Forum donatie => Paypal

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 21 december 2012 12:43:38 schreef flipflop:
[...]
Als iets dezelfde eigenaar heeft, is het toch nog niet "hetzelfde"? VW en Audi hebben dezelfde eigenaar, maar zijn het dan dezelfde autos?

Maar een stapje hoger: is er wel behoeft aan meer geld in het laatje van CO? Misschien is er al zat op de huidige manier.

Dat is héél wat anders en bovendien liggen de belangen anders.
Het VW-Audi-Skoda-Seat concern is overigens voor de aandeelhouders gelijk, evenals als bij eBay-Marktplaats.
PayPal is een goeie melkkoe voor het ePay concern... Marr het wordt nu echt OT.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 21 december 2012 11:20:05 schreef Arco:
[...]
???
Ik begrijp het niet? Er wordt niks aan derden verstrekt, alleen aan de bank zelf (en die weet 't toch al... ;) )

Neem aan dat je wel eens geld heb overgemaakt?

Als je geld wilt overmaken(of ontvangen) zul je toch echt gegevens moeten geven aan die gene die geld moet overmaken, dus versterk je dus je gegevens aan derde in deze transactie(ik, bank, over maker).

Moet er niet aan denken dat ik mijn bankgegevens, naam, plaats moet geven aan elke gast waar ik iets van koop via internet. Mijn andere gegevens zijn ook vrij makkelijk te achterhalen, zoals adres(die geef je zelf al als je iets koopt), telefoonnummer, etc.

Dat is vaak al genoeg om ID fraude te plegen bij sommige bedrijven, krijg je weer gedonder wat je moet oplossen.

Met paypal blijven mijn bankgegevens tenminste nog voor mij.

Edit/

Op 21 december 2012 14:16:08 schreef maartenbakker:
Het is niet leuk, maar het is wel logisch en begrijpelijk. Als tevreden klant klaag je niet, als ex-klant wel indien je slecht behandeld bent en dat is dan meteen het natuurlijke waarschuwingsmechanisme voor would-be klanten om een straatje om te lopen. Overigens ben ik het met je eens dat paypal niet eens heel veel slechter is dan veel andere banken, maar in een oligopolie kan je gelukkig nog wel een heel klein beetje kiezen.

Je moet het wel in juist perspectief plaatsen, als winkel om de hoek 100 klachten heeft met 1000 klanten dan is er iets goed mis.

Maar ebay en paypal met 70 miljoen verkopers en 110 miljoen actieve klanten kan je die paar klachten negeren natuurlijk. Zeg niet dat het niet vervelend is wat die mensen meemaken, maar is echt een indecent en staat niet in verhouding met die 110 miljoen tevreden gebruikers.

En hoe controleren wij die klagers? Is de klacht gegrond? Is het een van de vele fakers op het internet? Lijkt me niet gezond om alles maar gelijk voor waarheid aan te zien, zitten altijd twee kanten aan verhaal. En zijn ook veel fakers en ongegronde klachten, en oplichters die klagen om iets wat hun zelf verkeerd hebben gedaan maar winkel voor kosten wilt laten opdraaien.

Als je bang bent voor paypal, zal je ook wel gedacht hebben dat wereld vandaag verving of dat je oudjaarsjackpot wint. :D

EricP

mét CE

Op 21 december 2012 14:52:08 schreef peter79:
Met paypal blijven mijn bankgegevens tenminste nog voor mij.

Keep on dreaming...

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 21 december 2012 11:20:05 schreef Arco:
[...]
???
Ik begrijp het niet? Er wordt niks aan derden verstrekt, alleen aan de bank zelf (en die weet 't toch al... ;) )

Niks aan derden? Hoe komt het dan dat in elke storting, die ik via de bank ontvang, naam en adres en rekeningnummer van de donateur zie staan? Bij een eigen overschrijving staat er

OVERSCHRIJVING NAAR rekeningnummer, naam en adres

Bij ontvangen gelden staat er:

OVERSCHRIJVING VAN rekeningnummer, naam en adres

Bij Paypal ben ik zeker dat alleen mijn adresgegevens worden doorgegeven. Het nummer van mijn visa kaart krijgt niemand te zien. Blokkeer ik mijn Visa kaart is ook voor Paypal gedaan met centen van mijn rekening te halen.

Moet het op een elektronica forum überhaupt over wel of geen Paypal gaan?

Mijn opinie. Zet het bij de donatieopties. Zij die het willen gebruiken mogen dat dan doen. Zij die het niet willen gebruiken hebben nog altijd een andere methode. Elke € dat het forum er aan overhoudt is een €. Ik zie mezelf ook eerder een donatie doen via Paypal dan via bankoverschrijving.

Op 21 december 2012 14:16:08 schreef maartenbakker:
[...]Dat noem ik internationaal. Ellenlange nummers overtypen kan ook al een drempel extra zijn. Nu zullen wij aan die lange nummers ook wel moeten gaan geloven, en dan kan ik mijn bankrekening eindelijk in een goedkoper buurland onderbrengen.

In België hebben we geen andere keuze meer. Altijd ellenlange nummertjes invoeren. Bij on-line bestellingen meestal wel met copy paste.

Op 21 december 2012 15:09:26 schreef EricP:
[...]Keep on dreaming...

Welke bankgegevens heeft Paypal buiten mijn Visa kaartnummer? Even Cardstop bellen en de kaart is geblokkeerd.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Tidak Ada

Golden Member

Op 21 december 2012 15:18:46 schreef buckfast_beekeeper:
[...]
[...]
In België hebben we geen andere keuze meer. Altijd ellenlange nummertjes invoeren. Bij on-line bestellingen meestal wel met copy paste.

Al eens van copy/paste gehoord ? Ja, dus en dat kan ook voor andere overschrijvingen in je adressenbestand

[...]
Welke bankgegevens heeft Paypal buiten mijn Visa kaartnummer? Even Cardstop bellen en de kaart is geblokkeerd.

Met die CC heb ik nu juist de problemen gehad !! Gewoon met een telefoonautomaat op een (Belgische) luchthaven. Het duurde maanden voor ik de 175 Euro, die van mijn rekening waren afgeschreven weer terug kreeg !
Ik stort nu steeds een klein bedrag op mijn PayPal rekening als ik het nodig heb, meer niet. Maar als er door iemand geld op is gestort, duurt het minstens drie dagen voor ik het op mijn bank heb staan. Weet je hooeveel rente inkomsten dat aan PayPal opbrengt en als jij zou handelen hoeveel verlies aan rente je dat kost (ik praat even niet opver Postbank/ING, daar heb ik dus ook geen rekening meer !)?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 21 december 2012 14:52:08 schreef peter79:
[...]

Je moet het wel in juist perspectief plaatsen, als winkel om de hoek 100 klachten heeft met 1000 klanten dan is er iets goed mis.

Let wel, het gaat erom hoe met de klachten wordt omgegaan en of de veiligheden in het systeem een beetje fatsoenlijk zijn. Het aantal klachten is minder relevant dan waar het op misgaat.

Maar ebay en paypal met 70 miljoen verkopers en 110 miljoen actieve klanten kan je die paar klachten negeren natuurlijk. Zeg niet dat het niet vervelend is wat die mensen meemaken, maar is echt een indecent en staat niet in verhouding met die 110 miljoen tevreden gebruikers.

Zo denkt de klantenservice (welke?) er kennelijk ook over.

Als je bang bent voor paypal, zal je ook wel gedacht hebben dat wereld vandaag verving of dat je oudjaarsjackpot wint. :D

Ik weet even niet meer hoe de door jou toegepaste drogredenering heet, maar als je banken in het algemeen en paypal in het bijzonder niet met wantrouwen bekijkt, zal je ook wel geen probleem hebben om in een gevangenis voor langgestraften in de douche een zeepje op te rapen :D

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 21 december 2012 15:37:56 schreef Tidak Ada:
...duurt het minstens drie dagen voor ik het op mijn bank heb staan. Weet je hooeveel rente inkomsten dat aan PayPal opbrengt...

Moet alles gratis dan? Het is een commercieel bedrijf dat geld verdient met een service die voor jou weer handig is. Fair deal toch? Of werk jij voor niks elke dag?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
EricP

mét CE

Op 21 december 2012 16:03:32 schreef flipflop:
[...]
Moet alles gratis dan? Het is een commercieel bedrijf dat geld verdient met een service die voor jou weer handig is. Fair deal toch? Of werk jij voor niks elke dag?

Dat ze er wat aan verdienen is prima - ze maken ook kosten.
Als ze dat zo vertellen, heb je gelijk. Maar ze doen aan alle kanten of het alleen maar is om jou te plezieren, terwijl het vooral om data vergaren en rente gaat. Daar gaat het fout.

Op 21 december 2012 15:09:26 schreef EricP:
[...]Keep on dreaming...

Doe dat, dan blijf ik in de werkelijkheid staan. ;)

Edit/
Wat een doemdenkers toch overal, heb het met jullie te doen als je zo door het leven moet, overal iets achter zoeken, je vind altijd wel iets bij zo grote organisatie. Grappige is dat ze alle andere bewijzen negeren, typisch voor die groep. Incidenten opblazen en alle goed dingen negeren, ja zo krijg je wel foutplaatje bij elke bedrijf die van soortgelijke omvang.

Gelukkig is klopt dat niet! ;)

Edit/2

Op 21 december 2012 16:07:34 schreef EricP:
[...]Dat ze er wat aan verdienen is prima - ze maken ook kosten.
Als ze dat zo vertellen, heb je gelijk. Maar ze doen aan alle kanten of het alleen maar is om jou te plezieren, terwijl het vooral om data vergaren en rente gaat. Daar gaat het fout.

Dat bedenk je nu ter plekken, ik geloof er niks van.

ten eerste hoeven alleen verkopers geld te betalen, kopers is het altijd gratis. Door paypal kan ik dingen kopen in china die met overschrijving niet mogelijk zijn, iets voor 99cent(inclusief) kan je dan niet meer kopen, daar komt dan 10 euro bovenop voor de overschrijving. Ze doen dus heel veel mensen een plezier die bank schijnbaar niet kan of wilt bieden, banken willen hun zakken meer vullen dan paypal als het gaat om internationale overschrijvingen. IS koopje omdat via paypal te doen!

Op 21 december 2012 15:58:59 schreef maartenbakker:
Ik weet even niet meer hoe de door jou toegepaste drogredenering heet, maar als je banken in het algemeen en paypal in het bijzonder niet met wantrouwen bekijkt, zal je ook wel geen probleem hebben om in een gevangenis voor langgestraften in de douche een zeepje op te rapen :D

Ik rust mijn zaak, duidelijk doemdenker. :D

Maar zijn wel wat vragen omhoog gekomen.

Wat denk jij dat een Nederlandse bank met je geld gaat doen? Of ben je bang dan je bank over de kop gaat?

Als je toch zoveel geld heb dat je rede heb om bang te zijn, dus > 100K op je rekening, dan neem je toch tweede rekening bij andere bank. Of vertrouw je de wetgeving van Nederland ook niet meer?

En verder ben je overal zelf bij, bank kan alleen maar dingen doen waar jij toestemming voor geeft. ;)

[Bericht gewijzigd door peter79 op vrijdag 21 december 2012 16:40:25 (23%)

buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 21 december 2012 15:37:56 schreef Tidak Ada:
[...] Al eens van copy/paste gehoord ? Ja, dus en dat kan ook voor andere overschrijvingen in je adressenbestand
[...] Met die CC heb ik nu juist de problemen gehad !! Gewoon met een telefoonautomaat op een (Belgische) luchthaven. Het duurde maanden voor ik de 175 Euro, die van mijn rekening waren afgeschreven weer terug kreeg !
Ik stort nu steeds een klein bedrag op mijn PayPal rekening als ik het nodig heb, meer niet. Maar als er door iemand geld op is gestort, duurt het minstens drie dagen voor ik het op mijn bank heb staan. Weet je hooeveel rente inkomsten dat aan PayPal opbrengt en als jij zou handelen hoeveel verlies aan rente je dat kost (ik praat even niet opver Postbank/ING, daar heb ik dus ook geen rekening meer !)?

Op de papieren overschrijvingen dat we krijgen heb ik ook al copy paste geprobeerd. Het wil maar niet lukken. :-(

Tot nu toe met de KBC pinto kaart geen problemen gehad.

Als ik een overschrijving doe naar NL of D, duurt het ook 2 tot 3 dagen voor het geld ter plaatse is. Wie is met die rente weg? Doe ik een overschrijving naar CH kost me dat een serieus pak geld. Begin dit jaar was dit 31€46. Met Paypal kan dit volgens mij een stuk goedkoper.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Op 21 december 2012 16:07:34 schreef EricP:
..ze doen aan alle kanten of het alleen maar is om jou te plezieren

Ze doen maar wat ze willen. Ik kijk alleen maar wat er voor mij als gebruiker in zit. Soms kunnen je princiepes je ook in de weg gaan zitten hoor.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
EricP

mét CE

Op 21 december 2012 16:21:39 schreef buckfast_beekeeper:
Als ik een overschrijving doe naar NL of D, duurt het ook 2 tot 3 dagen voor het geld ter plaatse is. Wie is met die rente weg?

De diverse banken. En eh... Weet je dat een enveloppe met postzegel naar Duitsland doorgaans sneller is dan overschrijven? :)

bij banken blijft de strijkstok te lang op het startpunt hangen , dat komt oa doordat hun geld mogen lenen naargelang er geld op rekeningen staat van klanten , een percentage daarvan , alles wat 2 dagen langer op een betaalrekening staat is dus meegenomen.. daarom geeft er ook maar 1 bank rente op een betaalrekening , klantenmagneet :)

als ik overigens overmaak in t weekend naar dezelfde bank staat het bedrag in 5 minuten overgeschreven , van bank naar bank betalen op vrijdag is pas maandag naar de andere rekening overgeschreven..

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 21 december 2012 16:35:39 (23%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 21 december 2012 16:25:24 schreef flipflop:
[...]
Ze doen maar wat ze willen. Ik kijk alleen maar wat er voor mij als gebruiker in zit. Soms kunnen je princiepes je ook in de weg gaan zitten hoor.

Wat doen ze dan met alle 110miloen klanten wat jij zo vervelend vind, of heb je het weer over incident?

EricP

mét CE

Je zal maar bij dat incident betrokken zijn... Voor een 'dienst' die je niet nodig hebt...

Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat sommigen hier nog wat ouder en een (of meer) ervaring(en) rijker moeten worden...
Er zijn ook menssen die denken dat hun PC veilig is en niet bereikbaar voor sniffers, virusssen en zo voorts.
Anderen lopen dan weer de ene Soa na de andere op, want hen kan zoiets natuurlijk niet overkomen; daar denken alleen doemdenkers aan, tot ze plosteling HIV positief blijken. :r
Geloof me, de jaren 50 waren kneuterig, maar wel echt veiliger.
De keuze is "zo genaamd doemdenken", of een plaat voor je kop.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 21 december 2012 17:02:33 schreef EricP:
Je zal maar bij dat incident betrokken zijn... Voor een 'dienst' die je niet nodig hebt...

Eric is het omdat jij het niet wil gebruiken dat wij het niet mogen gebruiken? Durf je nog connecteren met internet? Al eens nagevraagd hoeveel fishing er is?

Ik weet verdomd heel goed dat het voor bepaalde betalingen de snelste en goedkoopste methode is. Vorige week zondag printjes besteld bij Seeed (25€69). Snel betaald via Paypal. Hoeveel zou die overschrijving mij kosten via een normale banktransfer? Hoe lang duurt het voor ze de betaling hebben? Nu heb ik binnen enkele seconden bevestiging van betaling van Paypal. Denk je dat de bedrijven die het gebruiken, hun onkosten niet doorrekenen. De bedrijven die het niet als extra op de rekening zetten, gaan het ook u aanrekenen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
maartenbakker

Golden Member

Op 21 december 2012 16:21:16 schreef peter79:
[...]

Wat een doemdenkers toch overal, heb het met jullie te doen als je zo door het leven moet, overal iets achter zoeken, je vind altijd wel iets bij zo grote organisatie. Grappige is dat ze alle andere bewijzen negeren, typisch voor die groep. Incidenten opblazen en alle goed dingen negeren, ja zo krijg je wel foutplaatje bij elke bedrijf die van soortgelijke omvang.

[...]

Ik rust mijn zaak, duidelijk doemdenker. :D

Dat jij je zaakje ergens laat rusten hoef ik liever niet te weten hoor :P Maar serieus: Waarom is iemand die niet heilig gelooft in de goedheid van de mens en vooral in de onfeilbaarheid van technische systemen meteen een doemdenker? (*) Bij het testen van software bijvoorbeeld (**), leer je ook juist te kijken naar het randgedrag, dus bij de gevallen die "toch nooit voorkomen". Dat zijn de categorie gevallen die zo nu en dan 'famous last words' tot gevolg hebben (***). Het is over het algemeen verstandiger om pech te vermijden dan op goed geluk maar wat te doen. Zelfs al doe ik dat ook regelmatig (uit luiheid of omdat een mens nou eenmaal wel eens een gokje waagt), toch vind ik dat je dat moet vermijden als het even zo uitkomt.

Maar zijn wel wat vragen omhoog gekomen.

Wat denk jij dat een Nederlandse bank met je geld gaat doen? Of ben je bang dan je bank over de kop gaat?

Hulde daarvoor, wie niet vraagt is niet kritisch. Ik heb het over consumentenbanken in het algemeen, dus eigenlijk niet over DNB. Nu je het zegt is dat wel een hele grote faciliteerder en beleidsmaker natuurlijk en daardoor binnen het systeem medeverantwoordelijk voor de crisis.

Als je toch zoveel geld heb dat je rede heb om bang te zijn, dus > 100K op je rekening, dan neem je toch tweede rekening bij andere bank. Of vertrouw je de wetgeving van Nederland ook niet meer?

Assumptions are the mother of all fuckups. Je gaat ervan uit dat ik veel geld heb en bang ben dat de banken omvallen, maar hoewel daar een inherent probleem van het systeem zit is dat niet mijn directe zorg als consument. Dat ligt in het oligopolie waardoor de bank mij zonder omhaal kan en zal uitkleden, en ook in staat is ongunstige voorwaarden te stellen voor gevallen dat het misgaat (met bijvoorbeeld de onvermijdelijke pinpasfraude wordt steeds minder coulant omgegaan). Waarom zou een bank ueberahupt kosten moeten doorberekenen? Ze hebben mijn geld toch al? Sterker nog, ze lenen meer uit dan ze hebben dus daar wordt al fors winst op gemaakt.

En verder ben je overal zelf bij, bank kan alleen maar dingen doen waar jij toestemming voor geeft. ;)

In theorie wel ja, in de praktijk heb ik daar niets over te zeggen. Op het moment dat het kan, zal ik mijn bankzaken verhuizen. Op dit moment is in België de concurrentie groot, zodat je daar veel makkelijker met je portemonnaie kan stemmen.

(*) Misschien ben ik juist wel een optimist die probeert zijn levensgenot enigszins zeker te stellen. Met uitsluitend flierefluiten heb je een veel grotere portie geluk nodig om er goed vanaf te komen.

(**) Niet alleen daar, eigenlijk bij alle vormen van engineering. En het is niet iets dat ik verzin, op de TU is er minstens 1 vak dat volledig gaat over het testen van software. Ook in de ontwikkelvakken wordt er aandacht aan robuustheid geschonken.

(***) En nee, niet alles laat zich met een statistiek of rekensom afdoen. In geval van de Ford Pinto was de volledig correct becijferde oplossing om op basis van die paar zeldzame ongelukken geen recall te doen. We weten allemaal hoe dat afliep. Er zat een vermijdbare en gevaarlijke ontwerpfout in het ding die willens en wetens werd weggemoffeld, en de rechter en de jury namen dat zeer serieus.

@buckfast_beekeeper: Ik lees uit EricP's woorden niet dat wij het niet mogen gebruiken, maar wel dat hij het ten sterkste afraadt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Tja... waar gaat het eigenlijk nog over?

Iedereen die een donatie wil doen verwijs ik naar http://www.circuitsonline.net/forum/view/22117/1/

Het overmaken kost minder tijd en ergenis dan dit topic. ;)

De Paypal optie kan overwogen worden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten