Led grow light

Hallo

Ik wil een led groeilamp maken voor een plant,
zoiets als deze

http://pinterest.com/pin/398568635742065284/

http://www.youtube.com/watch?v=LSkdmQhO7dM&feature=youtube_gdata_p…

Zelf denk ik aan 4x rode en 4 maal blauwe Leds

Wie weet welke Leds ik het best kan debruiken ?

Groetjes. Lowa1

High met Henk

Special Member

hahahaha, OT is dit de laatste trend in een wietkwekerij? LED koolstof assimilatielampen zodat je geen warmte meer afgeeft en niet via Warmtebeeldcamera's te ontdekken bent ('t wordt weer winter dus toch lullig als alle daken besneeuwd zijn behalve de jouwe)

sorry, maar ik weet niets van planten groei, maar LED = geen warmte = zuinig, maar wat voor kleur je plant leuk vind, geen idee. Als je meerdere plantjes wilt zou ik vooral rood aanraden. Werkt goed voor voortplanting (iig bij homo sapiens)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Hier hebben wij met school net een project over gehad, het laten groeien van planten onder verschillende kleuren licht. Elke plant had zijn eigen kleur licht. Ik weet nog niet wat de resultaten hier van zijn. Het heeft ook te maken met fotosynthese dus denk daar ook bij na.

gezocht: nieuw potje " magische rook "

Op 21 december 2012 12:31:29 schreef High met Henk:
hahahaha, OT is dit de laatste trend in een wietkwekerij? LED koolstof assimilatielampen zodat je geen warmte meer afgeeft en niet via Warmtebeeldcamera's te ontdekken bent ('t wordt weer winter dus toch lullig als alle daken besneeuwd zijn behalve de jouwe)

sorry, maar ik weet niets van planten groei, maar LED = geen warmte = zuinig, maar wat voor kleur je plant leuk vind, geen idee. Als je meerdere plantjes wilt zou ik vooral rood aanraden. Werkt goed voor voortplanting (iig bij homo sapiens)

Daarom kweek ik gewoon in de tuin, open en bloot in speciekuipen.
De wijkagent heeft ze laatst echt wel gezien en gaf nog een compliment hoe goed ze het doen.
ff een babbeltje met hem gemaakt dat het een probeerseltje is, wat zaadjes uit het buitenland (wat ook echt waar is) de beste man heeft hier totaal geen moeite mee, hij snapt zelf ook wel dat 5 plantjes niet voor de verkoop is, niet rendabel.
Met ledgroeilampen, wel eens ge-experimenteerd, maar de resultaten zijn bedroevend.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

Wat HmH daarover zegt, klopt in elk geval niet. Je zal nog steeds behoorlijk wat warmte produceren. Een gasontladingslamp zoals je wilt vervangen is van zichzelf immers ook zuinig maar wordt toch warm.

De belangrijkste rendementswinst die je bij LED-kweeklampen moet verwachten is uit het terugschroeven van kleuren die je minder (niet niet) nodig hebt. Je moet dan nagaan welke golflengtes het bladgroen van jouw plant reflecteert en welke maximaal absorbeert. Met iets blauwachtigs en iets roodachtigs zit je wel aardig in de buurt. De plant kan ook reageren op andere kleuren met het groeiproces, als een soort signalen. Daar zijn de geleerden geloof ik nog niet helemaal uit, maar dat bedoelde ik met mijn opmerking "niet niet".

Kortom, een 250W of zelfs maar 100W gasontladingslamp vervang je niet zomaar door 8 LED'jes. Denk eerder aan een halvering van het vermogen ofzo, als je dure en zorgvuldig uitgezochte LED's gebruikt.

Overigens heb ik hier zelf geen ervaring mee, maar wel een bescheiden bronnenstudie van gemaakt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De led-groeilampen die ik heb mogen testen van een leverancier die handelde in benodigheden voor het kweken van plantjes (welke vorm dan ook)
waren 50Watt exemplaren, wat nagenoeg equivalent zou moeten zijn als een 250Watt gasontladingslamp, nou in de verste verte niet....
Ik heb nog 2 600Watt gasonladingslampen liggen en deze gebruik ik als zijnde bouwlamp/verwarming (werkt beter dan die infrarood heaters)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Hensz

Golden Member

Als het je om de warmte te doen is: bespaar je de moeite. Jou wietplanten willen gewoon bij een graadje of 25 pas echt doorgroeien. Reken maar dat je plantage op zolder dan de sneeuw laat smelten!
Misschien verkassen naar de kelder?

Don't Panic!

waarom denkt iedereen gelijk dat het om wiet plantage gaat ?

pa3gws

Golden Member

Op 21 december 2012 17:04:33 schreef quinten4321:
waarom denkt iedereen gelijk dat het om wiet plantage gaat ?

Omdat kamerplanten zoals op de foto's en in het filmpje het zo ook prima doen.;-)
Als je maar lief voor ze bent. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 21 december 2012 17:04:33 schreef quinten4321:
waarom denkt iedereen gelijk dat het om wiet plantage gaat ?

Ach, over zulke types denkik maar, " waar het hart van vol is...."

Schijnbaar zitten hier veel junkies. Kennen maar een soort plantje.

fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
maartenbakker

Golden Member

Je zal maar van lekkere zoete aardbeitjes houden, die doen het zo in de vensterbank niet zo goed en vragen toch om wat lampen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

* High met Henk geeft toe dat dit aan zijn brein is ontsproten en komt ook beetje door de tijdsgeest.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Update

225 x Leds.

http://pinterest.com/pin/398568635742111905/

Nu nog mijn Soil moister sensor aansluiten.

Groetjes lowa1