trafo tt0869803320

Ik zit met een kapotte subwoofer en probeer die te repareren.

Nu denk ik dat de trafo kapot is (tt0869803320 with built in thermal fuse). Ik heb de connector losgetrokken en meet geen secundaire spanningen (wel primair 240V).

Ik vermoed dat die "built in thermal fuse" dwars ligt (had ik overigens nog nooit van gehoord bij een trafo). Is die op een of andere manier te resetten of te vervangen of is de hele trafo daarmee naar de eeuwige jachtvelden?

Is trouwens ook de eerste keer in mijn hobby dat ik een kapotte trafo tegen kom. Die dingen maakten op mij altijd een soort van onverwoestbaar indruk (bij normaal gebruik dan).

Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons
Arco

Special Member

Soms zit die aan de buitenkant van de wikkeling onder de afdektape, of zit aan de zijkant in de spoelvorm gestoken (je ziet er dan 2 draadjes uitkomen)
Beide zijn niet te resetten en moeten vervangen worden. (Meestal iets van 125 graden)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Mocht dat niet lukken om de thermische zekering bloot te leggen of blijkt de trafo echt stuk en je zoekt gegevens van de trafo of een vervangende trafo, probeer het behalve op onderdeelnummer ook even op apparaattype.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Op 16 maart 2013 15:00:50 schreef jwb:
Ik zit met een kapotte subwoofer en probeer die te repareren.

Merk, type?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

De subwoofer is een JBL Sub200/230.
Op de trafo staat TT0869803320-E

Ik had nooit gedacht, nee gedroomd, ooit een kapotte trafo onder ogen te krijgen.

Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons

Vaker mee gemaakt !!

2 weken terug ongeveer :

http://www.circuitsonline.net/forum/view/111151

Maar als de thermische zekering stuk is kun je deze tijdelijk door verbinden om je secundaire spanning te bepalen dit kon ik niet .

[Bericht gewijzigd door daandc op zaterdag 16 maart 2013 22:00:07 (41%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Een goede foto van beide zijden van de trafo zou helpen. Service doc ook.

Op 16 maart 2013 23:11:28 schreef markce:
Een goede foto van beide zijden van de trafo zou helpen. Service doc ook.

Ik heb hetzelfde probleem... Heeft iemand de specs van de trafo? Is er mogelijk een vervanger te krijgen?

Ik heb foto's van de trafo maar weet niet precies hoe ik ze op deze site krijg...

RAAF12

Golden Member

Ga naar een plaatjes site toe en up daar de foto.
Dan krijg je een forumlink die je cut/paste in je bericht op deze site.
Ik gebruik imageshack.us maar er zijn 10 tallen sites die hetzelfde doen.

Heb het zelfde probleem, thermische zekering zat in kern (130gr).
een kennis gaf aan dat het 2x19v zou kunnen zijn.400of 500 kv

Mijn vraag is ,waarvoor is de zwarte draad ,in schema zie je dat deze aan de aarde hangt?,

geel en rood ?

ik heb 2 kleinere trafo's van 19 v ,kan ik beide circuits met aparte trafo voeden ? maar wat doe ik dan met zwarte draad?

of kan ik gewoon 1 trafo gebruiken voor beide circuits ? maar dan ook wat met zwarte ?

SUB200 (SCS200.7 sys)is type installatie

Sonytech

Overleden

Misschien kan je je verhaaltje nog eens doorlezen?

We snappen best dat je ter afsluiting van een uiterst gezellige zaterdagavond nog even bij je favoriete elektronicaforum langskomt, maar je vragen worden er daardoor niet echt duidelijker op.

Kijk - als de mist weer wat is opgetrokken - eens of je iets duidelijker kan aangeven wat het probleem is met jouw trafo.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

vraag anders gesteld is ,
wat is de uitgangsspanning van trafo ?daar ging het allemaal om.

zijn jullie nog bezig met dit project?
ik heb namelijk deze transformator nog liggen.
mail mij anders even.

ik wil alles weten over pic stap voor stap

Als het een thermische zkering betreft die open is gegaan, zal ik mijns inziens deze trafo niet meer proberen te gebruiken door deze zekering te overbruggen.

Een dergelijke zekering vliegt eruit omdat de Zekering zélf de maximum temperatuur heeft gehaald.

Dat kan zeker betekenen dat de spoelen een nóg hogere temperatuur voor de kiezen hebben gehad, en er nu sluiting is tussen de windingen van de spoelen.

Wanneer je toch deze zekering overbrugd en de netspanning aanlegt, let dan heel goed op de temperatuur van deze trafo.
Neem hiervoor eerst de secundaire spoel(len) los van de belastingen.
Wordt het dan toch snel heet, (Binnen enkele minuuten heter dan hand-verdraagbaar) dan héb je gegarandeerd windingssluiting en kan je deze trafo best in de vuilbak gooien, of opnieuw laten wikkelen wanneer het een héél duur apparaat is, en een vervanger ongeveer niet te verkrijgen is.

Neovo.

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Ik wil dit oude draadje toch weer activeren.
Ik heb een JBL Sub 200 waarvan ook de thermische zekering van de trafo eruit ligt. Gisteren heb ik de trafo helemaal ontmanteld, maar het is niet een trafo die ik kan herstellen. De thermische zekering ligt helemaal onderin de primaire wikkeling. Helaas heeft hij niet een extra wikkelingeinde uitsteken zodat hij te overbruggen is.

Ik ben op zoek naar vervanging. Uit het service manual heb ik af kunnen leiden dat uit de voeding 2x 15V komt voor het pre-gedeelte, en 2x ??V voor de eindtrap. De trafo heeft een totaal vermogen van 150W

Is er iemand die:
1) een werkende trafo heeft liggen en er vanaf wil?
2) een werkende trafo heeft en de spanningen voor mij op wil meten?
3) naar het bijgevoegde schema wil kijken en een educated guess kan geven wat de spanningen moeten zijn? Aan de hand van de elco's kan ik een gok doen, maar ik ben ook van het niveau hobbyist ;)

SUB200(SCS200.7) sm.pdf