Wij kan er mij helpen. Ik moet een toestel laten een lijn volgen die een signaal uitstuurd. Het toestel moet dus snuffelen en zo die lijn volgen . Ik heb al zitten zoeken over snuffelen en lijn volgen maar vindt niets. De lijn volgen zou werken met oppikspoeltjes maar veel meer vindt ik daar niet over. Wat ik al gevonden heb is dat ik een bepaalde frequentie moet op de lijn zetten en de oppikspoeltjes zou dit oppikken en zo die lijn volgen. Klopt dit een beetje en wie zou mij kunnen helpen. Het toestel werkt op 24V DC. Kan ik dit zo kopen of moet dit zelf gemaakt worden en waar zou ik dit kunnen vinden.

Wat ik al gevonden heb is dat ik een bepaalde frequentie moet op de lijn zetten en de oppikspoeltjes zou dit oppikken en zo die lijn volgen.

Eh.. dat is niet echt vinden; dat is gewoon de vraag nog steeds. :)
Bepaalde grasmaaiers werken zo; in het gazon wordt de draad ingegraven langs de rand van het gras, en de maaier blijft daarbinnen. Misschien is daar iets over te vinden.

Dag Frederick, inderdaad een grasmaaier blijft binnen zijn zone maar gaat wel geen draad volgen. De grasmachine rijd willekeurig rond wat van mij zeker niet mag.

Skiptronic: ik kan onmogelijk met licht werken daar die veel te veel zou vervuilen ben ik wel genoodzaakt om met een draad in de grond te werken en die te laten volgen

Maar hij detecteert wel de draad, en weet aan welke kant hij zit. Dat is wat jij ook nodig hebt.
Uiteraard moet de reactie in jouw geval iets anders zijn, maar dat is een softwarekwestie. Dat was de vraag niet.

Wil je echt iets dat een draad volgt? Robotica is al zoveel verder dan een elektromagnetisch railsje volgen. Met een paar ultrasoon sensoren en wat redelijk simpele algoritmes kan je overal in een gebouw/huis/omgeving de weg vinden.

https://www.youtube.com/watch?v=Rj7s3PbNaiM

http://www.philohome.com/sensors/filoguide.htm
Mogelijk is dit iets waar je wat aan hebt. ?

schema en uitleg van een wire guidance sensor voor LEGO mindstorms.

Als je wilt maken wat je omschreef, op de aangegeven wijze, dan denk ik dat je twee detectors nodig hebt. Een links van de draad en een rechts. Aan de hand van de sterkte van de signalen uit de detectors kun je dan bepalen of je naar links of rechts moet sturen om de draad midden tussen de detectors te houden.

Als je robot ook achteruit kan, moet je stuurfunctie ook meegeschakeld met de reversefunctie.

Verder heb je kans op een stabiliteitsprobleem, (slingeren) daar moet goed over worden nagedacht.

Jovak daar heb ik zeker iets aan en ga dit maken maar denk wel dat 1 sensor aan beide kanten te weinig zal zijn. Hoe kan ik langs beide kanten een paar sensoren plaatsen?

probeer het eerst eens met 1 sensor aan beide kanten. Dit zou genoeg moeten zijn om de lijn te volgen.
En anders kan je de schakeling nog voor een 2de keer bouwen en de oppikspoelen daar van op een bredere afstand zetten. Met een klein stukje logica / software moet je daar dan wel weer bruikbare resultaten mee kunnen halen.