Kortegolf-ontvanger 20---80meter band

Zeer gewaardeerde radioamateurs,
Meer dan 50 jaar geleden bouwde ik een kortegolf ontvanger waarop spoelen voor de div. meter banden gestoken konden worden. Het boekje ben ik kwijt om met die gegevens en tekening deze onvanger weer te maken.
De schakeling was met de ECC82. Het stond in het boek JongensRadio van de Muiderkring. Deel ??
Wie kan mij nog aan de tekst/tekening helpen? of zeggen om welk deel het gaat?

Hugo Welther

Moderator

De scans van deze OM zijn niet helemaal compleet.
De spoeltabel ontbreekt o.a.

Dit is de complete scan (slechte kwaliteit) KLIK

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Heren, ik dank jullie voor de snelle reactie.
Van dhr Terman heb ik de http://users.telenet.be/on6hn2/0v1-4.png even doorgenummerd, waardoor ik de spoeltabel en de laatste pagina ook duidelijk kon downloaden.
Fijn zo (en snel)geholpen te zijn!
Hartelijke groet,
Piet Hein2

Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik heb de laatste twee links er gauw bijgezet. ON6HN was wel compleet, het was mijn schuld. :)
Leuk ook de scan van @Hugo Welther, met foto's. Is dat uit Hoe word ik zendamateur? Dat boekje heb ik zelf ook.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Hugo Welther

Moderator

@FET dat weet ik niet. Deze kwam ik eens tegen op het net.
Ik moet dat boekje ook ergens hebben.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
pa3gws

Golden Member

Geweldig daar ben ik ook naar op zoek geweest.
Was mijn eerste ervaring met de radio.
Bedankt heren. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Ik heb nog eens op zolder rondgelopen. Dit ontwerp stond voor het eerst in Radio Bulletin in 1954.
Daarna in allerlei uitgaven van Jongens Radio.
De scans van ON6HN hebben de 'opgefriste' opmaak van een van de latere uitgaven van Jongens Radio.
Misschien komen ze wel uit de 17e druk van 1971, die heeft precies dezelfde opmaak als de scans.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
pa3gws

Golden Member

Ik heb hem gemaakt toen ik een jaar of 12 13 was dat is dus 1968/69 geweest.
Ik herkende de scans wel direct, leuk ga eens de spullen bij elkaar vergaren.
En dan met de kleinzoon de soldeerbout opstoken.;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hugo Welther

Moderator

Ik heb het origineel van oktober 1954 gescand en in wat mailboxen gedropt. I.v.m. de grootte kan ik dit niet op het upload archief zetten.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 5 augustus 2012 10:37:38 schreef Frederick E. Terman:
Ik heb nog eens op zolder rondgelopen. Dit ontwerp stond voor het eerst in Radio Bulletin in 1954.
Daarna in allerlei uitgaven van Jongens Radio.
De scans van ON6HN hebben de 'opgefriste' opmaak van een van de latere uitgaven van Jongens Radio.
Misschien komen ze wel uit de 17e druk van 1971, die heeft precies dezelfde opmaak als de scans.

Hallo Fet .... ik heb die scans in 2008 online gezet en wist zelfs niet meer dat ze er nog stonden, ze komen uit de 15e druk (1968) van 'jongensradio'.

Groeten .... ON6HN

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Alletwee de Hugo's bedankt voor de scans..
De oudere nieuwere scans van HN, en nu de nieuwe oude scans van HW. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org