Zoekresultaat ordenen op datum

Beste mods,

Is het mogelijk om de resultaten die je krijgt van de zoekmachine te ordenen op datum ipv relevantie?
Soms dan zoek ik een recent topic, maar dan zit er heel veel 'oud' spul tussen waar ik eerst dan doorheen moet spitten.

Haha mooi gemaakt KiF :) Dank! Bij de meeste zoekresultaten van andere sites druk je gewoon even op de kolomtitel om te sorteren.

[Bericht gewijzigd door Nburgmeijer op 15 maart 2013 21:58:36 (62%)]

Als we het over de zoekmachine hebben... Mag ik een verzoekje indienen?

Als ik het topic "ontwerptips en domme fouten" zoek (als ik weer eens wat doms gedaan heb), dan is het vaak al een aantal bladzijden terug op de "recente topics" pagina. Als ik het op blz 1 en 2 niet vind, dan ga ik naar de zoekmachine en tik: "ontwerptips en domme fouten". Resultaat: nul komma nul. Allemaal topics die volgens "relevantie" kennelijk relevant zouden zijn, maar daar ben IK het niet mee eens... Het ene topic wat ik zoek staat er niet bij.

Pleeeease kan iemand daar eens naar kijken?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew: Bij mij werkt 't prima hoor... ;) (krijg netjes alledrie de betreffende topics)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Grrrr. Bij mij nu ook. Nou... bedankt voor het fixen dan maar. :-)

Ik snap niet wat ik dan steeds als ik het WEL nodig heb verkeerd doe. :-(

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Goed... Ik zoek het topic "vergelijking PCB fabrikanten". Zoek ik op "vergelijking" (met of zonder hoofdletter) komt dat topic niet in de zoekresultaten (1e pagina) voor.

Op de zoekterm "PCB fabrikanten" vind ik hem wel. Mijn acute probleem is opgelost, hoef je niet bij te helpen, maar het gaat hier om de zoekmachine: Waarom vindt ie zo'n simpele zoekterm niet?

GJ_

Moderator

zoeken is nou eenmaal niet simpel.
Als ik echt iets nodig heb doe ik het zo:

vergelijking PCB fabrikanten site:www.circuitsonline.net

Misschien een 'alleen zoeken op topic titel' toevoegen?

Jeroen

Moderator

Op 19 maart 2013 10:18:09 schreef rew:
Op de zoekterm "PCB fabrikanten" vind ik hem wel. Mijn acute probleem is opgelost, hoef je niet bij te helpen, maar het gaat hier om de zoekmachine: Waarom vindt ie zo'n simpele zoekterm niet?

De term "vergelijking" is wel heel erg algemeen. En wat maakt het PCB topic daarin zo bijzonder dat ie dan bovenaan moet komen te staan?

Wat ik nog zou kunnen doen is de relevantie van het onderwerp groter maken, zodat het voor de relevantie belangrijker is als het gezochte in het onderwerp voorkomt. Daar wil ik wel nog goed naar kijken want zo'n aanpassing kan andere zoekresultaten weer negatief beïnvloeden.

Op 19 maart 2013 17:00:12 schreef Bas Smit:
Misschien een 'alleen zoeken op topic titel' toevoegen?

Dat kan al: als je title: voor de zoektermen zet, wordt gezocht naar topics met die termen in het onderwerp. Zie ook de FAQ over zoeken.