aantal bezoeken aan nestopening tellen ( progr. interval ) + via draad (loos) naar pc sturen

Hi,
Ik ben nestkasten aan het bouwen voor steenuilen die ik binnen ga voorzien van draadloos IR camera. Ik zou ook graag bij de 2de nestopening ( vlak na veiligheids-sas tegen marters bv ) een Infrarood tellersysteem willen plaatsen om tijdens het ganse proces ( nestbouw / eieren leggen / broeden / jongen voeden / uitvliegen ) een overzicht te krijgen ( bv som bezoeken per 10 min maar uiteraard dubbel geteld wegens invliegen/uitvliegen )van aantal bezoeken.
Ik heb dus vraag naar telproces + vraag naar overbrenging metingen naar PC of laptop.
IK BEN LEEK in electronica maar indien aankoop te duur wordt ( IR camera is bv rond € 30, dan wil ik zelfbouw overwegen met burenhulp of ex-leerlingenhulp. Bedankt voor de suggesties, ook van de toekomwtige steenuilpaartjes die komen huizen in het wel grote nest.

Je kunt relatief eenvoudig een microcontroller aan een ir lichtsluisje hangen. Deze telt gewoon de inkomende pulsen van de lichtsluis. Ik weet niet op welke afstand de kasten komen hangen, maar met een eenvoudige 433 mhz zender kun je al vlug zo'n 50 tot 100 meter data verzenden. Vergelijk het met het draadloze kastje van menig goedkoop weerstation.

ps. 30 euro voor een draadloze IR camera.. zou ik mogen vragen waar je die gaat halen?

Steenuilen kunnen IR licht zien, is dat niet vervelend voor die beestjes als die ledjes in hun ogen schijnen?

IR licht kan een probleem worden vooral als dit continu in gebruik is. Ik fotografeer al jaren insecten en beestjes en de meesten zien wel degelijk mijn IR licht op 980nm. Meer zelfs, er zijn beestjes die je nooit in de IR lichtbundel krijgt. Het zou kunnen dat je steenuilen gewoon niet meer binnen willen. Dit zou je zeker eerst moeten opzoeken.