Bluetooth headset naar auto bluetooth ombouwen (beginner)

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo allemaal,
Mijn naam is Rene en ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik wat met elektronica wil gaan doen. Het heeft altijd mijn interesse gehad maar heb er nog nooit wat mee gedaan, tot nu.
Ik ben best handig, al zeg ik het zelf. Verbouw kamers, zet keukens, maak eigen tuinhuisjes etc. Alleen het fijne elektronica werk heb ik nog geen kaas van gegeten.

Ik heb een project bedacht voor mezelf, namelijk een bluetooth headset ombouwen naar een bluetooth set voor in de auto. Compleet met push buttons/led's op het dashboard. Hier een artikel van iemand die het ook heeft gedaan:
http://scrapelec.blogspot.com.au/2012/06/project-car-a2dp-bluetooth-re…

Zoals gezegd heb ik totaal geen kaas gegeten van elektronica maar wil me er vol in storten. Hopelijk kan ik hier mijn vragen kwijt en willen jullie me helpen.

Een aantal vraagjes die ik al heb, na het open schroeven van de headset:
- Er zitten 2 mini-ledjes op die voor verschillende functies knipperen of aan/uit gaan. Kan ik daar 1 bi-color-led op aansluiten?
- Het volume via de headset is aardig, alleen dadelijk moet het geluid over de speakers van de radio. Moet daar een soort van versterkertje ofzo tussen zodat het geluid 'harder' wordt?
- Bestaan er push-buttons met tekentjes voor harder (+) zachter (-) volgende (>) vorige (<)?
- Headset wordt nu opgeladen via mini-usb. Hoe kan ik dit ombouwen zodat het op de accu van de auto aangesloten kan worden?

Ik ben van plan om een breadboard aan te schaffen om alles eerst werkend te krijgen.

Wanneer jullie nog tips voor me hebben dan hoor ik dat graag. Houd er aub rekening mee dat ik nog niet thuis ben in elektronica terminologie. Ik wil het graag leren, dus kom maar op met jullie tips en opmerkingen.

Alvast dank voor jullie reactie.

Bedankt voor jullie reacties

@fripster; dat klooien wil ik nou juist gaan doen om ook iets te leren. Heb zojuist al een breadboard, duo-led en 7805 besteld om aan de slag te kunnen. Kan niet wachten.

@K7Jz; bedankt voor je reactie. Ik zal eens wat gaan zoeken voor die buttons en eens kijken hoe ik zo'n 7805 moet inzetten. Zag al dat er een +, - en com aansluiting op zit. Daar vraag ik me al af hoe ik dat moet aansluiten. + en - kan ik nog een beetje plaatsen, maar waar is de com voor??

Dankje, weer wat opgehelderd.
Heb nog een accu staan, en ga toch even met die 7805 op de breadboard wat vogelen om te kijken wat voor waardes ik allemaal krijg op m'n meter.
Ik zat inderdaad ook al te denken om gewoon een simpele usb-lader voor de auto er aan te koppelen. Maar beetje puzzelen vind ik wel leuk dus ik zal zien wat het uiteindelijk gaat worden.

fred101

Golden Member

Het makkelijkste met een soldeer pincet of een gespleten punt. ( die je voor desolderen ook nog zelf kan maken) . Het lukt ook met den gewone bout en litse maar, behalve als je daar heel bedreven in bent , overleven ze het meestal niet. Ook kunnen sporen loskomen en soms zitten componenten ook vastgelijmd.

Die 7805 moet, zeker op een breadboard, een condensator op in en uitgang hebben. 100 uF is meestal goed. Anders gaan ze oscilleren. Ook zal je waarschijnlijk moeten koelen als je van 12 naar 5 V gaat.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs