Op 28 oktober 2012 00:24:07 schreef nijhuisr:
Hmm, je bent geïrriteerd door 2 posts van mij op jouw.
Dit is gewoon een forum.Ik reageer alleen op je posts met quote erbij die jij hebt gepost, en ik ben alleen van mening dat clippen niet zo erg is.
Maar als ik TS goed lees dan wil-ie --omdat het kan-- een indicator hebben die al eerder aangrijpt, als d'r pas een klein beetje vervorming is.
En wbt je reacties: Ik heb eerder aangegeven dat ik dat soundhost-artikel helemaal niet zo duidelijk vond. Bij dat rane-verhaal heb ik alleen maar naar de plaatjes gekeken. Dan vind ik 't niet zo netjes om wijsneuzerig te stellen 'dat dat prima in Rane staat'.
Leg het dan in eigen woorden uit, daar heeft iedereen veel meer aan, want ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat compressie-argument ook bij TS over z'n hoofd is gegaan. In andere topics hebben mensen daar ook geen problemen mee.
(overigens lopen d'r sowieso 2 zaken door elkaar heen hier in dit topic: signaalvervorming door te grote versterking waardoor je versterker 'niet goed' meer klinkt, en een zodanige vervorming van je hele signaal waarbij je speakers worden opgeblazen. TS wil volgens mij het eerste meten, met als bijzaak het tweede, maar de meeste artikeltjes op het net gaan over het tweede.)
Op 28 oktober 2012 11:08:50 schreef alex278:
[...]Maar als ik TS goed lees dan wil-ie --omdat het kan-- een indicator hebben die al eerder aangrijpt, als d'r pas een klein beetje vervorming is.
Dat kan met deze schakeling http://sound.westhost.com/project57.htm
En wbt je reacties: Ik heb eerder aangegeven dat ik dat soundhost-artikel helemaal niet zo duidelijk vond. Bij dat rane-verhaal heb ik alleen maar naar de plaatjes gekeken. Dan vind ik 't niet zo netjes om wijsneuzerig te stellen 'dat dat prima in Rane staat'.
Ok.
Je kijkt alleen naar de plaatjes? En dan zeg je dat het wijsneuzerig is van mij dat het prima in het Rane PDFje staat?? Lekker lezen zou ik zeggen. Waarom zou ik dat in eigen woorden vertellen als het prima in engels staat geschreven?
Als je geen engelse taal kunt lezen zeg dat dan.
Je doet voorkomen dat clippen altijd fout is, de voorbeelden die in het Rane artikel staan gaan uit van een blokgolf. in de praktijk zijn dat echt geen blokgolfen maar een afgevlakte sinus, dus minder hogere harmonische amplitude.
En weet je wat niet zo netjes is? iemand uitmaken voor "ontzettende druif" die een vraag stelt.