Ik heb toch wat bedenkingen.
Waarom twee van die flinke (eind)buizen parallel? Zoals @Sine al schreef zijn de PCL-buizen meer geschikt. Met 1 buisje maak je dan een versterkertje waarmee je van lijnniveau direct op een paar Watt uitgangsvermogen komt.
Met alleen twee eindbuizen zal je nog zeker voorversterking nodig hebben.
Verder gaat het fout met het aansluiten van de gloeidraden en de kathodes. Je gloeistroom vloeit nu ook door de kathodeweerstanden. dus de automatische negatieve voorspanning gaat ook de mist in.
Ook mis ik een ontkoppelelco over de kathodeweerstand; dat is niet bevorderlijk voor het frequentiebereik in het laag.
Ik denk dat de weg naar succes groter is als je @Sine's raad opvolgt en even zoekt naar schema's voor ECL-buisjes. Het enige waar je rekening mee moet houden bij gebruik van jouw PCL-buizen is het verschil in gloeispanning. E-buizen zijn ontworpen om alle gloeidraden parallel op 6,3 Volt aan te sluiten; de P-serie is bedoeld om (alle) gloeidraden in serie te plaatsen, waarbij er een stroom van 300 mA loopt.
Edit:
In je tekening zit ook een fout in het symbool van de buizen: de pennen 6/7 lijken nu doorverbonden te zijn met de pennen 3/8. Deze laatste twee zijn echter de aansluitingen van de kathode en het remrooster; die zijn intern met elkaar verbonden. Het remrooster is het derde rooster gezien vanaf de kathode. De pennen 6/7 zijn verbonden met het schermrooster; dit is het "middelste" rooster van de buis.
Edit 2:
In de gelinkte versterker van Jogis zit overigens ook iets dat mij niet erg bevalt: hij heeft voeding en versterker in verschillende behuizingen en sluit gloeispanning en voedingsspanning aan via RCA-stekkers. Dat laatste is al discutabel, maar als je doodleuk de hoogspanning op een male RCA-kabeldeel hebt staan dan ga je (of de ingang van andere apparatuur) dat vast een keertje voelen...
[Bericht gewijzigd door
Sonytech
op 30 april 2013 21:39:14
(12%)