Ik zou mijzelf een nieuwe voeding willen aanschaffen en mijn oog viel op dit model http://www.velleman.eu/downloads/2/ps3005da501.pdf, een PS3005D programmeerbare voeding van Velleman, kost ongeveer 110 euro maar ik vraag me af of programmeerbare voedingen "even goed" zijn als de gewone. Een PS3003 is nl. duurder en heeft toch minder vermogen, die moet toch ergens beter in zijn? Ik vind met mijn google skills niks wat mij echt helpt.
Ik zou de voeding vooral gebruiken voor digitaal (AVR, pic, ben nu wat communicatie projectjes bezig à la CAN bezig en zou vooral in die richting wat bezig blijven) maar ik ga ook eens een audio versterker bouwen, een led cube, frequentie analyzer en andere zaken in die richting. Is deze voeding daar geschikt voor of blijf ik beter bij de gewone modellen? Het is als hobby bedoeld dus heel veeleisend ben ik niet maar ik wil vooral iets wat veiliger is dan mijn ATX psu die ik nu heb (en die al het leven heeft gekost aan een €50 print omdat daar dus niks overstroomveiligheid opzit en ik perongeluk een klein beetje kortsluiting had gemaakt)