Hoort het lampje uit te gaan?
Je zou kunnen proberen de accu te vervangen door een Lipo-accu. Bijvoorbeeld een met 3 cellen. Dan heb je een hogere spanning en je voertuig wordt lichter en je hebt een langere rijtijd. Als je voertuig dit aankan zou ik er voor gaan. Anders zou je de accu kunnen vervangen voor een NiMH-accu met dezelfde spanning.
En die 50km/h geloof ik niet. Volgens mij gaan die nikko-dingen standaard 25 en met een sneller motortje 35.

Ja dat geloofde ik ook niet echt nee.
En ik weet dus niet of het lampje uit hoort te gaan, ik denk van wel.
Maar er staat op de lader 4 hour charger.

Op 1 mei 2012 17:02:28 schreef critiacrof:

Zo`n Lipo accu past er toch niet in?
Het moet echt zo`n battery pack zijn zoals op de foto.

Lipo accus zijn erg klein en licht vergeleken met andere accus van dezelfde capaciteit en spanning. Waarschijnlijk zit in je autotje een speciale aansluiting waar je een Nikko accu zo in kan klikken als ik het plaatje zo zie, maar als je die contactjes loshaald kan je er een andere aansluiting aan solderen bijvoorbeeld voor een lipo accu.
Let wel, een lipo accu met 3 cellen is 12.6V als hij helemaal opgeladen is. Ik weet niet of je autotje dat aankan.

www.extreme-robots.nl voor al uw arduinos en electronica onderdelen

620mAh is erg mager. Daar ga je niet lang op rijden.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Hallo,

ik heb die accu ook voor mijn auto alleen ben de lader ervan kwijtgeraakt weet iemand waar ik zo'n lader kan vinden?

mvg