Farnell type 257 modulatiemeter

pietplof

Golden Member

Collegae,
Heb enige weken geleden een automatische modulatiemeter gekocht van het merk farnell type 257.
Ik had er eigenlijk niet op gerekend maar 't ding doet het niet ( kan wel janken).
Heeft iemand een manual/schema opdat ik wat gerichter kan zoeken naar een eventuele fout.
Inafwachting,
Pieter

festina lente

Altijd een verrassing wat je krijgt. Zelf zoek ik eerst naar een manual voor ik bied.
Heb even voor je gekeken (vaker gedaan dus). Beste wat ik kan vinden is een service manual van een 252 modulation meter, ander merk, vlgns mij zelfde fabrikant. Helpt dat je?

pietplof

Golden Member

Waar marcke, waar heb jij die gevonden.
Ik heb inmiddels wel geleerd om eerst zelf het internet door te spitten alvorens een beroep te doen op de medehobbyisten.
Verder schiet mij opeens te binnen dat er een site is ( electromaniacs ?) waar ze een speciale schema bieb hebben.
Kan ook een ander zijn maar zo'n site is er.
De verkoper leek mij een zeer betrouwbaar man maar hij kan ook gewoon nietgeweten hebben van het defect.
Het is een relatief modern apparaat met analoge uitlezing.
Als je het inschakelt slaat de wijzer meteen naar links de hoek in.
Verder gaat er geen enkele indicatieledje branden; er zijn er vele van.
Ik wacht nog even af.
Pieter

festina lente

De 252 lijkt me een ouder model van de 257. De keuzeschakelaars zijn mechanisch en niet zo fancy met ledjes als op de 257.
Ik hoop voor je dat het user/service manual van de 252 voor het analoge deel bruikbaar is (ik zal het mailen).
De link kwam uit het google bos en was niet het bewaren waard
Uit je beschrijving van de fout zou mijn eerste ingeving zijn dat de voeding (deels) defect is.

rbeckers

Overleden

Meet eens de voeding en plaats wat foto's.

pietplof

Golden Member

Sinds ik gepensioneerd ben is de dagelijkse controle van de maildbox niet meer m'n eerste prioriteit.
Inmiddels gezien.
Maar vanavond geen tijd( m'n zwager met wie ik elk jaar naarmeppel ga is binnen).
Morgen de gehele dag naar de vlooienmarkt en dan samen eten.
Wellichtdat ik zondag de handleidinggadownloaden.
Wel even snel vanmiddag de zichtbre spanningsregelaars gecontroleerd.
De negatieve de 7912 gaf de juiste uitgangsspanning.
De andere zou 12 volt plus moeten geven maar leek maar 0,8 te zijn.
Ik kom erop terug.
Voorlopig bedankt voor de moeite.
Dat fototjes plaatsen heb ik gek genoeg nog niet onder knie.

festina lente
pietplof

Golden Member

Ehh collegae, zonder direct de bedoeling hebbend dit topic omhoog te schoppen ( heet dat zo ?) toch nog een opmerking.
In eerste instantie dacht ik dat het apparaat een Farnell productie was maar na een toevallige zoekactie denk ik dat het gemaakt is door wayne Kerr.
Is er nu wellicht kans op een herkansing het schema of service manual in handen te krijgen?

festina lente
pietplof

Golden Member

Hr. Rd12tf,
Hartelijk dank, ik heb de site bezocht maar kennelijk stomweg overheen gekeken.
Ga het meteen regelen.

festina lente