Tektronix 2213A Probleem

Hallo

Ik heb mij een paar maand geleden een tweedehands Tektronix 2213A gekocht. deze was spijtig genoeg defect en ik heb sindsdien hem proberen maken.Dit is me tot nu toe niet echt gelukt dus daarom dacht ik maar de expertise van dit forum te raadplegen.

Hier is een video die ik heb opgenomen waarin ik de problemen toon :

http://youtu.be/inaU3AbYQKk

Alvast bedankt voor jullie tijd !

rbeckers

Overleden

Power supply start niet. Of de Power supply is defect of hij moet teveel stroom leveren.
Ik zal het service manual eens bekijken.

super ! ik zal zelf ook nog eens kijken naar zichtbare fouten bij de psu

Klinkt vooral als een SMPS (Switched Mode Power Supply), dus schakelende voeding (en NIET "geschakelde voeding", zoals bijna iedereen zegt!) die op zich wel start, maar door overbelasting aan secundaire zijde in protectie gaat (waarna de voeding opnieuw probeert te starten en wederom met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dus weer in protectie gaat en zo in een start-up loop terecht komt).

Meet dus eerst eens of je ergens aan secundaire zijde een sluiting meet.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
rbeckers

Overleden

In de service manual van de 2213, die van de 2213a vind ik niet, staat een foutzoekprocedure mbt tot deze fout.
Volg die procedure.

Let wel op de hoge spanningen!

Ik ben al even op zoek in de service manual maar ik kan de info niet vinden , kan u de paginanummer meegeven ?

rbeckers

Overleden

Bladzijde 205 in mijn pdf reader.

Na wat zoeken heb ik een 2213A manual kunnen bemachtigen , na de nodige metingen af te lopen blijkt dat geen enkele spanning in orde is , wat duid op een kappote Preregulator en/of een kapote inverter.

Nu hierbij de fout zoeken

rbeckers

Overleden

Waar heb je die manual gevonden?

Arteck Media , na nog wat metingen en wat nader onderzoek van het preregulator schema kwamen een wat rare waarden boven bij de IC die veratwoordelijk is voor de voeding bij het opstarte . deze heet et typenummer TL594. In het schema staat er dat er vanaf pin 14 een referenciespanning zou moeten vetrekke van 5 volt , deze is eigenlijk maar 4.1 ook komen de uitgangen C1 en C2 Boven! de voedingspanning va de ic uit.