photoplay 2000 start niet meer op na vervangen onboard batterij

Ik had de batterij ook al vervangen. Gewoon voor de zekerheid.
Waar en wat moet ik de spanningen meten?
Harde schijf en fan gaan draaien in elk geval.

al een andere monitor geprobeerd? uit de pc voeding komt 5v, 12v, -12v, -5v.

nog geen beeld, alles loshalen van het moederbord en starten, dan wel beeld onderdeel voor onderdeel weer terug steken..

geen beeld en geen piep kan nog een hardware probleem zijn. bijv systeem geheugen wat gaar is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Probeer eens een BIOS-reset te doen, daar zit een jumperje voor op het moederbord als het goed is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Op de laatste foto zit de 20 polige ATX connector er niet op. (ik neem aan dat die er bij het testen wel op zit?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

die laatste foto is van een zgn hybride bord. dat was een uitvoering tussen AT en ATX in, meen rond 1997 ergens. de AT voeding stekkers zitten er wel in..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb alle kabels en kaarten los gehad en aantal keren erop en eraf gedaan om weer betere verbindingen te krijgen.
Toen heb ik er een monitor op aangesloten en daar had ik beeld op.
Toen de computer weer in de photoplay gemonteerd en aangesloten en hij gaf weer beeld.
Hij start weer op en doet alles. Alleen het touchscreen werkt niet naar behoren.
Hij is niet goed afgesteld en hij is soms erg gevoelig. Dan raak je iets even aan en dan klikt hij wel 2 of 3 keer achter elkaar.
Het kalibreren lukt nog niet zo helaas. Ik had ook een keer dat het beeld helemaal wazig was, dat er een stoorzender over het beeld gaat.
Zeg maar als je een tekening op het strand maakt en er dan met je vingertoppen overheen gaat.

Die 20 polige stekker daar gaat niks in denk ik want alle stekkers zitten erin. Dus die wordt niet gebruikt.
Ik weet niet welk jumpertje ik moet hebben om een bios reset te geven maar dat is niet meer nodig.
Als de computer opstart dan geeft hij nog een melding dat de cpu fan defect is maar de ventilator op de processor draait wel.

Allemaal erg bedankt en ik hoop dat iemand anders hier ook nog eens iets aan heeft.

Ik hoop dat ik het touchscreen ook weer goed aan de praat krijg en dan lekker spellen!!!!

Overgevoelig scherm
Zorg dat alle aardverbindingen goed gemonteerd zijn, staat de machine op een isolerende vloer of is de photoplay niet geaard dan zweeft de bediening over het scherm heen en weer.
Controleer in de test of de cursor de lijnen volgt, eventeel calibreren. Wijkt het naar een bepaalde hoek af dan kunnen de antennes op het touchscreen beschadigt zijn, ohms meten en eventueel met zilverlijm van uit een autoshop herstellen, of er zit een kras op het scherm en is het einde oefening.

Stoorsignalen op het beeld komen wel eens voor en verleggen van de kabels in de metalen bak van de monitor kunnen dat oplossen. Met name de kabel naar de potmeterprint en de vga-afscherming met clip en sroef aan de zijkant van de bak.

Wazig beeld komt voor door de slechte potmeter in de hoogspanningstransformator.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Ik heb een flipperkast ernaast staan met ook de stekker in het stopcontact.
Als de photoplay aanstaat en ik raak met mijn ene hand het scherm aan en mijn andere arm heb ik op de ijzeren rand op de zijkant van de flipperkast dan krijg ik een schok.
Er is dus wel iets van een slechte aardverbinding denk ik?
De kasten staan gewoon op een vloer van pvc dus wel geisoleerd.

Zitten beide apparaten wel op een geaarde wcd? Anders is er iets mis met de aarding van een of beide apparaten.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Ik heb de photoplay in een geaard stopcontact gedaan. Hij zat op een ongeaard verlengsnoer zag ik.
Nu werkt hij al beter. Ik krijg geen schokken meer.

Op 26 februari 2013 10:21:17 schreef katana:
het is opgelost

ben alle bios instelling nagelopen met behulp van de manual

bleek dat er wel 15 instellingen verkeerd stonden

draait nu weer perfect

voor degene die met dezelfde of soortgelijke problemen zitten

en geen goede manual hebben stuur ma ff een pb

groet katana

Hi, heb je die manual toevallig nog?

Op 26 februari 2013 10:21:17 schreef katana:
het is opgelost

ben alle bios instelling nagelopen met behulp van de manual

bleek dat er wel 15 instellingen verkeerd stonden

draait nu weer perfect

voor degene die met dezelfde of soortgelijke problemen zitten

en geen goede manual hebben stuur ma ff een pb

groet katana

Ik zou graag de handleiding willen in zien, is dat nog mogelijk?

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.