Analog Discovery Design Kit: iemand ervaring?

Hallo iedereen,

Ik ben mij de laatste tijd een beetje aan het oriënteren voor een (PC-) logic analyser. Nu stuitte ik laatst op de Analog Discovery Design kit van Digilent (link). Dit lijkt mij een heel ineteressant apparaatje, aangezien het een logic analyser combineert met zowel een oscilloscoop als een functiegenerator. Heeft iemand toevallig ervaring met dit kitje? Wat zijn de nadelen ervan? Ik weet nog niet zo goed waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een logic analyser.

Groetjes, Niels

Ik heb een Discovery gekocht bij Trenz, het instrument heeft veel positieve kanten:
- mooie uitgebreide software
- differentiele ingangen analoog
- heel veelzijdige AWG kanalen
- cross triggering tussen alle analoge en digitale functies

Minder goede en onbekende aspecten:
- USB instrument dus aarde verbonden met PC / laptop
- lage FPS, het doet iets van 1 tot 2 metingen per seconde
- gebruikt in rust al 430 mA, dus dicht tegen de USB grens aan

? hoe goed zijn de in en uitgangen beschermd ?

Je kunt de software downloaden en bekijken zonder hardware.

Groeten, Nico

Dankjewel Nico voor je post. Dat is zeer waardevolle informatie.
Wat bedoel je hier mee:

Op 8 oktober 2012 16:51:16 schreef nutson:
- lage FPS, het doet iets van 1 tot 2 metingen per seconde

De hardware zou toch in staat moeten zijn tot 100 Megasamples per seconde te nemen? Of bedoel je de frequentie waarmee het beeld in de software ververst wordt?

Eind van de week krijg ik er aantal binnen en gaan we eens uitvoerig testen. Ik zal later hier eens over posten.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/

Ik bedoel het laatste, dus het aantal malen per seconde dat het beeld ververst wordt.

Een beperking waar ik recent tegen aan liep, is dat de totale hoeveelheid geheugen in de unit begrensd is, je kunt wel 16K samples op de analoge input vragen, maar dan heb je minder geheugen voor de AWG en analyzer. Er zijn vier configuraties beschikbaar.

Op 9 oktober 2012 20:22:52 schreef plano:
Eind van de week krijg ik er aantal binnen en gaan we eens uitvoerig testen. Ik zal later hier eens over posten.

Heb je de kitjes al kunnen testen?

Heeft een van jullie trouwens een idee wat het verschil is tussen de academic versie en de gewone (behalve de prijs dan)?

Hallo,

Wij zijn met de Analog Discovery aan het testen (spelen).

De bijbehorende software WaveForms ziet er erg goed uit!

Wat betreft de prijs;
Beetje vreemd dat een student in Amerika nog geen $100,- betaald en wij hier het dubbele moeten dokken.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/