http://assets.fluke.com/manuals/113_____iseng0200.pdf
Het " manual " net zo beroerd als dat van mijn IR thermometer. Ik heb een agilent multimeter, daar zit een overdreven uitgebreide handleiding en specs bij. Wat zit er bij bv een Fluke 87, is dat net zo triest als dit ?
Best sneu, nu denk je een echte Fluke te kopen, en dat is het ook, maar dan wel vreselijk beperkt. Hier blijkt ook wel uit hoe belangrijk het is om spec sheets te kunnen lezen, en om ze ook echt te lezen voor je een multimeter koopt.
Uit de diverse documenten lijk ik te lezen dat hij in Vcheck low-Z opstart om wanneer er meer als 3V staat over te schakelen naar de " gewone " Volt meting. Er is echter verder helemaal niks over die mode te vinden qua accuratie of ingangsweerstand.
Hij lijkt wel DC te kunnen meten, zie pagina 7, maar het heeft de zelfde accuratie als AC, en geen aparte stand.
Ook moet je na een meting minimaal een minuut wachten om weerstand of capaciteit te meten. Dat zal wel met dissipatie te maken hebben.
Hij wordt gebracht als een utility meter, hij wordt dus voornamelijk gebruikt om even te kijken of ergens spanning staat, een aanloop C nog capaciteit heeft of een beschermingsdiode nog heel is. Ik denk niet dat een electricien dat ding ergens aanhangt om permanent te monitoren bij afregelen zoals bij electronicA, maar er staat ook nergens dat dat niet mag. Ik las wel dat er een vorm van thermische beveiliging inzit (weet alleen niet meer wat, mov of cut out relais achtig iets, en kan het niet zo snel meer vinden.