Diepvriesalarm gaat af - wel nog steeds -18

Even wachten tot het een keer vriest buiten...

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Dat is een probleem dat wachten: die kast staat nl in de ruimte naast mijn slaapkamer. Gisterennacht begon ze weer te tuuten om 4u :(

Lag jij al te slapen dan, om 4 uur? :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Daar zijn juist de feestdagen goed voor....vriezer leeg eten :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

de koelkast op max zetten en daar zolang de boel inleggen , onderin komt het ook onder 0 op de max stand.

als je daar wakker van wordt steeds , kun je ook een klokje op de vriezer zetten , na zeg 0.00 uur gaat hij uit en pas om 7.00 weer aan. een vriezer die goede rubbers heeft en niet wordt geopend blijft in die tijd makkelijk onder nul. kun je ondertussen zoeken naar het probleem..

evengoed , als het alarm een eigen sensor heeft zou je ook het alarm los kunnen halen want het heeft alleen een indicatie functie / wekfunctie :)

[Bericht gewijzigd door testman op dinsdag 1 januari 2013 12:26:42 (16%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Om 4u was de nacht ervoor, toen ik vannacht thuiskwam om half 5 was het alarm weer lustig aan het piepen. Voor alle zekerheid maar de stekker enkele uren uitgetrokken :-)
Ik heb de bedieningsmodule er al eens uitgeklikt en ik zag de zoemer meteen zitten.

Zoals je zegt testman: alles lijkt perfect te werken, daarmee dat ik vermoed dat er misschien een tweede sensor is die de zoemer aanstuurt?
Ik dacht er al aan om die gewoon van de print te halen.

Advies van testman is niet zo heel goed.....

Dirkteur:

Hey WittMaNN, je mag dan wel van de antillen zijn, maar dat geeft je nog niet het recht te laat op je werk te zijn...

WittMaNN:

Sowwy meneer, op advies van een mede forum gebruiker heb ik een klokje tussen mijn koelkast geplaatst en nu klopt my alarm niet meer :-(

(grapje moet kunnen toch ? :P)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

nee hoor , als de vriezer weer aanslaat om 7.00 uur gaat het alarm ook piepen , dus een extra wekker :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

maar hij "klopt" nog steeds niet :P

Gelukkig Kerst & Sint en Nieuw :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Gisterenavond nog eens de temperatuur gemeten en ik mat -23 graden.
Ik begin meer en meer de ntc voeler (168766) te verdenken.
Dit lijkt verdacht veel op dit oude topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/30474/1/contact+spray+potmete…

[Bericht gewijzigd door wittmann op donderdag 3 januari 2013 13:04:19 (31%)

De technieker is langsgeweest en het is de verdamper die dichtvriest, defecte weerstand.
Totale reparatie kost 190 euro, waarvan 145 euro werkuren.
Kan ik dit zelf niet doen?
Onderdelen die op de offerte staan zijn 648626 (verwarmingselement) en 610203 (reparatieset).

Zelf demontage gedaan en onderdeel besteld. Na 8 uur ontdooien is er nog steeds een grote ijsklomp. Ongelooflijk dat dit zoveel kost om te laten doen :-s
http://i48.tinypic.com/nv4fbt.jpg

Ik vraag me stiekem af hoe de technieker weet dat het element defect is , als je zelf al zoveel moeite moet doen om erbij te komen.
Was dat een gok of heeft hij daadwerkelijk bij het element gemeten.

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op zondag 6 januari 2013 21:08:36 (21%)

afhankelijk waar de monteur vanaf komt , zal het wrs ervaring met deze vriezer zijn . van de harense smid uit kwam er ook vaak al meteen een monteur van liebherr als er een defect was met deze toestellen , vaak de print die hadden hun bij zich...

en als het element niet doormeet bij de aansluiting op de print zou ik ook gaan voor een onderbreking in de heater zelf , niet een verdwaalde muis die langs de bekabeling vastvroor :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bij mij is dat element ook al 2 jaar stuk. Om de 4 maanden gooi ik dat bovenste los en dan spuit ik er met de waterdarm erop. Binnen de 10 minuten is het ijs weg en monteer ik hem terug. Het is behelpen maar vind de reparatie ook iets te duur. Het doormeten heb ik van onderen aan de motor kunnen doen, daar zit een kastje die de weerstand aanstuurd.

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift

Aan de fiche uitgemeten waarschijnlijk? het element zelf kost +- 40 euro. Als je het dan toch losmaakt om met de waterdarm op te spuiten, kan je dat toch evengoed direct vervangen? Is plug & play.

Een bak met kokend water erin zetten wil helpen.
Meten is waarschijnlijk een eenvoudige kortsluiting geweest, of inderdaad puur ervaring.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

De aansturing van het element is bij mij ook stuk, vergeten te zeggen.

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift

het water in die bak voorzien van suiker of antivries kan die 40 euro miss wel langer uitstellen :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het nieuwe verwarmingselement zit er nu enkele dagen in.
Volgens de losse thermometer is het nu constant -24 (regeling staat op -18). De compressor blijft ook niet draaien, alles lijkt dus opnieuw te werken.
Wel niet makkelijk om het piepschuim deksel opnieuw op het koelelement te monteren.

was het wel makkelijk te monteren of niet?? ik denk dat de reparatie geslaagd is!!

Piece of cake voor wie een klein beetje handig is.
De stekker aan het element is immers plug & play.
Ook die voorgestelde reparatieset heb ik niet nodig gehad, de pluggen kunnen probleemloos herbruikt worden.

Beste Witteman,

Werkt de diepvries nog steeds?
zijn er nog mankementen geweest?
Hoe oud was deze nadat dit defect begon?
Ik kan een diepvries van een vriend overnemen met waarschijnlijk hetzelfde defect. Dit zou ik dan ook zelf kunnen verhelpen.

Het ging even goed, maar na een jaar ofzo begon het weer opnieuw, dus misschien dat het toch de electronica was?
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekocht.