Breadboard "tussenstekkertjes" wat is de correcte benaming?

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hoi allemaal,

Ik heb voor een paar projectjes die ik van plan ben in de toekomst te realiseren soepele draad nodig (kan niet op de echte benaming komen, geen massieve kern, maar allemaal kleine draadjes).
Natuurlijk kan je dit niet in een breadboard stoppen (tenzij je zit te prutsen om al die draadjes in het gaatje te stoppen...)

Maar nu heb ik ergens kleine pinnetjes gezien, die je op soepele draad kan zetten, en dan dichtknijpen met een tang zodat ze bruikbaar zijn in een breadboard. Heeft er iemand enig idee hoe deze pinnetjes noemen? Want momenteel heb ik echt geen flauw idee hoe dit noemt, en dat maakt het zoeken naar een winkel die ze verkopen vrij moeilijk :)

Als er iemand weet waar ze deze verkopen is dat ook altijd welkom ;)

Mvg, Azziplekkus

Wat ik zelf nog wel eens doe als Quick'n'Dirty oplossing voor soepel draad in een breadboard: draad even strak draaien, vertinnen en het puntje eraf knippen. Dan wil het meestal ook in een breadboard :P

Veel te veel gedoe met krimpkous, of anders heb je een ongeïsoleerd deel boven je breadboard uit steken -> kortsluiting.

Vertinnen die handel, of massieve kern gebruiken.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Op 6 augustus 2012 21:44:38 schreef joopoldenzaal:
Ik maak ze zelf met een pin strip:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/749929/Ampmodu-Mod-II-Low...Detail=005

Deze zijn ook te dik.
Slecht voor je breadboard.

Ikzelf heb er toen een hele zak voor weinig geld op Ebay gekocht.
En als ik er nog maak, gebruik ik van die hele dunne connectorkerntjes die ik 'toevallig' een zakje heb liggen

Op 6 augustus 2012 22:06:41 schreef Kareltje:
Deze zijn ook te dik.
Slecht voor je breadboard.

Hoezo te dik? De draden van een 1N4004 zijn dikker. Zou dat dan ook niet mogen?

De specs van de meeste breadboards geven aan dat de draaddiameter 0,4 tot 0,7 mm mag zijn.
Sommige zeggen zelfs 0,3 tot 0,8 mm. Dus ik zie het probleem niet.

Op 7 augustus 2012 09:39:33 schreef KlaasZ:
De specs van de meeste breadboards geven aan dat de draaddiameter 0,4 tot 0,7 mm mag zijn.
Sommige zeggen zelfs 0,3 tot 0,8 mm. Dus ik zie het probleem niet.

1N4004 heeft een draaddikte van 0.8 mm, sorry, ik dacht dat die dikker was.
In vele topics over dit onderwerp werden die vierkante pinheaders 0.63 mm afgeraden om deze reden, evenals transistoren of spanningsregelaars (78xx) in TO220 behuizingen.
Sommigen draaien de pinnetjes van een TO220 90 graden waardoor ze wel beter passen, en minder schade aan het BB toebrengen.
Velen maken hun draadjes van gewone telefoonkabel, werkt prima.

Niks is zo irritant, als je schakeling niet werkt, en later blijkt dat een draadje slecht contact maakt.